Josef Boumedienne
-
Josef Boumedienne
han skulle vara perfekt. killen söker ny klubb. vi en ledande back. i och med NHL-exporterna samt att Espen slutade borde vi kunna ha råd med en klassback. Josef Boumedienne skulle junna vara den spelaren. Med honom i laget blir backsidan acceptabel. det är den inte nu.
- Ritterwand
Hehe sorry, jag är dåligt påläst verkar det som. :P Men då kaske han vill återvända till stockholm iaf, det är ju en sån vacker stad.Ritterwand skrev:Helt nytt är det nog inte. Josef är ju trots allt född i Stockholm och har lirat all hockey i Huddinge och Södertälje innan han stack utomlands. Hans brorsa spelar i Väsby, tror jag..isolerad skrev:
Vi har Sveriges huvudstad... Killen kanske är sugen på nåt nytt eller nåt.
- grandstoff
Djurgården inkasserade $450 000 ( ca 3 375 000 kr) för de tre spelare som försvann till NHL. Lägg därtill Espens lön som säkerligen låg runt 200 000 kr/mån och att Marre, klubbens dyraste spelare genom tiderna, inte längre finns med på lönelistan. Alltså vore det själva f-n om inte ledningen lyckades knyta till sig en eller ett par spelare av rang.
Om man tittar på förluster mot nyförvärv så ser det ju ut som en hel del pengar sparats även här...
Om man tittar på förluster mot nyförvärv så ser det ju ut som en hel del pengar sparats även här...
- Björn Bjurling | Teemu Lassila
Rolf Wanhainen | Petter Rönnquist
Staffan Kronwall | Jonas Liwing
Johnny Oduya | André Mattsson
Daniel Fernholm | Adam Andersson
Rikard Franzén | Jesper Björck
Mikael Johansson | Per Eklund
Robert Nilsson | Johan Eneqvist
Christian Eklund |
Espen Knutsen |
Tomas Kollar |
Johannes Salmonsson |
Mariusz Czerkawski |
låt ungtupparna kliva fram och axla ett större ansvar...bra ungdomsverksamhet ger en stadig grund att stå på så kan man sen krydda med nån enstaka etablerad måltjuv och/eller stabil back. Att värva sig ur den ekonomiska krisen har vi sett otaliga försök på som misslyckats så det är ingen lösning.
Jag tycker det ser rätt OK ut inför säsongen...okey vi lär väl inte vara med och fightas uppe i toppen men till slutspel har vi en bra chans att ta oss..
Jag tycker det ser rätt OK ut inför säsongen...okey vi lär väl inte vara med och fightas uppe i toppen men till slutspel har vi en bra chans att ta oss..
-
Håller med!grandstoff skrev:Djurgården inkasserade $450 000 ( ca 3 375 000 kr) för de tre spelare som försvann till NHL. Lägg därtill Espens lön som säkerligen låg runt 200 000 kr/mån och att Marre, klubbens dyraste spelare genom tiderna, inte längre finns med på lönelistan. Alltså vore det själva f-n om inte ledningen lyckades knyta till sig en eller ett par spelare av rang.
Om man tittar på förluster mot nyförvärv så ser det ju ut som en hel del pengar sparats även här...Det har skurits en hel del i kostnaderna, men jag hoppas att det finns någon framtidstanke i ledningen och att de inser behovet av starka nyförvärv.
- Björn Bjurling | Teemu Lassila
Rolf Wanhainen | Petter Rönnquist
Staffan Kronwall | Jonas Liwing
Johnny Oduya | André Mattsson
Daniel Fernholm | Adam Andersson
Rikard Franzén | Jesper Björck
Mikael Johansson | Per Eklund
Robert Nilsson | Johan Eneqvist
Christian Eklund |
Espen Knutsen |
Tomas Kollar |
Johannes Salmonsson |
Mariusz Czerkawski |
Han skulle passa perfekt, en stenhårt spelande back. Han är som sagt Stockholmare och har gott om vänner här. Skulle vara kanon.
Men jag måste bara fråga Cellus om han vet vad han pratar om när det gäller följande.
"Djurgården inkasserade $450 000 ( ca 3 375 000 kr) för de tre spelare som försvann till NHL."
Stämmer det verkligen, leksand ska väl ha för Robert nilsson? Det ska väl delas upp till de lag som spelaren har varit i de senaste 4 säsongerna. Alltså 3/4 till leksand och bara 1/4 till DIF?
Eller har jag missat något?
Men jag måste bara fråga Cellus om han vet vad han pratar om när det gäller följande.
"Djurgården inkasserade $450 000 ( ca 3 375 000 kr) för de tre spelare som försvann till NHL."
Stämmer det verkligen, leksand ska väl ha för Robert nilsson? Det ska väl delas upp till de lag som spelaren har varit i de senaste 4 säsongerna. Alltså 3/4 till leksand och bara 1/4 till DIF?
Eller har jag missat något?
- grandstoff
Jojje
_____
Alla dessa uppgifter om hur mycket pengar som rullar Djurgårdesns väg efter flykten till NHL är tagna direkt från Tommy Engströms uttalande till AB.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html
_____
Alla dessa uppgifter om hur mycket pengar som rullar Djurgårdesns väg efter flykten till NHL är tagna direkt från Tommy Engströms uttalande till AB.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 26,00.html