Henrik Nordfeldt
Henrik Nordfeldt
Jag har alldeles för lite koll på honom för att kunna säga om det är ett bra eller dåligt nyförvärv, så det får ni avgöra.
Erfarenheten kan vi ju ha nytta av i det unga laget vi har i år.
Erfarenheten kan vi ju ha nytta av i det unga laget vi har i år.
- Ritterwand
http://www.eurohockey.net/players/show_ ... erial=9883
Det positiva: Stadig poängplockare runt 20-30 poäng, högerskytt och erfaren center.
Det mindre positiva: Liten till växten, kunde inte producera i Österrikiska ligan. Intressant +/- statistik.
Det positiva: Stadig poängplockare runt 20-30 poäng, högerskytt och erfaren center.
Det mindre positiva: Liten till växten, kunde inte producera i Österrikiska ligan. Intressant +/- statistik.
DIFalk, i Nordfeldts fall kan jag förstå valet av ett 1 års kontrakt. Han är ju inte direkt ung, så är han inte bra så kan vi släppa honom.
Däremot tycker jag man borde försöka knyta tills sig unga talanger på längre än ett år. Fast det finns säkert en tanke bakom det hela som jag kan ha missat.
Däremot tycker jag man borde försöka knyta tills sig unga talanger på längre än ett år. Fast det finns säkert en tanke bakom det hela som jag kan ha missat.
Lycka är att vara djurgårdare
-
- grandstoff
-
Hovet: Geografiskt sätt är ju du på fel forum VÄSTRA GÖTALAND. Så frågan är ju vad du gör här.
Frölunda har inget forum. Hade dom det så är det fortfarande roligare att vara inne på detta då VF förnedrat DIF senaste åren i slutspelet. För att kolla vibbarna och se om ni fortfarande håller humöret uppe trots att det allt omer dikuteras om nedflyttning än SM slutspel.
Grandstoff: Läste att Salo tjänat in $16 miljoner och det är ju hyfsat.
Om vi ändå talar målvakter så..... Bjurling som DIF höll fast vid
Nog är Salo ett par klasser bättre även om han gjort några mindre bra matcher sista året. Nu kommer han ju dessutom till en riktig klubb med riktiga spelare och riktig organisation så det kan ju bara bli bra.
Frölunda har inget forum. Hade dom det så är det fortfarande roligare att vara inne på detta då VF förnedrat DIF senaste åren i slutspelet. För att kolla vibbarna och se om ni fortfarande håller humöret uppe trots att det allt omer dikuteras om nedflyttning än SM slutspel.
Grandstoff: Läste att Salo tjänat in $16 miljoner och det är ju hyfsat.
Om vi ändå talar målvakter så..... Bjurling som DIF höll fast vid
Nog är Salo ett par klasser bättre även om han gjort några mindre bra matcher sista året. Nu kommer han ju dessutom till en riktig klubb med riktiga spelare och riktig organisation så det kan ju bara bli bra.
Svenskamästarna>
Ja du. Det kan ju finnas flera anledning till att jag är djurgårdare och bor i Västra Götaland;
1. Jag har bott i Stockholm.
2. Jag har växt upp som djurgårdare.
3. Jag har blivit djurgårdare på senare år pga inflytande från vän/vänner.
I mitt fall blir det alternativ nummer 2. Jag har alltid hatat Frölunda, och kommer alltid att göra det.
Ja du. Det kan ju finnas flera anledning till att jag är djurgårdare och bor i Västra Götaland;
1. Jag har bott i Stockholm.
2. Jag har växt upp som djurgårdare.
3. Jag har blivit djurgårdare på senare år pga inflytande från vän/vänner.
I mitt fall blir det alternativ nummer 2. Jag har alltid hatat Frölunda, och kommer alltid att göra det.