J20 K3: Djurgårdens IF - MODO Hockey, 2/4 15:00, Hovet
J20 K3: Djurgårdens IF - MODO Hockey, 2/4 15:00, Hovet
Biljetter: Köps på plats, 20 kronor
Re: J20 K3: Djurgårdens IF - MODO Hockey, 2/4 15:00, Hovet
3-2 inför tredje perioden. 

53.11 4 - 2 EQ DIF 19. SÖRENSEN, Marcus
(46. ÅBERG, Pontus)
Såja, kör över nu. Totalt!
20-5 i skott i andra är väl lagom...
(46. ÅBERG, Pontus)
Såja, kör över nu. Totalt!
20-5 i skott i andra är väl lagom...
58.40 5 - 2 EQ DIF 37. NORMAN, John ENG
Där kom spiken
Där kom spiken

5-2 i öppen kasse av Norman. Härligt!
åh så underbart!
Såg ni killen i Modo som slängde upp klubban på läktaren efter 5-2? Den träffade en kille rakt i ansiktet, kan ha varit det sjukaste jag sett.
Hur som helst, bättre match idag och frejdig hockey! Ser fram emot semifinalerna.
Hur som helst, bättre match idag och frejdig hockey! Ser fram emot semifinalerna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Ja-ke den andre
Härliga J-20!
Är det klart vilka vi får möta i semin? Vilket/vilka lag vill man undvika?
Är det klart vilka vi får möta i semin? Vilket/vilka lag vill man undvika?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Härliga Djurgår'n!
Min första J20 match live, trevlig tillställning. Bäst på banan (och känns overkligt bra på den här nivån; Norman & Cehlin, även Claesson var grym. Sillens tappade puck upp till 1-2 var klumpigt men han tog igen det ett otal gånger om genom att skapa enormt mycket oreda i Modo-försvaret) men stort plus till Sörensen som ser ut att ha utvecklats än mer sen jag såg honom i A-laget senast. Han vill jag definitivt se mer i höst. Weigel kommer bli en riktigt bra spelare, det märks. Oerhört kloka beslut hela tiden även om han kanske inte var extremt framträdande. Krüger fick jag ingen riktig uppfattning om den här matchen ifall jag skall vara ärlig, men märks iofs att han har lite samma speluppfattning som brorsan.
Min första J20 match live, trevlig tillställning. Bäst på banan (och känns overkligt bra på den här nivån; Norman & Cehlin, även Claesson var grym. Sillens tappade puck upp till 1-2 var klumpigt men han tog igen det ett otal gånger om genom att skapa enormt mycket oreda i Modo-försvaret) men stort plus till Sörensen som ser ut att ha utvecklats än mer sen jag såg honom i A-laget senast. Han vill jag definitivt se mer i höst. Weigel kommer bli en riktigt bra spelare, det märks. Oerhört kloka beslut hela tiden även om han kanske inte var extremt framträdande. Krüger fick jag ingen riktig uppfattning om den här matchen ifall jag skall vara ärlig, men märks iofs att han har lite samma speluppfattning som brorsan.
- -daniel-
Vad hände egentligen med Zibanejad förresten, var det ett rapp över handleden?
@ Edin: ja, såg den där klubban. Träffade den verkligen nån i publiken? Helt sjukt i vilket fall.
@ Edin: ja, såg den där klubban. Träffade den verkligen nån i publiken? Helt sjukt i vilket fall.
Tror inte den träffade, den landade i trappuppgången. Dock så satt det några precis bredvid. Nu spelar det i och för sig ingen roll men är det inte matchstraff på sånt uppträdande?Edin skrev:Såg ni killen i Modo som slängde upp klubban på läktaren efter 5-2? Den träffade en kille rakt i ansiktet, kan ha varit det sjukaste jag sett.
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- Lee Harvey Oswald
Grattis "DIF-kids"!
Återväxten ser väl ändå hyfsad ut, iaf i nån säsong till....?(@ AMMC, android)
Återväxten ser väl ändå hyfsad ut, iaf i nån säsong till....?(@ AMMC, android)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Får be om ursäkt att jag missade dagens match!
Mycket folk idag igen precis som igår?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Inte lika mycket folk, kanske ett hundratal färre, och inget klackfolk alls. Antar att de flesta låg hemma och var bakis, det var ju ganska onyktert där igår så att säga..Leijon skrev:Får be om ursäkt att jag missade dagens match!

Bra att liret satt till slut! Var lite ängslig i första perioden då det inte funkade någonstans. Bra dock att studsarna gick våran väg på 3-2 samt 4-2.. "Den glider in i måååål!".
Imorgon blir det J18 då! Rolig hockeyhelg

- Amadeus
Underbart med semi för J20.
Matchen idag var mycket bättre än i går. Jag fastnade för Alexander Dypbukt och Ackered, men tyckte våra A-lagskillar var bäst, förutom Sillens miss då det blev 2-2. Han såg relativt knäckt ut då, men fixade ju till det då han gjorde 4-2.
Det var kul också att se att Hardy, Micke och Järlan var där. Hardy satt som vanligt med sitt block fastklistrat i handen.
Även "utgångne" Ridderwall sprang omkring i publiken.
Ska bli kul på Globen, hoppas många kommer dit.
Matchen idag var mycket bättre än i går. Jag fastnade för Alexander Dypbukt och Ackered, men tyckte våra A-lagskillar var bäst, förutom Sillens miss då det blev 2-2. Han såg relativt knäckt ut då, men fixade ju till det då han gjorde 4-2.
Det var kul också att se att Hardy, Micke och Järlan var där. Hardy satt som vanligt med sitt block fastklistrat i handen.
Även "utgångne" Ridderwall sprang omkring i publiken.
Ska bli kul på Globen, hoppas många kommer dit.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen