Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:@Roppan icke-EU regeln ÄR slopad till nästa säsong så plocka in hur många Nordamerikaner du vill!

Varför kan inte DIF gå ut med vad som menas med dessa 1+1 kontrakt, och har Sörensen ES klausul? Så känslig kan inte denna information vara. Öppenhet tack!
Att skylta med vilka som är tillgängliga för ES om några klubbar vill ha dom tycker jag vore riktigt dumt.

Men klargörande kring Guter och Johner snarast tack.
Du tror inte att deras agenter kontaktar ES klubbarna och informerar detta själva ändå? Förstår inte vad hemlighetsmakeriet mot supportrar skulle göra för skada.
De gör det säkert. Men tror ändå inte infon når ut i samma utsträckning.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Jepe skrev:@Roppan icke-EU regeln ÄR slopad till nästa säsong så plocka in hur många Nordamerikaner du vill!

Varför kan inte DIF gå ut med vad som menas med dessa 1+1 kontrakt, och har Sörensen ES klausul? Så känslig kan inte denna information vara. Öppenhet tack!
Att skylta med vilka som är tillgängliga för ES om några klubbar vill ha dom tycker jag vore riktigt dumt.

Jag snackade med Guter igår kväll en stund på Hovets Hylla. Han är kvar och är otroligt glad att få spela i DIF
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
timsthlm

Inlägg av timsthlm »

Min stora fråga är hur kvalificerad är ledarstaben?

Känns som det varit ett problem i flera år nu att man tagit i gamla spelare som jag tror haft svårt att ta distans till gamla lagkamrater. Tänker på Micke J, challe b, robban nordmark m.m. Dom ser otto, ölvestad och linkan m fl som när de var som bäst!

Jag älskar linkan och allt han gjort för dif genom åren men hur försvarar man den speltid han fått i år?

Jag tror Åberg och Wennberg försvinner! de bör söka sig till elitserien för sin egen utväckling. Jag är rätt säker på att de kommer lyckas extremt bra med och att de underpresterat i år med den talang de besitter.

Många bra spelare som misslyckas i dif som sen lyckas bra året efter i nästa lag?

Jag vet att för ett par år sedans så såg jag många spelare i stockholms natt liv allt för ofta. Jag själv var givet vis för onykter för att bedöma om de var nyktra eller inte men tror inte man har samma fokus om man har allt som stockholm erbjuder som om man bor i Karlstad eller liknande.

Bara lite fundering som jag har.. mitt tips riv ner och bygg om från början!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag snackade med Guter igår kväll en stund på Hovets Hylla. Han är kvar och är otroligt glad att få spela i DIF
Då hoppas jag att DIF klargör det officiellt också.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014

Inlägg av Jepe »

Andy skrev:
SirDIFalot skrev:

Tackar för infon!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av Baggso »

Jepe skrev:
Andy skrev:
SirDIFalot skrev:

Tackar för infon!
Tror mycket på den karln! Fint att höra

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

SirDIFalot skrev:
Andy skrev:
SirDIFalot skrev:

Då hoppas jag att DIF klargör det officiellt också.
Herre gud!

Vi åkte ut igår. Det finns akuta saker att ta tag i. Informationen kommer. Var så säker.

Jag vill också ha öppenhet, transparens och dialog (det tycker jag för övrigt att DIF är bra på - har alltid fått svar på mina frågor, kunnat framföra åsikter och fått träffa allt från VD till ordförande, spelare och tränare på tu man hand, kunnat kika på stängda träningar etcetera. Man måste dock lämna cybervärlden och kliva ut i den verkliga för att det skall ske). Men jag tycker att föreningen och spelarna i alla fall kan få ett par dygn på sig att sörja, samla kraft, få koll på läget och ta nya tag.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2013-2014

Inlägg av pulverapa »

Vi borde hitta en lekkamrat till Johner. Analysera först hur han gjorde sina Points i Växjö och Tingsryd, värva sen en kille som snittar minst 0,8 assist per fajt där han spelar nu (NCAA, europeiska första/-andraligor). Försök behålla Sörensen och sätt in honom i den kedjan. Spela sen kedjan ihop hela året, inklusive power play. Släng eventuellt in en brunkare för att störa framför mål.

Dammsug sedan europeiska andraligor på fynd, t.ex Kapstad och Kalus.

Bryt med Ottosson, Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad. Jimmie kan stanna om han går ned i lön till 50k/månad.

Behåll Eklund för 40k/mån och Timmy P till 50k/mån. Som kapten kan han få 70k/mån.
Senast redigerad av pulverapa den 2013-03-14 16:28:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattebo

Re: Sv: Silly-season 2013-2014

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Vi borde hitta en lekkamrat till Johner. Analysera först hur han gjorde sina Points i Växjö och Tingsryd, värva sen en kille som snittar minst 0,8 assist per fajt där han spelar nu (NCAA, europeiska första/-andraligor). Försök behålla Sörensen och sätt in honom i den kedjan. Spela sen kedjan ihop hela året, inklusive power play. Släng eventuellt in en brunkare för att störa framför mål.

Dammsug sedan europeiska andraligor på fynd, t.ex Kapstad och Kalus.

Bryt med Ottosson, Tim Eriksson och Jimmie Ölvestad. Jimmie kan stanna om han går ned i lön till 50k/månad.
Amen på det första. Sista delen är jag kluven om.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Hajar inte varför folk vill bli av med Jimmie och Otto. Anser att det är oerhört viktigt att vi fixar nytt kontrakt med dessa två snarast.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Nummer19 skrev:Hajar inte varför folk vill bli av med Jimmie och Otto. Anser att det är oerhört viktigt att vi fixar nytt kontrakt med dessa två snarast.
Håller helt med.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lekkamrat till Johner = Josh Soares

Även goda vänner har jag hört? Spelade tillsammans i Växjö.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av pulverapa »

Nummer19 skrev:Hajar inte varför folk vill bli av med Jimmie och Otto. Anser att det är oerhört viktigt att vi fixar nytt kontrakt med dessa två snarast.
Jag anser att vi måste bryta ett mönster nu. Släpp fram spelare som Johner och hans nya lekkamrat som helst ska vara i 27-30-årsåldern. Vi såg samma problem med Widing när han var här. Dags att bygga ny stomme.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev:Lekkamrat till Johner = Josh Soares

Lär vara ganska dyr :?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:
Jim Morrison skrev:Lekkamrat till Johner = Josh Soares

Lär vara ganska dyr :?
Vadådå? Och hur dyr?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst