spelarbetyg så här långt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

spelarbetyg så här långt

Inlägg av Kall-El »

Nu har ju serien satt sig en del och det börjar i min mening bli läge att betygsätta spelarnas prestationer. ( Vad gör man om man inte kan somna egentligen... ) Betygen baserar sig på vad man kan förvänta sig att spelaren skall prestera kan kanske vara värt att nämna innan man kör igång.

Målvakter:

Lassila - underkänd - Hade räknat med betydligt mer från Finnen denna säsong. Tycker inte han visar minsta tecken på att bli jämnare och killen släpper på tok för många returer.

Larsson - MVG - Killen har allt man kan begära att en målvakt skall ha. Fortfarande ung och med orutinen görs en del mindre lyckade insatser. Dock den enskilda spelare som imponerat mest på mig denna säsong.

Backar:

Johansson - Godkänd + - Har varit vår klart bästa back, men kanske inte varit så dominant som jag hade önskat. Dock nu när han har varit borta känns det som att hela försvarsspelet blivit en nivå sämre så betydelsefull är tompa helt klart fortfarande.

Liwing - underkänd - Vidhåller att Liwing inte är bra nog för spel i DIF. Att han används i PP visar mer på hur illa ställt vi har det med pp-backar än något annat.

Pettersson (T) - godkänd - Den av de nya backarna som uppträtt bättre än väntat. Had einga större förhoppningar alls på denna spelare och han har helt klart visat att han har något i föreningen att göra.

Lindman - underkänd - Detta skulle visst vara den stora backvärvningen denna säsong. Killen har inte varit lika usel som Liwing, men jag hade då förväntat mig betydligt mer av denna spelare.

Pettersson (R) - godkänd - Ronnie gör det han skall och mer än så kan man inte räkna med. Hadedock varit bra om han kunde ta ett mer pådrivande ansvar, men detta kanske inte riktigt är killens grej tyvärr.

Ribbenstrand - godkänd - Med tvekan godkänner jag Ribben för starten på säsongen. Hade nog hoppats på lite mera från den kille om jag skall vara ärlig. Drar på sig lite mycket utvisningar dessutom.

Ericsson - underkänd - Vem har scoutat denna spelare? Håller helt klart inte för elitserien. Frågan är om killen kommer att vänja sig heller. Jag tvivlar. Kommer förhoppningsvis att ersättas av Fernholm.

Övriga backar har matchats för sparsamt för att betygsättas.

Anfallare:

Ottosson - godkänd - Klassisk Otto säsong. Man vet var man har killen, tyvärr tar han inte extra steget som krävs för att han skall bli så bra som han var för några säsonger sedan, eller öär det helt enkelt så att omgivningen är för dålig?

Hörnqvist - VG - Killen blandar och ger en hel del, men är ändå den av anfallarna som tagit de största klivet framåt denna säsong.

Falk - godkänd - Se Ottos motivering.

Löfberg - godkänd - Har kanske inte gjort så mycket väsen av sig, men killen är fortfarande ung och och då kan man förlåta en del mindre bra insatser.

Ölvestad - VG - En av få anfallare som förtjänar överbetyg. Ölvestad krigar och kämpar. Om alla hade samma attityd och arbetsmoral hade vi legat på en klar slutspelsplats just nu.

Eklund - underkänd - Har tyvärr INTE infriat mia förhoppningar denna säsong. Trodde han skulle bli en nyttig spelare för laget, men tyvärr har hans kedja inte varit bra sedan träningsmatcherna, numer är kedjan splittrad kanske säger det mesta.

Bremberg - underkänd - Har i mitt tycke varit på tok för ojämn i sitt spel i år. Blandat lysande insatser med flera totala fiaskon. Verkar dessutom slö emellanåt vilket i min bok är oförlåtligt.

Bäcker - godkänd - med stor tvekan godkänd. Killen är rivig och gör sitt bästa för laget. Dock tycker nog jag att man borde begära något mer av en spelare som man visst skulle bygga laget kring. ( jo DIF skulle visst byggas kring sina centrar denna säsong. )

Ask - underkänd - Södergren var visst lyrisk över denna spelare. Själv är jag inte alls speciellt imponerad. Förstår varför hans finlänska klubb inte var sugna på att behålla honom. Killen är dessutom en av få med kontrakt på mer än en säsong, varför?

Thörn - godkänd - Se Löfberg

Danielsson - godkänd - Ytterligare enspelare som står precis på gränsen till att underkännas dock.

Umicevic - underkänd - Detta var den dyra(?) chansningen som skulle ersätta Thoresen. Att han misslyckats råder det ingen större tvekan om. Hade förväntat mig betydligt mer av denna spelare som är på tok för ojämn och dessutom i mitt tycke verkar vara lite smålat på isen.

Övriga anfallare har spelat för lite för att betygsättas.

Största underkända betyget går dock till de som står för scoutningen. De har lyckats hitta en riktigt bra målvakt, men sedan är det väldigt dåligt för att inte säga usel utdelning. ( Hörnqvist ser jag som en Challe värvning och inte en scoutad värvning. ) Visst vi har kanske inte den största av budgetar, men nog borde mankunna kräva lite mer av fingertoppskänsla.

Ingen lätt uppgift Challe och Säcken har, även om de ibland kanske kunde lösa problemen på ett lite bättre sätt.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Bra skrivet!!!
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Sen ska man också se till att spelarna kommer in i en miljö, i en kedja där de tillsammans med sina medspelare kompletterar varandra på ett bra sätt. Det har inte Challe och Säcken lyckats med. Sen håller jag med om att många av spelarna har uppträtt lojt.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Betygen måste vara helt satta utifrån dina förväntningar, men ändå är det lite magstarkt att ge Danielsson och Löfberg godkänt, men Linkan underkänt.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Målvakter:

Lassila - under förväntan

Larsson - över förväntan

Backar:

Johansson - som förväntat. Producerar dock för lite. Men man märker hur mycket DIF saknar honom i speluppbyggnaden när han är skadad.

Liwing - som förväntat. Borde dock utvecklas i en fjärdekedja och inte gå in bland topp 4 backar. Producerar inte tillräckligt

Pettersson (T) - över förväntan - bästa back, producerar och ger trygghet samtidigt.

Lindman - som förväntat. Bästa backpar tillsammans med Timmy. Producerar dock för lite.

Pettersson (R) - som förväntat. "Okonstruktiv"

Ribbenstrand - som förväntat. Även om man hoppats på ett större kliv i utvecklingen. "Okonstruktiv"

Ericsson - under förväntan. Har inte bevisat något. -10 och borde inte få spela. "Okonstruktiv"

Anfallare:

Ottosson - som förväntat, borde dock ta ytterligare ett steg.

Hörnqvist - över förväntan. Men så spelar han med Lindquist. Ojämn.

Falk - över förväntan, trodde han var slut

Löfberg - under förväntan. Har inte utvecklats på en och en halv säsong. Bidrar inte, utlånad.

Ölvestad - som förväntat, en av lagets viktigaste spelare.

Eklund - MYCKET sämre än förväntat. Trodde att detta skulle bli Fimpens säsong med mindre konkurrens, mer erfarenhet o.s.v. Producerar inte, bidrar inte. Kasst!

Bremberg - som förväntat. Inte lika bra som i fjol.

Bäcker - över förväntan. 10 poäng och klokt centerspel

Ask - som förväntat. Klok, rejäl och snart kommer kanske produktionen 1 p per match som utlovades.

Thörn - under förväntan, har inte utvecklats speciellt. Bidrar inte, producerar inte. Ser seg ut

Danielsson - under förväntan. Tänk att han nästan åkte över till NHL?! Producerar för dåligt, brunkar för lite...

Umicevic - över förväntan. Kämpar och producerar och har bantat. Ser bra ut. Försvinner till NHL till nästa säsong...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

jensa öhling skrev:Betygen måste vara helt satta utifrån dina förväntningar, men ändå är det lite magstarkt att ge Danielsson och Löfberg godkänt, men Linkan underkänt.
Betygen är ju mer satta utifrån vad de BORDE kunna prestera och inte efter vad de presterat i förhållande till varandra. Självklart har Bremberg varit "bättre som spelare" än Danielsson m fl, men sett till potentialen tycker jag man kan försvänta sig betydligt mer av killen. Danielsson rankade jag väl dessutom precis på gränsen om jag kommer ihåg rätt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

MVG
Inga

VG
Larsson
Ölvestad
Hörnkvist
Petterson (T)

G
Bremberg
Falk
Ottosson
Lassila
Johansson
Lindman
Ask
Eklund
Petterson (R)
Umicevic
Thörn
Engqvist

IG
Ribbenstrand
Liwing
Löfberg
Danielsson

Inte värd att betygsätta
Eriksson
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Snälla, betygsätt gärna "hittills under säsongen" istället för de senaste 5-6 matcherna...

MVG-
Jimmie Ölvestad - den som ALLTID kämpar. Landslagsman.

VG
Daniel Larsson - Hans första tid som ES-målvakt var underbar. Osäkrare nu.
Timmy Pettersson - Killen har väl gjort fler poäng i år än totalt under hela karriären? :P
Dragan Umicevic - Fantastisk inledning. På väg tillbaka nu.

VG-
Patric Hörnqvist - 8 mål hittills.
Fredrik Bremberg - Inte nära förra säsongen men var bra denna säsongs inledning.
Kristofer Ottosson - Började väldigt bra, mattats av tills nu.
Morten Ask - En poäng per match blev det inte, men en kämpe till norrman.
Nichlas Falk - Gamlingen lever. Solomålet i skitmatchen mot Malmö är höjdpunkten.

G
Martin Lindman - Betydligt bättre än vissa andra backar.
Thomas Johansson - Bästa back defensivt, katastrof offensivt.
Ronnie Pettersson - Ganska säker ibland.
Christian Eklund - Förväntade mig mer av honom. Kämpar dock alltid.

G-
Andreas Engqvist - Kunde inte förvänta sig så mycket av honom. Anonym
Christopher Thörn - Bra ibland, oftast helt osynlig.
Nicklas Danielsson - Matchats oerhört konstigt.
Pär Bäcker - endast inledningen håller.
Alexander Ribbenstrand - Slipper sämre betyg eftersom han åtminstone tacklas ibland.
Jonas Liwing - Var faktiskt inte så jävla usel så länge han spelade med Thomas.

IG
Teemu Lassila - Har varit dålig allt som oftast.
Christofer Löfberg - Flopp.
Fredrik Ericson - "Årets Ryman". Har nog inte gjort en godkänd match hittills.
smurf02

Inlägg av smurf02 »

Om jag får säga villka spelare jag är besvikna på så är det
Eklund,Bäcker,Thörn,Löfberg och Danielsson!!

spelare som Jag Tycker spelat Jävligt bra är

""Hörnqvist"" Ribben, Ölvestad, ottosson, falk

och Bättre änn förra sässongen tycker jag Liwing är fasst det har inte blivit någt av han ännu men det kmr det kmr 8)

Om inte våra Unga Tallangfulla Spelare som ""Hörnqvist"" sviker och drar över till Nhl så tror jag att innom 2-3 år så kmr vi ha ett mycket starkt
A-Lag 8) Men då får det inte Bli som med Hedström :(
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

MVG - Ölvestad.

Behövs de säga mer?
Alltid Oavsett.
Persa66

Inlägg av Persa66 »

Ja det va den bistra sanningen bra skrivet
Djugår´n kämpa
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Wedd skrev:MVG - Ölvestad.

Behövs de säga mer?

Kan inte mer än instämma. Ölvestad står för allt som en powerforward innebär.

Synd bara att det inte smittar av sig på resten av flocken
Skriv svar