Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2021-04-09 10:10:55 Men är inte det tjusningen med forumet, att alla får tycka sitt och vädra sina åsikter? Visst har många här, inklusive jag själv spytt galla över Musse (och övriga ledare) men man behöver ju inte ha insyn i tränaryrket för att se att Musse + PP varit under all kritik mestadels. Självklart reagerar folk, vissa mer än andra. Men vi har naturligtvis ingen insyn i omklädningsrummet och hur det fungerar där mellan spelare och ledare, där spekulerar vi bara och det är fritt fram :)
Musse är uppenbarligen ett kompetent tränare som folk dessutom talar gott om. Annars skulle han inte få ett prestigerbjudande i Schweiz.
MEN resultaten i just DIFs PP över flera säsonger tycker jag visar att det var dags att förändra. Lite som med Bert i Linköping eller Possler hos oss. Ibland klickar det inte inom vissa aspekter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev: 2021-04-09 10:15:38
Buford skrev: 2021-04-09 10:10:55 Men är inte det tjusningen med forumet, att alla får tycka sitt och vädra sina åsikter? Visst har många här, inklusive jag själv spytt galla över Musse (och övriga ledare) men man behöver ju inte ha insyn i tränaryrket för att se att Musse + PP varit under all kritik mestadels. Självklart reagerar folk, vissa mer än andra. Men vi har naturligtvis ingen insyn i omklädningsrummet och hur det fungerar där mellan spelare och ledare, där spekulerar vi bara och det är fritt fram :)
Musse är uppenbarligen ett kompetent tränare som folk dessutom talar gott om. Annars skulle han inte få ett prestigerbjudande i Schweiz.
MEN resultaten i just DIFs PP över flera säsonger tycker jag visar att det var dags att förändra. Lite som med Bert i Linköping eller Possler hos oss. Ibland klickar det inte inom vissa aspekter.
Precis så. Och det som dessutom kritiseras är väl oförmågan att under match prova, förändra och testa lite nya upplägg när det ändå går käpprätt åt helvete. Då måste det vara högt i tak och fritt fram här inne att tycka att jobbet är dåligt utfört. Både spelare och ledare...
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

En liten sammanfattning över hur laget ser ut nu med rykten in.

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund
C5(Wandell/Bjerselius/Ny)

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Jag räknar inte med Holtz och Wille. De kan bli utlånade till oss och Wille kanske inte skriver NHL-kontrakt redan i sommar. De får ses som bonus i så fall. Men en trupp på 2 målvakter, 8 backar och 14 forwards är rimligt. Förutom spelarna som redan ryktas klara så behövs det med andra ord 2 backar och 6 forwards. Av dessa nyförvärv bör ändå 1 back och 3 forwards vara från den övre hyllan.

Uppställningen bör bli nåt i stil med detta:

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-04-09 09:44:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 09:15:34
Túrin Turambar skrev: 2021-04-09 08:02:14
Morwiin skrev: 2021-04-09 06:27:21
sauron skrev: 2021-04-09 00:51:45 Både Stoa och MaGa tycker jag vore bra att behålla om möjligt, att Rhett och Bobby vill över pölen och casha in känns inte helt oväntat (med reservation för att Bobby inte får plats i Caps och återvänder), Wandell bör vi kunna ha kvar om vi vill.

Spännande fortsättning på denna silly!
Vi vill väl inte ha Wandell kvar ens ? Vet inte vad han har tillfört sen han kom. Tar hellre in en junior isf.

Efter Bergfors och Nardella tycker jag att Wandell har varit vår bästa spelare över säsongen. Han är otroligt stabil i massor av faser av spelet: boxplay, närkampsspel, forecheck, funktionellt passningsspel.
Tycker Wandell startade säsongen rätt dåligt. Sedan har han bara blivit bättre och bättre. Gubbstark med puck. Given tredje- fjärdecenter om ni frågar mig.

En av sakerna Frölunda var starkare i var att kunna skydda puck och skapa långa anfall. Där har Wandell få övermän i nuvarande trupp.
Wandell är en riktigt bra fjärdecenter. Problemet är väl att vi inte just nu kan betala 150k/månad för en fjärdecenter och behöver lägga mer pengar på toppkedjorna. Dessutom är han 34 bast och i vårt läge där vi ska bygga om är det vettigt att satsa på yngre spelare. Men vill han stanna för det som erbjudits är det jättebra. Vi får in Engsund som också nämnts som en av seriens bästa defensiva centrar för gissningsvis en tredjedel i lön som Wandell har nu och är i en hockeyspelares bästa ålder i några år till.
150 papp? Ojojoj, hur kan han begära det? Det kan vi inte betala.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

mb81 skrev: 2021-04-09 11:05:48 En liten sammanfattning över hur laget ser ut nu med rykten in.

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Jag räknar inte med Holtz och Wille. De kan bli utlånade till oss och Wille kanske inte skriver NHL-kontrakt redan i sommar. De får ses som bonus i så fall. Men en trupp på 2 målvakter, 8 backar och 14 forwards är rimligt. Förutom spelarna som redan ryktas klara så behövs det med andra ord 2 backar och 6 forwards. Av dessa nyförvärv bör ändå 1 back och 3 forwards vara från den övre hyllan.

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Åh herregud vilket tråkigt gäng, så jävla mycket mellanmjölk har jag sällan skådat
gaspo

Inlägg av gaspo »

Foppas78 skrev: 2021-04-09 11:37:05
mb81 skrev: 2021-04-09 11:05:48 En liten sammanfattning över hur laget ser ut nu med rykten in.

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Åh herregud vilket tråkigt gäng, så jävla mycket mellanmjölk har jag sällan skådat
Ja vi ska verkligen ner i hockeyallsvenskan verkar det som.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Det går ju inte alls att räkna ut Wille. Grabben är inte ens draftad än.

Allting är ju ställt på huvudet nu med Seattles expansion draft 21/7 så det lär bli lite cirkus med entry-level drafts dagarna direkt efter det. Sannolikheten att han skeppas över direkt efter en draft kommer ju hänga helt på när nästa NHL säsong drar igång. Jag räknar iskallt med att han är kvar hos oss åtminstone under hösten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 11:33:04
mb81 skrev: 2021-04-09 09:44:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-09 09:15:34
Túrin Turambar skrev: 2021-04-09 08:02:14
Morwiin skrev: 2021-04-09 06:27:21

Vi vill väl inte ha Wandell kvar ens ? Vet inte vad han har tillfört sen han kom. Tar hellre in en junior isf.

Efter Bergfors och Nardella tycker jag att Wandell har varit vår bästa spelare över säsongen. Han är otroligt stabil i massor av faser av spelet: boxplay, närkampsspel, forecheck, funktionellt passningsspel.
Tycker Wandell startade säsongen rätt dåligt. Sedan har han bara blivit bättre och bättre. Gubbstark med puck. Given tredje- fjärdecenter om ni frågar mig.

En av sakerna Frölunda var starkare i var att kunna skydda puck och skapa långa anfall. Där har Wandell få övermän i nuvarande trupp.
Wandell är en riktigt bra fjärdecenter. Problemet är väl att vi inte just nu kan betala 150k/månad för en fjärdecenter och behöver lägga mer pengar på toppkedjorna. Dessutom är han 34 bast och i vårt läge där vi ska bygga om är det vettigt att satsa på yngre spelare. Men vill han stanna för det som erbjudits är det jättebra. Vi får in Engsund som också nämnts som en av seriens bästa defensiva centrar för gissningsvis en tredjedel i lön som Wandell har nu och är i en hockeyspelares bästa ålder i några år till.
150 papp? Ojojoj, hur kan han begära det? Det kan vi inte betala.
Sorry om jag var otydlig. Hans lön har legat runt det i hans kontrakt han har nu. De pengarna vill man lägga högre upp i hierarkin. Vi har väl gett ett bud runt 50. Vore väldigt bra om han gick med på det annars kan man bredda laget med andra spelare.
mb81

Inlägg av mb81 »

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Det har förutsättningar att bli bättre än årets lag. Det ska ju in flera spetsspelare som sagt. Tycker tredjekedjan ser bra ut på SHL-nivå och fjärdekedjan är väl än så länge en stabil fjärdekedja. Det beror väldigt mycket vad man får in till de övre skikten. Men man verkar ändå satsa högt då det pratas om Ejdsell och Åberg till exempel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-04-09 11:48:41

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Det går ju inte alls att räkna ut Wille. Grabben är inte ens draftad än.

Allting är ju ställt på huvudet nu med Seattles expansion draft 21/7 så det lär bli lite cirkus med entry-level drafts dagarna direkt efter det. Sannolikheten att han skeppas över direkt efter en draft kommer ju hänga helt på när nästa NHL säsong drar igång. Jag räknar iskallt med att han är kvar hos oss åtminstone under hösten.
Jag räknar inte med Wille av den orsaken att han väntas gå så pass högt i draften att det normalt är stor risk att tappa honom. Jag tror Jocke tänker så också. Dumt att förvänta sig att han blir kvar och vi måste agera efter det i höst istället. Men blir han kvar så är det såklart jättebra. 15 augusti är sista datum för honom att skriva kontrakt om han väljs i förstarundan. Holtz fick inte ens möjligheten att åka över denna säsong då draften blev av efter deadline. Så blir det inte i år. Sen hoppas man att Willes NHL-klubb tycker det är bäst med en framskjuten roll i SHL. Men det vet vi först efter draften.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Fruktansvärt tråkigt lag, en grå massa likadana spelare som känns totalt opersonliga. Finns ingen Jimmie, ingen Fimpen, ingen Ahlén, ingen attityd, ingen som kommer gå i bräschen och förändra matchbilder. Intresset dör fort med Jocke som sportchef.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-04-09 12:10:06

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Fruktansvärt tråkigt lag, en grå massa likadana spelare som känns totalt opersonliga. Finns ingen Jimmie, ingen Fimpen, ingen Ahlén, ingen attityd, ingen som kommer gå i bräschen och förändra matchbilder. Intresset dör fort med Jocke som sportchef.
Som sagt är laget lågt ifrån färdigt. Men än så länge är det rätt smarta värvnigar för den rollen jag förväntar mig iaf. Men sen gäller det att få in rätt spelare i det övre skiktet. Cederqvist och Bengtsson ville förmodligen en stor delav klubbarna i SHL värva till exempel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Jag kan tycka att det är en okej början, sen kommer som sagt holtz/Eklund in där plus ytterligare spets som säkert är på väg in. Jag Hoppas Jocke kan lösa Nardella.
Grewe? Hur ser hans kontrakt ut? Kan han komma tillbaka på lån? Saknar hans fuck off attityd på isen.

Förövrigt så är det trist om en spelare som Dick inte förlänger, men samtidigt har han inte gjort en skit bra säsong. Lite tvek där.
Delägare
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2021-04-09 12:13:41
diftobbe89 skrev: 2021-04-09 12:10:06

Målvakter
Mantas
Svedberg

Backar
B1(Alsing/ny)
Högström
Tom
B4(Ny)
Bengtsson
Ekberg
Ingman
B8(Brännstam/Ny)

Vänsterforwards
VF1(Ny)
VF2(Ny)
Ågren
Cederqvist
VF5(Ny)

Centrar
Josefson
Basse
Rensfeldt
Engsund

Högerforwards
HF1(Ny)
Bergfors
Linus
HF4(Ny)

Mantas(Svedberg)

Ny-Tom
Högström-Ny
Ekberg-Bengtsson
Ingman

Ny-Josef-Ny
Ny-Basse-Bergfors
Ågren-Rensfeldt-Linus
Cederqvist-Engsund-Ny
Ny/Ny
Som sagt är laget lågt ifrån färdigt. Men än så länge är det rätt smarta värvnigar för den rollen jag förväntar mig iaf. Men sen gäller det att få in rätt spelare i det övre skiktet. Cederqvist och Bengtsson ville förmodligen en stor delav klubbarna i SHL värva till exempel.
Det blir i slutändan säkert ett helt ok lag, men det finns ju ingenting där som lockar intresse. Det finns inget som förknippas med DIF. Det finns inga järnkaminer. Tycker det ser ut som ett lag Linköping skulle kunna sätta ihop, dvs ingen bryr sig.
Spela fult
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Saxat från Sportbladet:
Joakim Eriksson har varit tydlig med att han vill ha ännu tydligare rollfördelning med två bärande femmor och två underbyggande femmor.
Med tanke på det så måste det ju verkligen in spets i de två bärande femmorna, annars blir det mellanmjölk genomgående.
Låst