Även gnaget har problem med deg

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Även gnaget har problem med deg

Inlägg av odburt »

317 SVT Text Tisdag 07 jul 2009
ISHOCKEY: Ekonomi 7 juli

AIK:s elitlicens hotad i ishockey

På rinken har AIK Hockey uttalade
ambitioner att nå elitserien. Vid
sidan av rinken går det inte alls
lika bra. Svenska Dagbladet skriver
att klubben har åtta miljoner i
skulder och att elitlicensen är hotad.

Senast idag ska klubben visa för den
hockeyallsvenska nämnden att den har
en plan för att arbeta bort skulderna.

AIK gick in i den förra säsongen med
eget kapital på runt 100 000 kronor.

-Vi var väl optimistiska när säsongen
började, säger AIK:s ordförande Mats
Hedenström om det ekonomiska tappet.
Även Bofors och Borås ska granskas
SVT text, idag.
Sidney Crosby

Re: Även gnaget har problem med deg

Inlägg av Sidney Crosby »

Åh en sådan härlig dag.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jävligt tråkiga nyheter. AIK behövs i Elitserien, inte minst för DIF.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kagen skrev:Jävligt tråkiga nyheter. AIK behövs i Elitserien, inte minst för DIF.
Det enda DIF behöver är SM-guld. Allt annat räknas inte.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Kagen skrev:Jävligt tråkiga nyheter. AIK behövs i Elitserien, inte minst för DIF.
Klubben från förorten solna vill vi inte se någon som helst framgång för.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns bara fattigt att skratta åt andras olycka när man själv hyser sympatier för klubben som "Hela Sverige Skrattar" åt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:Känns bara fattigt att skratta åt andras olycka när man själv hyser sympatier för klubben som "Hela Sverige Skrattar" åt.
Tack.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jonas Liwing ska lira KHL!
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Min kalender måste gå fel
Är det den första april?
aik till KHL
http://hockeykanalen.se/1.1344617/2009/ ... pela_i_khl
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Så går det tydligen när man är så fruktansvärt usla att man inte klarar att ta sig upp i Elitserien. När dom bara drar 1000pers på sina matcher kan man undra hur det kommer se ut nu? Halvering till 500 åskådare?
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nu lär det väl inte bli några fler derbyn på en 50-årsperiod i alla fall.

Det här är ett enormt nederlag för svensk hockey och förbundet som inte FATTAR att det är en kommersiell produkt de säljer. Det är fullständigt solklart att dagens damhockey inte säljer, kan inte folk börja inse det nu. Till och med elitserien har publikproblem, dock är vi ett lysande undantag i år.

Omedelbart behövs åtgärder för mer publikanpassad hockey, mycket har wikegård redan tjatat om, främst
1) Små rinkar
2) Icke sönderblåsta matcher. ta bort matchstraffet för gruff och alla 2+2or för kramar
3) Stäng av misslyckade domare och få dem att inse att de inte är en del av upplevelsen
4) Arenornas faciliteter, det är ju för fan helt sanslöst att man inte kan dricka en öl eller två på sin plats. Vad är det för kommunistisk regel? Man får äta illaluktande korv, men inte dricka öl???
5) Alla i ligan och hockeyförbundet måste omedelbart åka på studieresa till valfri NHL-match, för att uppleva hur en kommersiellt gångbar hockeyupplevelse ser ut.

Agera nu!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Att ajk vill gå med i KHL kan både ses från negativa och positiva synvinklar.

Det positiva är att vi slipper dom äckliga råttorna. Oavsett hur bra det än går för dom där, kan vi stolt förödmjuka dom genom att säga 6 ord: Ni var för dåliga för Elitserien!

Men däremot så oroar jag mig över det negativa, och det är att chanserna att DIF spelar i KHL 2011 ökar ganska kraftigt.
Men jag tror dock inte att vi tar steget dit, då för många fans inom de inblandade lagen kommer att säga till med ett kraftigt NEJ och bojkotta DIF Hockey och övriga lag (Frölunda, LHC, Färjestad, Hv71) i många år, om inte för alltid. Jag kan ju säga redan här och nu att jag inte kommer att se en enda match på plats om vi möter ryska lag.

Om vi skulle ansluta oss till KHL, kommer för övrigt också vår ungdomsverksamhet att dö ut med en stor sannolikhet. Ett snabbt sätt att ta död på det som jag är mest stolt över.

Vi kan bara hoppas på att detta desperata beteendet inte kommer att gå hela vägen.

Men hej då säger jag till ajk, hoppas att dom får tillåtelse att spela där borta. För att ingen kommer att sakna "ryska aik".
För övrigt så kommer morgonsdagens studier vara dom roligaste på länge. Jag ska fan ställa mig öga mot öga med varenda aikare jag ser och bara skratta åt dom. Tragiska människor det finns. Och dom kallar oss medgångare... :lol:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sthlm_dif skrev: Jag kan ju säga redan här och nu att jag inte kommer att se en enda match på plats om vi möter ryska lag.
Jag är med dig helt och hållet. Det är kampen om att bli svenska mästare som betyder något, KHL är en liga som gärna får gå i graven så fort som möjligt.

De lag som går med i KHL gör bort sig totalt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

AIK har i runda slängar runt 1000 personer på varje hemmamatch just nu. Dom är ett topplag i Allsvenskan. HV71 får dängpisk av ett topplag i KHL vilken dag som helst.
AIK - generic topteam: Oj, herregud vad pisk det blir. Jag ser inte alls varför dom gör så. Främst pga ekonomin, säkerligen. Vad kommer hända med publiksnittet om man har ett lag som konkurrerar om att inte komma sist istället för att vinna serien?
Vart ska man få intäkter? Hur ska dom kunna spela med andra spelare än sina egna juniorer? Det är inte kaffepengar det handlas med i Ryssland direkt. Och andra lag köper bara för att köpa. Inte för att dom behöver. Kan märkas på Atlant som köpte Fredrik Bremberg när dom behövde en tuff powerforward, och sedermera kickade honom för att han inte var detta.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

aik klarar ju inte ta sig upp i Elitserien som enligt experterna är världens tredje bästa liga. Nu vill de då ansluta sig till världens andra bästa liga. Är det inte bättre de går in en en liga där de har chans att vinna några matcher.
På Svenska Ishockeyförbundet finns länkar till ishockeyförbunden i andra länder, t.ex. Andorra, Argentina och Namibia. http://www.swehockey.se/Lankar/IIHFs-landsforbund/
Skriv svar