Avgå Charles

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Farsta & Cobran

Avgå Charles

Inlägg av Farsta & Cobran »

Om två månader kommer den här tråden vara full med folk som håller med. Jag har tålamod och väntar.

Charles är inte tränaren som har kapacitet att lyfta det här laget till en Elitserie. Han ska pyssla med trav och sluta förstöra alla dom fina minnen man har utav honom som ishockeyspelare.

MVH
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Avgå Charles

Inlägg av android »

Hej F&C,

Vill du utveckla detta? Är det hans jobb med att värva spelare som har varit dåligt? Är det alltså spelarmaterialet du vill anmärka på? Där kan jag till viss del hålla med dig. Dock kan det ju vara så att det finns en plan att plocka en en back på korttidskontrakt i Januari.

Är det som istränare? Då får du nog skylla på Bäcklin istället. Håller inte med dig där.

Är det som matchcoach? Tja kanske. Dock coachar han ju rätt hårt. Går tidigt ner på folk etc. Det tycker inte jag är helt optimalt, men inte tillräckligt för att kicka honom.

Som motivator(?)? Nja är nog en bra glädjespridare.

Som symbol? Ser inget negativt i det.

Som sagt utveckla gärna. Tvivlar på att du kommer orka lägga ner någon tid på detta.

Skrivet från mobil.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Don66-2

Re: Avgå Charles

Inlägg av Don66-2 »

Oerhört omoget och onödigt att lägga upp denna tråd NU! Skulle det bli aktuellt i framtiden så må det vara så men att haussa Challes avgång efter två(!) omgångar är ju bara löjligt!
Rix

Inlägg av Rix »

Att kräva Challes avgång efter 2 matcher, där vi vunnit en och förlorat 1 med udda mål är jävligt märkligt.
Säker på att du inte håller på Gnaget?
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

jag krävde charles avgång ungefär 30sek efter att han skrev på. Det baserar jag på att jag tror helt enkelt inte på att han har den kapaciteten som hockeytränare, vilket han bevisat flera gånger om.
En kille som hade haft exakt samma tränarmeriter som Charles, men inte haft sin tröja hängades på hovet - den killen hade ALDRIG fått jobbet. Inte en chans.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Du är så ball som var först med att säga detta. Förstår att det är viktigt för dig.
mb81

Inlägg av mb81 »

Farsta & Cobran skrev:jag krävde charles avgång ungefär 30sek efter att han skrev på. Det baserar jag på att jag tror helt enkelt inte på att han har den kapaciteten som hockeytränare, vilket han bevisat flera gånger om.
En kille som hade haft exakt samma tränarmeriter som Charles, men inte haft sin tröja hängades på hovet - den killen hade ALDRIG fått jobbet. Inte en chans.
Han tog iaf en skitklubb som timrå till slutspel tre år i rad! Tycker jag är rätt imponerande! Sen gick det skit i modo. Men håller inte med om att han har dåliga meriter
Användarvisningsbild
JohanPez

Avgå Charles

Inlägg av JohanPez »

Farsta & Cobran skrev:jag krävde charles avgång ungefär 30sek efter att han skrev på. Det baserar jag på att jag tror helt enkelt inte på att han har den kapaciteten som hockeytränare, vilket han bevisat flera gånger om.
Du måste vara religiös som kan basera så fasta ståndpunkter på tro..
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag kan ändå förstå tankegången. Jag tvivlar också starkt på valet av tränare. Men givetvis måste vi ge Challe en ärlig chans innan han sågas!

Minns vilka domedagsprofetior som kunde läsas på detta forum efter sex omgångar ifjol. Den gången var vi ju inte särskilt fel ute..
Avgå Jocke.
Staten

Inlägg av Staten »

Varför finns denna tråden fortfarande kvar?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

B.I.B.A skrev:Jag kan ändå förstå tankegången. Jag tvivlar också starkt på valet av tränare. Men givetvis måste vi ge Challe en ärlig chans innan han sågas!

Minns vilka domedagsprofetior som kunde läsas på detta forum efter sex omgångar ifjol. Den gången var vi ju inte särskilt fel ute..
Vilken tankegång är det som du förstår?

Det finns väl alltid en osäkerhet med nya ledare i föreningen, jag har själv uttryckt en lätt oro.

Ställer samma fråga till dig som till Rågsved&Snoken, vilken del av Challes arbetsbeskrivning är det du tror att han kommer fallera på?

Jag tycker som sagt att laget är framtungt. Det finns forwards som hade varit värda att offra för en mer meriterad målvakt och en vassare back. Dock kan det ju finnas en plan att ta in en back i januari då det blir billigare.

Isträningen håller väl inte Challe i alls. Spelsystemet är väl Challe ansvarig för, även om han antagligen inte har bestämt mer än Bäcklin och Zabel.

Självklart är han högst ansvarig, men för mig är det svårt att peka ut ett område där Challe kommer misslyckas OCH som kan kopplas direkt till honom och hans kunskaper.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Avgå Charles

Inlägg av BaronVonDif »

...och vilken ledig tränare med både allsvensk och elitseriekunnande, hjärta för föreningen och blygsamma löneanspåk ska ta över då hade du tänkt som skulle göra allt så mycket bättre?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det finns iofs en rutinerad tränare. Kommer inte ihåg namnet just nu. Men lite meriter:
* Vunnit SM-guld två gånger
* Ett SM-silver
* Två silver och ett brons från VM

Återkommer med namnet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

android skrev:Det finns iofs en rutinerad tränare. Kommer inte ihåg namnet just nu. Men lite meriter:
* Ett SM-silver

Återkommer med namnet.
Hardy " Jag coachar aldrig" Nilsson? :-)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Avgå Charles

Inlägg av BaronVonDif »

android skrev:Det finns iofs en rutinerad tränare. Kommer inte ihåg namnet just nu. Men lite meriter:
* Ett SM-silver

Återkommer med namnet.
Ah, du tänker på Linkan's bästsis?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst