Felaktiga publiksiffror

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Hank

Felaktiga publiksiffror

Inlägg av Hank »

Jag var på Hovet igår och kunde enkelt konstatera att det inte var alltför många stolar tomma. Detta stämmer väl överens med att det på Ticnet endast fanns ett fåtal biljetter kvar till försäljning igår morse.

Undrar därför om någon kan förklara för mig hur i h-e det kommer sig att publiksiffran i alla tidningar jag kollat och på texttv endast är 3 500 personer. I nån tidning stod det till och med att "matchen spelades inför glest besatta läktare".

Jag tycker att det är på plats att någon lämplig person i organisationen på ett lämpligt sätt gör klart att dessa missvisande siffror inte accepteras. Stämningen igår var den bästa den här säsongen och klacken sjöng oavbrutet. Tycker det är mycket tråkigt att detta inte kommer fram.
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

Jag stod själv i klacken igår och tycker också att det inte var många lediga platser, det stod i DN att det va cirka 5800 men jag tvivlar även på den siffran...
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Re: Felaktiga publiksiffror

Inlägg av Jordan »

Hank skrev:Jag var på Hovet igår och kunde enkelt konstatera att det inte var alltför många stolar tomma. Detta stämmer väl överens med att det på Ticnet endast fanns ett fåtal biljetter kvar till försäljning igår morse.

Undrar därför om någon kan förklara för mig hur i h-e det kommer sig att publiksiffran i alla tidningar jag kollat och på texttv endast är 3 500 personer. I nån tidning stod det till och med att "matchen spelades inför glest besatta läktare".

Jag tycker att det är på plats att någon lämplig person i organisationen på ett lämpligt sätt gör klart att dessa missvisande siffror inte accepteras. Stämningen igår var den bästa den här säsongen och klacken sjöng oavbrutet. Tycker det är mycket tråkigt att detta inte kommer fram.
Det är du inte ensam om. Helt knäppt att de kan säga att det var typ 3500 pers i Hovet. Skandal! Det var ju nästan fullsatt och difklacken sjöng ju ut "The Walfpack".
Härligt, bröder och systrar som kom igår! Vi syns imorgon då vi spöar Mora!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Publiksiffran som redovisades på Hovet var 5802.
Det låter väldigt lite, samma sak var det mot Modo, det var knappast 2,5 tusen lediga stolar igår och knappast 3000 lediga stolar mot Modo.
Sjunger avgå Johnny...
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Ni får väl tänka på att den avstängda kortsidan säkert tar en 1000 - 2000 platser också.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Wedd skrev:Ni får väl tänka på att den avstängda kortsidan säkert tar en 1000 - 2000 platser också.
Men den sidan räknas väl inte med i Hovets publikkapacitet?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Emil svelander skrev:
Wedd skrev:Ni får väl tänka på att den avstängda kortsidan säkert tar en 1000 - 2000 platser också.
Men den sidan räknas väl inte med i Hovets publikkapacitet?
Den räknas inte in. Har för mig att publikkapaciteten ligger på 8106.
espen21

Inlägg av espen21 »

Efter omrenoveringen för 4-5 år sen tar Hovet enligt mitt minne som dock inte alltid är att lita på 8090, innan var det uppåt 10 000.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det är väl betalande? Enligt vad jag har hört så öser DIF ut gratisbiljetter till alla sponsorer.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

8000 åskådare skulle nog vara rätt lagom faktsikt. vi fyller aldrig 13 000 i alla fall.
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Även om det skulle vara så att det bara var 3500 betalande åskådare igår så är det helt galet att redovisa 3500 som publiksiffra. Även de med gratisbiljetter och liknande måste räknas som åskådare.

Som jämförelse kan nämnas att Brynäs igår bjöd in ett stort antal skolungdomar till matchen mot MODO. Åskådare som alltså inte betalade en krona för sina biljetter. Trots detta är den officiella publiksiffran 8013, dvs lika med fullsatt.

Enligt min mening är det rätt att göra som i Brynäs-fallet. Alla åskådare skall räknas, oavsett om entrépeng erlagts eller ej.
Användarvisningsbild
123Mål

Inlägg av 123Mål »

Gårdagens publiksiffra och matchfakta

http://www.difhockey.se/match.php?id=1990
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är antalet betalande åskådare som skall räknas och ingenting annat!

Denna regel bör i alla fall gälla så länge som man inte har rättigheterna på försäljningen kring arenan. Har man dessa rättigheter är ju mer publik bara av godo då de säkert spenderar en hel del pengar på käk. Har man dem inte tjänar man ju inte ruttet lingon på dem och därmed skall de inte räknas alls.

OM man bara räklnar antalet åskådare skulle man ju för tusan kunna smälla upp portarna och låta alla gå in gratis. Då kanske vi rent av skulle kunna komma upp i målsättningen om ett snitt på 10 000.

Dessutom tycker jag det sänder fle signaler till de betalande besökarna om man ständigt skeppar iväg jippoplåtar. Till barnsjukhusen köper jag detta, men inte till andra jippon.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Hovet tar 8090 på hockey
Skriv svar