emilin skrev:Kalla mig dum i huvudet, men har en fråga som någon kanske redan har svarat på.
Vad händer om Djurgården och rögle hamnar på samma målskillnad?
Blir det inbördesmöte som gäller då?
Målskillnad->Gjorda mål->Inbördesmöten
Ifall Rögle vinner med 1-0 måste vi vinna med 4-2.
Ifall de vinner med 2-0, måste vi vinna med 5-3
Osv, osv.
Rätta mig gärna om jag har fel men om rögle vinner med 1-0 så torde det väl också fungera om vi vinner med 3-0..alltså bara vi vinner med 2 mål mer än rögle
Yes, så är det också!
Men jag räknade på gjorda mål!
Hur många hade innan säsongen började tagit en deal om att vi gick upp till SHL om vi tog fler poäng/gjorde fler mål i en match mot VIK än Rögle tar/gör mot AIK?
Inser ju att det bästa nog är att det står 1-0 till oss så länge som möjligt om aik skulle ha ledningen i deras match, då tappar ju dom inte motivation pga att vi leder med några mål, men det går ju att spekulera hit och dit, så olika varianter på vad som är bra beroende på vad det står i båda matcherna oxå, hoppas dock örebro leder ordentligt över mif så inte aik tappar sugen över mif ledning.
Vi kan spekulera om matcherna på måndag till döddagar, ingen idé även om jag har förståelse för det.
DIF ska lägga all fokus på sin insats mot Vik och det tror jag laget gör. Matchen kommer inte att bli en walk in the park om någon tror det. Vik kommer inte att lägga sig ned och dö lika lite som aik kommer att göra det mot Rögle.
Vi har med kontraktsbundna spelare att göra med i respektive lag och de har både sitt eget rykte och klubbens rykte att sätta på spel.
Jag säger det igen; jag tror inte att aik står som matchförlorare efter 60 minuter mot Rögle.
S. Skuggan skrev:Fint med svar, hur som kunde det vara ärligare med hela serien, men uppenbarligen icke.
Poäng, mål och annat från grundserien räknas förstås inte in i kvalserien.
Näe, å de é ju trist, men, men då har vi bara att göra det som vi gjort ett fåtal matcher denna säsong. Dvs. Många mål! Speciellt svårt har vi dessvärre haft mot Franson.
Struntsamma, försöker intala mig att vi fixar detta, orkar inte tänka i banor om läggmatcher mm.
Många mål å vinst hemma på måndá!
S. Skuggan skrev:Fint med svar, hur som kunde det vara ärligare med hela serien, men uppenbarligen icke.
Poäng, mål och annat från grundserien räknas förstås inte in i kvalserien.
Näe, å de é ju trist, men, men då har vi bara att göra det som vi gjort ett fåtal matcher denna säsong. Dvs. Många mål! Speciellt svårt har vi dessvärre haft mot Franson.
Struntsamma, försöker intala mig att vi fixar detta, orkar inte tänka i banor om läggmatcher mm.
Många mål å vinst hemma på måndá!
Vi var dock första matchen Fransson bytte ut sig själv i på hela säsongen, 5-0 borta innan uppehåll.