Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

I grund har vi ett felaktigt beteende som tvingar arrangören att agera. Det som följer efter att individer använt pyro/vad det nu var är enbart dessa individers ansvar och fel. Att förflytta fokus till ordningsmakt eller annat blir märkligt. Alla vet att det inte är tillåtet att använda sig av någon form av pyroteknik inne på en hockeyarena. Så är det.

När individer bryter mot de bestämmelser som finns kommer en reaktion från de instanser som har det som sin uppgift att hantera sånt. Arrangören måste agera. Ordningsmakten måste agera. Så är det.

Hur vi än vänder och vrider på detta så faller det tillbaka på de få individer som väljer att använda pyroteknik - det är deras fel. Ingen annans. Det är inte reglernas/lagarnas fel. Det är inte arrangörens fel som "inte har tillräckligt stark säkerhet". Det är inte polisernas fel. Det är de som bryter mot regler och lagar som bär hela ansvaret.

Var det synd och jävligt tragiskt att arrangören valde, i samråd med alla berörda parter, att tömma arenan? Ja, det var det. Det var förjävligt för 90% eller fler ville se matchen... men skulden, orsaken, ligger på ovan nämnda individer.

Berättigar beslutet det som sedan sker när publiken lämnar arenan? Nej. Det är också helt på de individer som visar sitt missnöje genom att förstöra arenan - det är dessa som bär all skuld för det som de gör.

I en bra värld hade ordningsmakten kunnat plocka dem som gjorde detta direkt på plats och tagit hand om dem och låtit matchen fortsätta med resten av publiken men vår värld är inte så jävla bra..

Gillar jag läktarkultur? Det gör jag men jag likställer inte detta som sker som en positiv del av densamma. En bra läktarkultur stärker den sport besökarna följer. Sånger, ramsor, tifon - magiska grejer! Jag skänker pengar till våra tifo-gäng med ojämna mellanrum och då vet jag att pengarna går till riktigt sköna grejer. Jag tror också att ingen del av bidragen går till pyro.

Böter att vänta. En ansträngd ekonomi ska ta hand om detta. Förjävligt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Flunk

Säsongen 23/24

Inlägg av Flunk »

Vore intressant att få höra från någon som var på plats i klacken. Sedan borde det väl inte vara omöjligt att få fram vilka som gjort bort sig. Vi verkar göra ett försök utifrån vårat uttalande. Södertälje är märkvärdigt ointresserade av att hitta skyldiga utan alla deras uttalanden går ut på att de ska ha pengar och poäng av oss. HAs uttalande betonar att båda lagen var med på att matchen skulle återupptas vilket gör ssks hållning riktigt patetiskt.
Praljak

Säsongen 23/24

Inlägg av Praljak »

Min tagning om vad som hände igår är att skiten som va på läktaren ska inte finnas i en hockeyhall samtidigt som jag tycker att dom som beslutade det efterföljande var överdrivet proportion till vad som hände.

Tycker inte allt behöver vara svartvitt som exempelvis kriget i Ukraina eller i Gaza eller varför inte vaccinet till covid där man av nån anledning måste välja sida och att det alltid ska finnas en rätt sida.

Finns kameror i hallen, ta reda vilka det va som förstörde igår och stäng av packet, måste även kunna gå att göras på plats så man inte ska skicka hem alla från matchen

Tänk om nån ställer sig i motståndarklacken nästa gång och drar av pyroteknik, vem ska betala och straffas då!!
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Så jävla lågintelligent att använda pyro inomhus.
Det bötesbelopp som nu kommer landa hos DIF är inte direkt den julklapp DIF behöver och dessutom lär detta ställa till problem med hemmamatcher på bra dagar och tider inklusive mellandagsmatcherna.

Dessa luvmongon som ser sitt egna ledande gå före DIF bör avsluta all aktivitet där DIF verkar.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Flunk skrev: 2023-11-25 20:20:36 Vore intressant att få höra från någon som var på plats i klacken. Sedan borde det väl inte vara omöjligt att få fram vilka som gjort bort sig. Vi verkar göra ett försök utifrån vårat uttalande. Södertälje är märkvärdigt ointresserade av att hitta skyldiga utan alla deras uttalanden går ut på att de ska ha pengar och poäng av oss. HAs uttalande betonar att båda lagen var med på att matchen skulle återupptas vilket gör ssks hållning riktigt patetiskt.
Finns kommentarer på jk’s insta inlägg där folk sett vilka som gjort detta och maskerat sig, samma personer har enligt denna person åkt jk-resa, så det är medlemmar inom jk. Man ser ju även på Aftonbladets bilder folk som är maskerade, om intresse finns så hittar man dom som gjort bort sig.
Magnutz

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

Ett tillägg: Det är också helt befängt att lägga skuld i JKs knä. JK styr inte enskilda individer. Media kan ofta måla med sjukligt bred pensel och påstå att det är JK eller andra supporterorganisationer som bär skulden till det som individer gör. Det behöver bemötas och redas ut för detta är på inga sätt JKs fel.

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev: 2023-11-25 20:30:53 Ett tillägg: Det är också helt befängt att lägga skuld i JKs knä. JK styr inte enskilda individer. Media kan ofta måla med sjukligt bred pensel och påstå att det är JK eller andra supporterorganisationer som bär skulden till det som individer gör. Det behöver bemötas och redas ut för detta är på inga sätt JKs fel.
Är väl ingen som påstått att det är jk’s fel att folk misskött sig? Däremot kan man ta större avstånd från det som gjorts.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2023-11-25 20:36:58
Ska vi bränna av ännu mer ”blinkers” därför?
Magnutz

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev: 2023-11-25 20:33:23
Magnutz skrev: 2023-11-25 20:30:53 Ett tillägg: Det är också helt befängt att lägga skuld i JKs knä. JK styr inte enskilda individer. Media kan ofta måla med sjukligt bred pensel och påstå att det är JK eller andra supporterorganisationer som bär skulden till det som individer gör. Det behöver bemötas och redas ut för detta är på inga sätt JKs fel.
Är väl ingen som påstått att det är jk’s fel att folk misskött sig? Däremot kan man ta större avstånd från det som gjorts.
Jag vet inte vad du förstod av inlägget men det är ofta annan media som skuldbelägger supporterorganisationerna istället för att rikta fokus mot individerna.

Jag fattar att JK har en svår balansgång att hålla ordning på och lägger ingen värdering i det de gått ut med. Det är inte det viktiga här.

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Ett exempel: om polis1 bötfällt mig för att köra 70 på en 50 väg så ska jag skylla ifrån mig problemet på polis1 fast det är jag som orsakat problemet. Det är exakt det som sker nu, ALLA vet spelreglerna, men det som sker är att man skyller regelbrottet som man själv eller andra orsakat på dom som ska se till att reglerna följs. Snacka om att stoppa huvudet i sanden.

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev: 2023-11-25 20:42:52
#10 skrev: 2023-11-25 20:33:23
Jag vet inte vad du förstod av inlägget men det är ofta annan media som skuldbelägger supporterorganisationerna istället för att rikta fokus mot individerna.

Jag fattar att JK har en svår balansgång att hålla ordning på och lägger ingen värdering i det de gått ut med. Det är inte det viktiga här.
I min bok är väl det viktigaste vad jk har för ståndpunkt i det hela, och den var jävligt lam.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 23/24

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rudi skrev: 2023-11-25 19:14:37 Om jag får välja mellan skiten vi såg i går och Växjö så tar jag Växjö. Utan tvekan.
Agree!

Den största anledningen till att jag sällan går på fotboll är inte den bristfällig kvalitet på spelet (Europas 48:e bästa liga....eller vad fan AS nu är).
Nej, det är den stora mängden Bengal-Miffon på läktarplats, som ständigt skrålar -Det är vi som är DIF!

Sedan, när den "lilla klicken som förstör" hetsar mot vakter/Polis/motståndarfans kan man se på reprisbilder efteråt att "klicken" är större än vad man skulle önska
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-11-25 20:59:27
Rudi skrev: 2023-11-25 19:14:37 Om jag får välja mellan skiten vi såg i går och Växjö så tar jag Växjö. Utan tvekan.
Agree!

Den största anledningen till att jag sällan går på fotboll är inte den bristfällig kvalitet på spelet (Europas 48:e bästa liga....eller vad fan AS nu är).
Nej, det är den stora mängden Bengal-Miffon på läktarplats, som ständigt skrålar -Det är vi som är DIF!

Sedan, när den "lilla klicken som förstör" hetsar mot vakter/Polis/motståndarfans kan man se på reprisbilder efteråt att "klicken" är större än vad man skulle önska
Dags att ta fram brandslangen och bara spruta ner alla som håller på med pyroteknik. Värsta med pyroteknik är att allt blir uppskjutet. Värst är det för barnfamiljer och spelare. Folk ska ju inte behöva vara rädda för att gå på sport för att vissa idioter ska hålla på.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-11-25 20:59:27
Agree!

Håller helt med!
Skriv svar