Hockeyallsvenskan
- Czerkawski
Hockeyallsvenskan
Tråkigt! Hade unnat Löven det här, men samtidigt skönt att slippa konkurrera mot ett hungrigt HV nästa år.
Hockeyallsvenskan
Japp. Jag unnade verkligen Löven detta. Men HV var starkare över 6 matcher och över hela säsongen.Czerkawski skrev: ↑2022-05-04 21:59:05 Tråkigt! Hade unnat Löven det här, men samtidigt skönt att slippa konkurrera mot ett hungrigt HV nästa år.
Det som jag tycker gör det sportsligt extra tungt är att de verkligen borde gått upp för 2 säsonger sedan innan pandemin kom emellan.
Nu tvingades de istället tanpas med HV och nästa säsong med DIF.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hockeyallsvenskan
Såg snabbt SSKs kvittering i PP mot Västerås igår som gav SSK 1p.
SSK har PP med 4 minuter kvar och direkt efter tek tar Videll en tripping som är horribel. Man ser den direkt när den händer och det är sjukt att domarna inte tar den direkt.
Jaja, liknande händer ofta men var tvungen att skriva av mig
SSK har PP med 4 minuter kvar och direkt efter tek tar Videll en tripping som är horribel. Man ser den direkt när den händer och det är sjukt att domarna inte tar den direkt.
Jaja, liknande händer ofta men var tvungen att skriva av mig

Hockeyallsvenskan
Läget inför avslutande omgången i kvalet till HA skvallrar om ett infernaliskt drama.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hockeyallsvenskan
Jag hoppas ändå på Väsby för att jag vill ha fler Stockholmslag högre upp i systemen. Oavsett namnbyte.
Avskaffa tre mot tre.
-
Hockeyallsvenskan
Verkar inte bli några hamburgare till allsvenskan - tack för det!
Hockeyallsvenskan
Va händer hos bikbok? Utrymt?
Åh. Bara falsklarm
Åh. Bara falsklarm
Hockeyallsvenskan
Då sitter man alltså här och håller på ajk för ANDRA gången i mitt liv...första gången var ju när vi gick upp sist och det hängde på ajk-vinst eller målskillnad eller vad det var...känns skumt ändå. 
Hockeyallsvenskan
Så ingen tror något annat, självklart vill jag att vi går upp i SHL.
Men är inte AHL en mer intressant liga än SHL egentligen? Känns mer äkta och genuint. Som Elitserien var back in the days.
En SHL match i en modern arena är nu mer en produkt/upplevelse där hockeymatchen bara en del av hela evenemanget. Det är nästan viktigare att det är rätt temperatur på vinet i alla 7 restauranger som finns än att det spelas bra hockey.
Nä, tacka vet jag en lördagskväll i Nobelhallen, där är det känslor och det är fortfarande det som sker på isen och siffrorna på resultattavlan som är i fokus.
Men är inte AHL en mer intressant liga än SHL egentligen? Känns mer äkta och genuint. Som Elitserien var back in the days.
En SHL match i en modern arena är nu mer en produkt/upplevelse där hockeymatchen bara en del av hela evenemanget. Det är nästan viktigare att det är rätt temperatur på vinet i alla 7 restauranger som finns än att det spelas bra hockey.
Nä, tacka vet jag en lördagskväll i Nobelhallen, där är det känslor och det är fortfarande det som sker på isen och siffrorna på resultattavlan som är i fokus.
- diftobbe89
Hockeyallsvenskan
Jag vill faktiskt upp som fan, börjar tröttna på den här jävla pissligan. Samtidigt finns det en poäng i att allt känns så jävla superseriöst och Pk (Nää jag skojar bara) i SHL, känslor verkar knappt existera längre och spelare åker runt och är kompisar med varann för att man minns tiden från landslaget ihop och inte orkar mucka med varann, alla ska ju vara så jääävla mogna hela tiden.Rolv skrev: ↑2025-02-02 14:30:25 Så ingen tror något annat, självklart vill jag att vi går upp i SHL.
Betydligt mer rough stuff i HA men man orkar inte med nedre halvan längre finns ju sånna möten man får självmordstankar av att bevittna så tycker det är dags att ta sig upp.
Spela fult
Hockeyallsvenskan
Hatar att säga det men man skulle ju vilja ha upp ett par lag från HA till SHL. Derbyn är derbyn. Hatmatcher mellan Djurgårn och gnaget, Skellefteå och Löven, BIK och kaffe och BIK vs Örebro (även om Örebro känns menlösa på egen hand). Det skulle generera känslor och intresse som klubbar som Växjö och Linköping inte ger.diftobbe89 skrev: ↑2025-02-03 05:24:23Jag vill faktiskt upp som fan, börjar tröttna på den här jävla pissligan. Samtidigt finns det en poäng i att allt känns så jävla superseriöst och Pk (Nää jag skojar bara) i SHL, känslor verkar knappt existera längre och spelare åker runt och är kompisar med varann för att man minns tiden från landslaget ihop och inte orkar mucka med varann, alla ska ju vara så jääävla mogna hela tiden.Rolv skrev: ↑2025-02-02 14:30:25 Så ingen tror något annat, självklart vill jag att vi går upp i SHL.
Betydligt mer rough stuff i HA men man orkar inte med nedre halvan längre finns ju sånna möten man får självmordstankar av att bevittna så tycker det är dags att ta sig upp.
Det är fasiken synd att Frölunda är så pass ensamma där på västkusten. Finns inget möte som ger extra nerv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hockeyallsvenskan
Lägger videolänken här då den innehåller alla tre säsonger. Vägen tillbaka till SHL.