När ska ledningen för DIF Hockey begripa att den verksamhet de leder berör otroligt många engagerade fans, smarbetspartners och sponsorer? Självklart kan man inte ständigt kommentera ALLT som skrivs i media. Inte heller behöver man offentligt redogöra för ALLA planer man har, projekt som pågår etc men man måste ändå ha en känsla för hur olika uttalanden påverkar omgivningen. T.ex när det i media börjar tals om att DIF inte vill ha Linkan kvar! Alla kan göra fel, inget snack om saken. Alla måste få göra fel, absolut! Men när det blir fel har man en skyldighet att korrigera. Rätta till! Som när sportchefen citeras på följande sätt i Aftonbladet:
Sportchefen Janne Järlefelt är fåordig om stjärnforwardens framtid i klubben.
– Under landslagsuppehållet i februari kommer vi att sätta oss ner och prata med några av spelarna som har utgående kontrakt.
Är Fredrik Bremberg en av dem?
– Det vill jag inte kommentera.
Vill ni ha kvar honom?
– Du får inget svar på den frågan. Jag kommenterar ingenting om nästa säsong
Oavsett om detta är vad som sades eller ej, allt som står i tidningarna är inte sant - LÅNGT därifrån, så måste man åtminstone på sin egen sida räta ut de uppenbara frågetecknen. Varför inte bara tala om att " vi talar självklart med ALLA spelare vars kontrakt löper ut, så även med Linkan" Vad är problemet med det? För det första är det väl det minsta man kan begära oavsett vad planen för respektive spelare är???? Dessutom kan man verkligen fundera över hur man ens kan antyda att en spelare som rankas som en av seriens absolut bästa inte skulle vara aktuell för framtiden.... Det är en ledarfråga hur man hanterar splerae både på och vid sidan av isen.
Ovanstående är tyvärr bara ett i en lång rad av exempel.
Kommunikation!!! Både internt och externt är något som uppenbarligen behöver tränas på! Djurgården Hockey, dess spel, spelare, tabellpacering, framgångar, motgångar, ekonomi m.m. berör många. MÅNGA!!!!! Glöm aldrig det!
Klubbens ledning, hört talas om ordet KOMMUNIKATION?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Klubbens ledning, hört talas om ordet KOMMUNIKATION?
Den här artikeln kom ut på DIF Hockeys hemsida samma dag som den i Aftonbladet.
Citat i tidningar är allt som oftast utplockade ur sitt sammanhang för att passa den tilltänkta fabriceringen. Man måste respektera att kontraktsförhandlingar och vissa projekt inte förs inför ett öppet forum, oavsett vilken spelare det rör sig om. Det ska helt enkelt inte kommenteras.
Min åsikt är att DIF Hockey är fantastiskt bra på att kommunicera med sina medlemmar/supportrar och använda sin hemsida beträffande biljettuppdateringar, föreningsinformation o dyl. Där ligger man långt före många andra föreningar.
Jag vet inte vad för intern kommunikation du känner för att kritisera eller vilka alla de andra exemplen är som påvisar bristande kommunikation utåt. Min erfarenhet är att den interna kommunikationen flyter på utmärkt och att den där "långa raden av exempel" kanske inte riktigt är så lång ändå.
Citat i tidningar är allt som oftast utplockade ur sitt sammanhang för att passa den tilltänkta fabriceringen. Man måste respektera att kontraktsförhandlingar och vissa projekt inte förs inför ett öppet forum, oavsett vilken spelare det rör sig om. Det ska helt enkelt inte kommenteras.
Min åsikt är att DIF Hockey är fantastiskt bra på att kommunicera med sina medlemmar/supportrar och använda sin hemsida beträffande biljettuppdateringar, föreningsinformation o dyl. Där ligger man långt före många andra föreningar.
Jag vet inte vad för intern kommunikation du känner för att kritisera eller vilka alla de andra exemplen är som påvisar bristande kommunikation utåt. Min erfarenhet är att den interna kommunikationen flyter på utmärkt och att den där "långa raden av exempel" kanske inte riktigt är så lång ändå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Klubbens ledning, hört talas om ordet KOMMUNIKATION?
Knuffa för fan inte på DIF Hockey vad det gäller att kommunicera! Till skillnad från fotbollen så gör våra styrelseledamöter i Hockeyn så gott som precis allting rätt.