Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
I dagsläget vågar man inte räkna med plats 3 ens, men ärligt, även om TIK skulle konka, skulle det inte kännas rätt jävligt ändå? Vi HAR ju varit skit i år! Är det en sån allmosa vi vill ha? Men kanske bättre svälja stoltheten i ES än hålla huvudet högt i AH? Nu tror jag inte det blir nån konk i alla fall.
Dartpilar att kasta på Järlefelt till tonerna av Chase The Sun. Ja, så får det bli.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
jag tycker redan att det känns kymigt att vi är så hatade av alla, utröstade i omröstningar osv. Skulle vi ta ES-platsen pga TIK-konkurs skulle det bli värre. Det är roligare att älska ett lag som andra respekterar. Djurgården behöver bygga upp sitt renommé från grunden och det borde sägas "vad roligt!" ute i stugorna oavsett om vi mot förmodan klarar årets kval, eller när vi återkommer så småningom. Ett lag med gott rykte har också lättare att knyta unga som gamla spelare och sponsorer till sig.Erik I skrev:I dagsläget vågar man inte räkna med plats 3 ens, men ärligt, även om TIK skulle konka, skulle det inte kännas rätt jävligt ändå? Vi HAR ju varit skit i år! Är det en sån allmosa vi vill ha? Men kanske bättre svälja stoltheten i ES än hålla huvudet högt i AH? Nu tror jag inte det blir nån konk i alla fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kvalserien 11/12
Folk respekterar DIF - inget snack.
Lag gillar att möta oss för de dels har en chans att tvåla dit 08:or men också uppleva publik som de inte själva har.
Det säger sig självt att övriga ES-lag hellre har kvar elitseriens näst största publiklag än seriens ~sämsta (Timrå)
Vi har klassiska bataljer bakom oss mot Luleå såväl som FBK, HV och givetvis Solna. Vi berör, oavsett om man hatar oss eller gillar oss så vill man möta oss - punkt.
Lag gillar att möta oss för de dels har en chans att tvåla dit 08:or men också uppleva publik som de inte själva har.
Det säger sig självt att övriga ES-lag hellre har kvar elitseriens näst största publiklag än seriens ~sämsta (Timrå)
Vi har klassiska bataljer bakom oss mot Luleå såväl som FBK, HV och givetvis Solna. Vi berör, oavsett om man hatar oss eller gillar oss så vill man möta oss - punkt.
Re: Re: Re: Kvalserien 11/12
Var främst påståendet att de kan klara elitlicensen trots skulder som jag reagerade mot. Visar man upp röda siffror två år i rad degraderas laget. ÖSK, AIK och Nyköpings hockey har råkat ut för det, och du kan ju aldrig täcka ett underskott med ett lån. Rätta mig om jag har fel, men det skulle ju underminera elitlicensen helt.-daniel- skrev:Det är just eget kapital de inte har, således riskerar de utmätning och så småningom konkurs. Men som vi varit inne på kommer det inte hända...supreme skrev:Kanske jag som är dum i huvudet, men hur kan man ha eget kapital samtidigt som man riskerar utmätning och har miljonskulder? Vad räknas i så fall in i eget kapital?BaronVonDif skrev:Sant, sen är det eget kapital som krävs för elitlicens men skulder får man ha, tror också kommunen eller EON som har mycket investerat i arenan ger en livlina. Uppenbart är dock att Timrå kan se fram emot kvalserien även nästa säsong för nån spännande trupp har dom inte råd med.-daniel- skrev:I slutändan kommer Timrå bli räddade av kommunen trots allt, det eller någon extern finansiär eller sponsor. Så chansen att vi skall klara oss kvar på eget bevåg är helt enkelt större än livlinan "konkurs för Timrå" (dvs också nästintill obefintlig).
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Alltså kan vi åka ur nån gång eller!? Känns som att de 40 senaste matcherna varit ödesmatcher. Nu kommer man väl sitta och vara nervös i sista matchen där vi torskar på ett skitmål i sista sekunden eller nåt. Orkar fan inte med eländet.
Om jag ska bli dödad blir jag det hellre av ett skott i huvudet än att torteras ihjäl.
Om jag ska bli dödad blir jag det hellre av ett skott i huvudet än att torteras ihjäl.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Kvalserien 11/12
Dör hellre smärtsamt och långsamt än fort och smärtfritt. - you only do it once in a lifetime!Skywalker skrev:Alltså kan vi åka ur nån gång eller!? Känns som att de 40 senaste matcherna varit ödesmatcher. Nu kommer man väl sitta och vara nervös i sista matchen där vi torskar på ett skitmål i sista sekunden eller nåt. Orkar fan inte med eländet.
Go out in Braveheart style!
2014-04-07, vad hände?
Håller fortfarande kvar vid tanken om att årets Djurgården är en installation av Konstfack.
Det var fler än Järlan & Co. som överskattade årets trupp, varenda jäkla "expert" i landet gjorde det - minues ex Wikegård, men inte ens han trodde detta.
Jag må vara mentalt sjuk men än har inte känslan om Allsvenskan fallit in. Hoppet för Elitserien lever fortfarande, hur stort eller litet det är går att diskutera. Hoppet fanns att slippa kvalserien, hoppet finns att slippa Allsvenskan. Vill vi så kan vi, inget snack om saken. Fyra matcher kvar, tolv poäng. Tolv poäng som kan bära upp oss i Elitserien.
Vi som är på plats imorgon, oavsett om det hjälper eller ej, kan åtminstone visa stöd. Ett stöd som vi visat under hela säsongen. Vad hjälper det att hota föreningen, styrelsen? Visst, vi kan få bort dem på det sättet men är det hur personer ska bli behandlade av liksinnade? Kalla Janne vad ni vill, jag håller med om att han har gjort ett patetiskt urdåligt jobb som sportchef men att hata och begära hans avgång via hot är inte vägen att gå som Djurgårdare.
Slaget må vara över för dem flesta, för mig är vi fortfarande i det. Jag är djupt besviken men samtidigt en stolt Djugårdare alltid oavsett, misstag är en del av vår natur och det är misstag vi får lida av. Av misstag kommer förbättringar, jag anser att laget går framåt och spelet har förbättrats något oerhört. Det som saknas är koncentration och lugnt spel. Jag är övertygad om att vi kan ta tolv poäng mot dessa fyra återstående bondelag, men då måste vi visa upp ett spel som endast skådats få antal gånger.
Jag är på Hovet imorgon och stöttar fram laget, det är nu de behöver vårt stöd och det vore fel att svika nu.
Vi sjunger inte "Alltid Oavsett" bara för att det är så låten går, right?
Vi som är på plats imorgon, oavsett om det hjälper eller ej, kan åtminstone visa stöd. Ett stöd som vi visat under hela säsongen. Vad hjälper det att hota föreningen, styrelsen? Visst, vi kan få bort dem på det sättet men är det hur personer ska bli behandlade av liksinnade? Kalla Janne vad ni vill, jag håller med om att han har gjort ett patetiskt urdåligt jobb som sportchef men att hata och begära hans avgång via hot är inte vägen att gå som Djurgårdare.
Slaget må vara över för dem flesta, för mig är vi fortfarande i det. Jag är djupt besviken men samtidigt en stolt Djugårdare alltid oavsett, misstag är en del av vår natur och det är misstag vi får lida av. Av misstag kommer förbättringar, jag anser att laget går framåt och spelet har förbättrats något oerhört. Det som saknas är koncentration och lugnt spel. Jag är övertygad om att vi kan ta tolv poäng mot dessa fyra återstående bondelag, men då måste vi visa upp ett spel som endast skådats få antal gånger.
Jag är på Hovet imorgon och stöttar fram laget, det är nu de behöver vårt stöd och det vore fel att svika nu.
Word!Mash skrev:text
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Efter att ha deppat en dag nu så har jag också börjat få lite hopp som dig Mash. Det är ingen lätt uppgift, men ingenting är omöjligt i hockey.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
Kvalserien 11/12
Bremberg sänker Rögle. Sedan har vi tagit tillbaka initiativet i egna händer.Mattias_87 skrev:Efter att ha deppat en dag nu så har jag också börjat få lite hopp som dig Mash. Det är ingen lätt uppgift, men ingenting är omöjligt i hockey.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skönt att höra att vi är fler som ser nyktert på detta.Mash skrev:Jag må vara mentalt sjuk men än har inte känslan om Allsvenskan fallit in. Hoppet för Elitserien lever fortfarande, hur stort eller litet det är går att diskutera. Hoppet fanns att slippa kvalserien, hoppet finns att slippa Allsvenskan. Vill vi så kan vi, inget snack om saken. Fyra matcher kvar, tolv poäng. Tolv poäng som kan bära upp oss i Elitserien.
Vi ser till att vinna matchen imorgon. Sedan får vi se vad tabellen visar. Att börja spekulera i om Rögle eventuellt lyckas vinna 2 matcher till eller inte ger ingenting. Kanske faller de ihop totalt och det blir Leksand som går upp? Större konstigheter har hänt i kvalserien.
Nu ger vi allt för laget i vårt hjärta (eller?) och vinner mot Örebro.
Sedan kan vi diskutera aktuell tabell imorgon vid 22-tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hur det än går så har jag möjlighet att se den sista matchen nere i Ängelholm. Men hur får man fatt i biljetter?