Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Orkar inte läsa denna tråd längre kan nån skicka ett PM när alla dessa drömscenarios har slutat upprepas gång på gång? Thank you! :)
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Salas

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Salas »

Det säger ju sig självt att de som vill spela i allsvenskan kommer betala hela eller delar av sin försäkring själva. Annars är det en omöjlighet att dom får kontrakt. Det handlar om en sak för dom, att få speltid. 1 miljon hit och dit för en kille som tjänar över 50 miljoner kronor om året är inte hela världen.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Salas skrev:Det säger ju sig självt att de som vill spela i allsvenskan kommer betala hela eller delar av sin försäkring själva. Annars är det en omöjlighet att dom får kontrakt. Det handlar om en sak för dom, att få speltid. 1 miljon hit och dit för en kille som tjänar över 50 miljoner kronor om året är inte hela världen.
Håller med. Dessutom, blir det lockout så får spelarna ta del av en summa (% av deras lön) som garanterat hade kunnat täcka deras försäkringar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:Det säger ju sig självt att de som vill spela i allsvenskan kommer betala hela eller delar av sin försäkring själva. Annars är det en omöjlighet att dom får kontrakt. Det handlar om en sak för dom, att få speltid. 1 miljon hit och dit för en kille som tjänar över 50 miljoner kronor om året är inte hela världen.
Låter som en utopi.

Man vill ju gärna att det ska vara så, men tvivlar på att det faktiskt är så.
Expert.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

SirDIFalot skrev: Låter som en utopi.

Men hur är det då? Är Kronwall dum i huvudet, eller ljuger han bara ihop att han vill spela för DIF(för du förstår likväl som jag att Kronwall förstår att han i egenskap av NHL-back med stjärnglans inte kan spela med DIF i Allsvenskan 12/13 för att tjäna pengar)? Så hur är det, varför säger Kronwall att han vill lira med Djurgården.. om han egentligen innerst inne vill lira i en rysk klubb och tjäna en massa kosing? :?

Killen är att betrakta som ekonomiskt oberoende. Tänk dig in i situationen - du är den Djurgårdare du är idag, kommer från Stockholm, har mer deg på dina konton än vad du kan använda.. och får möjligheten att komma hem till din hemstad, bo i villan du äger och spela för Djurgården till en summa som för Kronwall inte ens är att betrakta som priset av ett billigt gymkort? Samtliga tre bröder i Kronwall-skaran har lirat i Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Roppan skrev:

Men hur är det då? Är Kronwall dum i huvudet, eller ljuger han bara ihop att han vill spela för DIF(för du förstår likväl som jag att Kronwall förstår att han i egenskap av NHL-back med stjärnglans inte kan spela med DIF i Allsvenskan 12/13 för att tjäna pengar)? Så hur är det, varför säger Kronwall att han vill lira med Djurgården.. om han egentligen innerst inne vill lira i en rysk klubb och tjäna en massa kosing? :?

Killen är att betrakta som ekonomiskt oberoende. Tänk dig in i situationen - du är den Djurgårdare du är idag, kommer från Stockholm, har mer deg på dina konton än vad du kan använda.. och får möjligheten att komma hem till din hemstad, bo i villan du äger och spela för Djurgården till en summa som för Kronwall inte ens är att betrakta som priset av ett billigt gymkort? Samtliga tre bröder i Kronwall-skaran har lirat i Djurgården.
Jag tror det är en utopi att Kronwall skulle betala cirka en miljon kronor ur egen ficka för att få spela i DIF. Oavsett hur rik han är.

När spelarna säger "det går säkert att hitta en lösning" när de pratar om försäkringarna och det så tolkar jag det definitivt som att de tror att klubben kan hitta en lösning med sponsorer och externa finansiärer. Inte att lösningen är att de betalar själva för att få spela här.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
Roppan skrev:

Jag tror det är en utopi att Kronwall skulle betala cirka en miljon kronor ur egen ficka för att få spela i DIF. Oavsett hur rik han är.

När spelarna säger "det går säkert att hitta en lösning" när de pratar om försäkringarna och det så tolkar jag det definitivt som att de tror att klubben kan hitta en lösning med sponsorer och externa finansiärer. Inte att lösningen är att de betalar själva för att få spela här.
Enligt ditt snack under sommaren var ju en lockout en total utopi ocksa. Men dar ar vi nog snart. :) Ratta mig om jag har fel, men jag vill minnas det sa, for jag undrade hela tiden hur tusan du kunde veta det. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Utopi är kanske fel ord. Jag vill verkligen inte ha en lockout.

Nej, men jag var rätt övertygad om att man skulle hitta en lösning. Om det blir lockout så är jag rätt övertygad om att den blir kortvarig dock. Det är ju snacket som går. Men det är ju upp till Bettman så det är svårt att veta.
Expert.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

SirDIFalot skrev: Jag tror det är en utopi att Kronwall skulle betala cirka en miljon kronor ur egen ficka för att få spela i DIF. Oavsett hur rik han är.

Den siffran vet vi inte ens stämmer, att det skulle gå lös på en miljon i månaden i försäkring menar jag. Och att han skulle pröjsa hela kalaset själv är såklart ett otänkbart scenario till och med i teorin - självklart kommer arbetsgivaren(DIF) göra vad de kan för att hjälpa till. Vad jag menar är att Kronwall, Hörnqvist, Murray m fl(som uttalat att de vill spela i DIF vid en lockout) är fullt införstådda i vår prekära ekonomiska situation i Allsvenskan. Införstådd är nog även Erik Karlsson som släntrar in som gubben i lådan nu och uttalar att han vill spela i DIF.

Stockholm som stad spelar nog in större än vad man tror i valet av klubb. Hörnqvist är stockholmare och har ett fint förflutet i DIF, och fick dessutom flyga under Brembergs vingar en säsong vilket tog honom till NHL. Kronwall är stockholmare och äger hus här, och har liksom sina två bröder ett förflutet i DIF(vilket får mig att tro att de är Djurgårdare) samt ett SM-guld med oss. Douglas Murray är stockholmare och Djurgårdare. Varför Erik Karlsson vill till DIF har jag ingen aning om, kanske vill han spela ishockey i huvudstaden och prova på att göra det inför världens bästa publik? Tror dessutom hans fru är stockholmska.

Men som sagt, de är säkerligen alla medvetna om att DIF inte kan hosta upp miljontals kronor i försäkringar för dem.. och där på ersättning till spelaren. Detta oavsett externa finansiärer eller ej.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Inte en miljon i månaden. Totalt.

Och Erik Karlsson har inte sagt att han vill spela i DIF. Hans agent har hört sig för och kollat om DIF är intresserade. Han har förmodligen ringt och kollat av med övriga toppklubbar i Allsvenskan också.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:Utopi är kanske fel ord. Jag vill verkligen inte ha en lockout.

Nej, men jag var rätt övertygad om att man skulle hitta en lösning. Om det blir lockout så är jag rätt övertygad om att den blir kortvarig dock. Det är ju snacket som går. Men det är ju upp till Bettman så det är svårt att veta.
Inte jag heller, jag ser faktiskt hellre vårt lag och alla andras lag som de ser ut just nu. Det är mer äkta och ger mig personligen mer.

Men tillbaka till det andra: jag tror inte man ska underskatta sannolikheten att spelarna själva betalar iaf en stor del av försäkringspengarna. Killarna vill säkert hålla sig i form och DIF är förmodligen ett väldigt lockande alternativ. De har famlij och vänner här och får dessutom njuta av att vara megastjärnor, dra fulla hus och spela inför vår fantastiska publik. Låter rätt mysigt.

Har man i princip obegränsat med pengar kan man säkert avvara nån promille av sin förmögenhet för detta. Alla är inte så pengakåta att de hellre kuskar runt nere i en no-name-liga i Alperna, spelar i SM-Liiga utan att kunna fler finska ord än hyvää och terve eller flyga omkring i ryska skitplan med berusade låtsaspiloter.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Inte en miljon i månaden. Totalt.

Och Erik Karlsson har inte sagt att han vill spela i DIF. Hans agent har hört sig för och kollat om DIF är intresserade. Han har förmodligen ringt och kollat av med övriga toppklubbar i Allsvenskan också.
Erik har definitivt gett sitt godkännande dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:

Erik har definitivt gett sitt godkännande dock.
Jag tror det är rätt vanligt att agenter gör sådär. Ringer runt och kollar av, hör sedan av sig till Erik och säger "Dom här klubbarna har visat intresse i Sverige om du skulle vilja spela där". Tror inte det behöver betyda något särskilt.

Men oj vilken grejj det vore ändå. Dödligt powerplay.
Expert.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Siffran 300 000 har figurerat, som uppskattad försäkringskostnad för Erik Karlsson på en månad. Nu är kanske inte Murray, Kronwall och Hörnqvist lika dyra.. men en bra kostnad är det.

Karlsson lär vi dock aldrig få se. Elitserien river nog också upp sitt beslut.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Lösningen ligger nog i sponsorpengar, intresset för allsvenskan mångdubblas både i media och publikintäkter och många sponsorer vill nog betala lite extra för att få sina varumärken på Nhl- spelarnas tröjor sen har alla klubbar garanterat en ekonomisk plan-b för lockout förstärkning.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst