Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Lynxlynx

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Lynxlynx »

Med risk för att bli totalsågad känner jag ändå att det är lite löjligt hur arg man kan vara under en så pass lång tid. Någonstans handlar det om en sport. Ja, jag tyckte också det var lite kul att "hata" Mackan under tiden i HV men nu är jag beredd att släppa det.

Och är man hockeyspelare handlar det om ens yrke. Hade min arbetsgivare störtat och jag skulle bli tvungen att jobba för en mycket sämre lön/sämre villkor och jag fick ett erbjudande att byta arbetsplats med bättre möjligheter och bättre pengar hade jag också övervägt och antagligen tagit det, även om jag älskade min tidigare arbetsplats. Skit samma om jag är ekonomiskt oberoende eller inte, det är väl klart att man vill tjäna så mycket pengar som möjligt? Just i Sverige får man ju dock inte säga eller tycka det, jante hit och dit.

Med det sagt, sportsligt håller jag nog med om att det inte är nåt vidare (förutsatt att det inte var vääääldigt bra ekonomiskt) men hoppas att MNs revanschlusta är så stor att han spelar över sin förmåga och överbevisar mig. Även om pengarna till u-verksamheten är en efterhandskonstruktion känner jag att det är en snygg gest och att Mackan verkligen försöker be om ursäkt.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Pang skrev:
pulverapa skrev:Det är rätt tråkigt att sitta och såga enskilda personer men jag känner att jag måste säga ifrån gentemot Pang. Jag har flera invändningar mot hur han betedde sig igår och hur han har betett sig den under den här affären. Det råder ingen tvekan om att Pang drar ett tungt lass när han samordnar våra supportrar. Det skall självklart hyllas, men solen har fläckar, så även Pang.

Först och främst, jag förstår att frustrationen är stor och Kaarel Lehiste kanske inte är rätt man att leda vår förening. Det var uppenbart igår att det inte var helt transparent och Kaarel svarade ogärna på tuffa frågor.

I måndags gick JK ut med en text där man uppmanade alla att, trots att man var emot värvningen, stötta DIF och fortsätta gå på matcher. Texten var undertecknad JK, UCS och 11433. När man då läser det får man intrycket av att JK och UCS är mycket missnöjda med signingen av Mackan men kommer fortsätta stödja laget. Därför blev jag mycket förvånad när Pang, som visserligen inledde sitt anförande rätt så bra, bryskt deklarerade att hockeyn är slut för hans del och många med honom. Självklart gör Pang som han vill, men jag tyckte det var ytterst märkligt att han och flera andra gör precis tvärtemot vad man skrev på JK:s hemsida.

Sen att älta det som hände för två år sedan, där Kaarel erkänt att han gjorde fel, var helt fel forum på mötet. Han har fått en ursäkt för det Kaarel gjorde. Det finns ingen anledning att sitta och förnedra honom inför publik. "Kaarel har gjort ett misstag för mycket den här gången". Ska man inte sopa rent framför egen dörr först? Pang har skadat Djurgården på olika sätt flera gånger. Jag tänker inte närmare gå in på vad han gjort men det är grova saker. Varför behöver inte Pang kliva åt sidan för andra förmågor?

Att sen idag fortsätta håna folk på twitter känns inte helt "stabilt". Uttrycket "Alltid, oavsett" är ett fint uttryck och jag håller med Pang om att det missbrukas i våra kretsar. Själv säger jag det aldrig för jag är trött på det helt enkelt. Men att skriva på twitter i stil med "Alla ni alltid, oavsett-supportrar. Ser fram emot att se er i Ö-vik nästa vecka". Oavsett hur lack man är på folk som missbrukar ens uttryck så kan man inte skriva så där. Man uppfattas som att man är förmer. Man är mer djurgårdare än andra. Det sticker enormt i ögonen på mig.

Så Pang, tänk på det. Om man nu måste mäta hur mycket djurgårdare man är så finns det olika måttstockar. Vissa kanske tycker att en person som betalar 7900 kr för ett säsongskort är mer djurgårdare än någon som betalar 1500 kr. Andra kanske tycker att den som sjunger mest är mest djurgårdare. Själv så tycker jag att alla är djurgårdare. Till och med huliganer. Det tycker jag alla ska respektera.
Konstruktivt och bra inlägg. Dock känner jag att det hade gjort sig bättre i ett PM än på ett öppet forum.

Ska försöka svara på bästa sätt.
Jag är supporter. Jag är inte ordförande för en stor idrottsförening. Stor skillnad där emellan.
Klantigt att låta känslorna ta över för mycket , då fokus flyttats från Kaarels inkompetens och lögner till mitt utspel. Dock står jag fortfarande för mina ord och åsikter. Vilket jag alltid gjort och alltid kommer att göra. Jag kan när som helst kliva åt sidan, med det är ingen som bett mig göra det. Nu blir det ju dock verklighet. Mitt engagemang för hockeyn är tyvärr slut, men jag kommer självklart följa matcherna och resultaten men inte på plats.

Jag känner precis likadant och håller med om vad du beskriver i sista stycket, alla Djurgårdare är lika mycket värda. Det är många som underminerar mig och kallar mig det ena och det andra överallt för att jag har åsikter och vädrar det. Jag respekterar de som kommer fortsätta gå på matcherna och de som tycker Kaarel är bra. Jag respekterar dock inte att personer kallar mig för gnagare, icke djurgårdare och använder alltid oavsett som ett argument, därför fortsätter jag att ironisera det uttrycket.
Bra skrivet. Jag förstår var du kommer ifrån. Du är en supporter, fast med många ögon på dig och många som har åsikter, även jag. Det jag dock fortfarande inte förstår är varför UCS skrev under på det JK skrev (att man fortsätter stötta laget och gå på matcher) för att sen göra tvärtom. Angående Kaarel så har jag också väldigt lite förtroende för honom från igår och speciellt efter det han sagt i media idag.
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Violator77 skrev:Ni som ska klippa era säsongskort. Pic or it didn't happen!
Dåligt med bilder på klippta säsongskort, antar att ni som skulle klippa era kort tänkt om eller trollade!
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Violator77 skrev:
Dåligt med bilder på klippta säsongskort, antar att ni som skulle klippa era kort tänkt om eller trollade!
Eller så skiter dom i vad violator77 säger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Pang skrev:
pulverapa skrev:Det är rätt tråkigt att sitta och såga enskilda personer men jag känner att jag måste säga ifrån gentemot Pang. Jag har flera invändningar mot hur han betedde sig igår och hur han har betett sig den under den här affären. Det råder ingen tvekan om att Pang drar ett tungt lass när han samordnar våra supportrar. Det skall självklart hyllas, men solen har fläckar, så även Pang.

Först och främst, jag förstår att frustrationen är stor och Kaarel Lehiste kanske inte är rätt man att leda vår förening. Det var uppenbart igår att det inte var helt transparent och Kaarel svarade ogärna på tuffa frågor.

I måndags gick JK ut med en text där man uppmanade alla att, trots att man var emot värvningen, stötta DIF och fortsätta gå på matcher. Texten var undertecknad JK, UCS och 11433. När man då läser det får man intrycket av att JK och UCS är mycket missnöjda med signingen av Mackan men kommer fortsätta stödja laget. Därför blev jag mycket förvånad när Pang, som visserligen inledde sitt anförande rätt så bra, bryskt deklarerade att hockeyn är slut för hans del och många med honom. Självklart gör Pang som han vill, men jag tyckte det var ytterst märkligt att han och flera andra gör precis tvärtemot vad man skrev på JK:s hemsida.

Sen att älta det som hände för två år sedan, där Kaarel erkänt att han gjorde fel, var helt fel forum på mötet. Han har fått en ursäkt för det Kaarel gjorde. Det finns ingen anledning att sitta och förnedra honom inför publik. "Kaarel har gjort ett misstag för mycket den här gången". Ska man inte sopa rent framför egen dörr först? Pang har skadat Djurgården på olika sätt flera gånger. Jag tänker inte närmare gå in på vad han gjort men det är grova saker. Varför behöver inte Pang kliva åt sidan för andra förmågor?

Att sen idag fortsätta håna folk på twitter känns inte helt "stabilt". Uttrycket "Alltid, oavsett" är ett fint uttryck och jag håller med Pang om att det missbrukas i våra kretsar. Själv säger jag det aldrig för jag är trött på det helt enkelt. Men att skriva på twitter i stil med "Alla ni alltid, oavsett-supportrar. Ser fram emot att se er i Ö-vik nästa vecka". Oavsett hur lack man är på folk som missbrukar ens uttryck så kan man inte skriva så där. Man uppfattas som att man är förmer. Man är mer djurgårdare än andra. Det sticker enormt i ögonen på mig.

Så Pang, tänk på det. Om man nu måste mäta hur mycket djurgårdare man är så finns det olika måttstockar. Vissa kanske tycker att en person som betalar 7900 kr för ett säsongskort är mer djurgårdare än någon som betalar 1500 kr. Andra kanske tycker att den som sjunger mest är mest djurgårdare. Själv så tycker jag att alla är djurgårdare. Till och med huliganer. Det tycker jag alla ska respektera.
Konstruktivt och bra inlägg. Dock känner jag att det hade gjort sig bättre i ett PM än på ett öppet forum.

Ska försöka svara på bästa sätt.
Jag är supporter. Jag är inte ordförande för en stor idrottsförening. Stor skillnad där emellan.
Klantigt att låta känslorna ta över för mycket , då fokus flyttats från Kaarels inkompetens och lögner till mitt utspel. Dock står jag fortfarande för mina ord och åsikter. Vilket jag alltid gjort och alltid kommer att göra. Jag kan när som helst kliva åt sidan, med det är ingen som bett mig göra det. Nu blir det ju dock verklighet. Mitt engagemang för hockeyn är tyvärr slut, men jag kommer självklart följa matcherna och resultaten men inte på plats.

Jag känner precis likadant och håller med om vad du beskriver i sista stycket, alla Djurgårdare är lika mycket värda. Det är många som underminerar mig och kallar mig det ena och det andra överallt för att jag har åsikter och vädrar det. Jag respekterar de som kommer fortsätta gå på matcherna och de som tycker Kaarel är bra. Jag respekterar dock inte att personer kallar mig för gnagare, icke djurgårdare och använder alltid oavsett som ett argument, därför fortsätter jag att ironisera det uttrycket.
Fint. Lite så jag har tänkt också. Att känslorna tar över, speciellt lätt hänt när det är något du har engagerat dig mycket med.
Att folk skulle kalla dig gnagare osv hade jag själv aldrig trott hända. Känns urlöjligt.
Den enda kritiken jag egentligen har mot dig i nutid är att, som sagt, försöka hålla ner på känslorna. Lättare sagt än gjort, självfallet. Samt kan jag tro att det är svårare att bete sig på "rätt" sätt när man har så många ögon på sig. Alla tycker vi olika.

Hoppas tid läker sår och att du är tillbaka på Hovet i framtiden.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

android skrev:
Violator77 skrev:
Eller så står de inte för vad de säger.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Violator77

Inlägg av Violator77 »

Violator77

Inlägg av Violator77 »

android skrev:
Violator77 skrev:
:lol:
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

captcash skrev:
android skrev:
Violator77 skrev:
Varför den här onödiga hetsen? Antingen så klipper de sina kort, eller så gör de inte det, och det får vara deras problem. Att sitta och håna och hetsa ger bara bränsle till alla de som så gärna vill tala om hur det här splittrar Djurgården.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Violator77 skrev:Otto om värvningen:

http://www.hockeysverige.se/2015/01/13/ ... ket-plats/
haha hur många ggr har det här länkats nu? :D

Ottosson är iaf klok som en bok.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

captcash skrev:
android skrev:
Violator77 skrev:
Och folk undrar om det kommer bli internbox eller inte... Sjukt onödig hets. Fatta att det är jävligt mycket känslor till både höger och vänster.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

captcash skrev:
android skrev:
Violator77 skrev:
Dom som eventuellt har klippt sina kort för att dom tappade lusten att engagera sig i DIF nu tror jag inte sitter och hänger i dom här trådarna.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
captcash skrev:
android skrev:
Violator77 skrev:
Dom som eventuellt har klippt sina kort för att dom tappade lusten att engagera sig i DIF nu tror jag inte sitter och hänger i dom här trådarna.
Vadå, gjorde de det inte för att skryta på forum? :shock: :shock:
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Dåligt med bilder på klippta säsongskort, antar att ni som skulle klippa era kort tänkt om eller trollade![/quote]
Eller så skiter dom i vad violator77 säger.[/quote]
Eller så står de inte för vad de säger.[/quote]
Dom som eventuellt har klippt sina kort för att dom tappade lusten att engagera sig i DIF nu tror jag inte sitter och hänger i dom här trådarna.[/quote]
Vadå, gjorde de det inte för att skryta på forum? :shock: :shock:[/quote]

Trodde oxå det var lite som att spruta skumpa, vad är poängen om ingen ser liksom? 8)
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Vad är vitsen med att berätta om att man ska klippa säsongskorten isf? De vill ha uppmärksamhet. Genom att visa de klippa korten skulle de få än mer uppmärksamhet.

Men det kräver ju så klart att de klipper dem. Kanske det som är det stora problemet.

Kalla andra lögnare och judas går bra. Men att hålla vad man själv säger och skriver är jobbigare.
Using Tapatalk
Skriv svar