han blev höfttacklad av bertilsson och vred knäet som det såg ut som.DIFtorped skrev:Såg inte matchen, ledband eller vad gick sönder?Morwin skrev:Jaha nu kommer nils vara borta 3-4 månader oxå pga den där fula tacklingen :/
Skadetråden
Re: Skadetråden
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skit oxå, vi behöver verkligen spelare av Nils kvalitet!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det var ingen ful tackling så sluta tjata om det.Morwin skrev:Jaha nu kommer nils vara borta 3-4 månader oxå pga den där fula tacklingen :/
Expert.
- SirDIFalot
Hans Abrahamsson på Aftonbladet.
Abris69 ?@han_abr
Både ledband och korsband befaras ha gått för Nils Andersson efter tacklingen från Bertilsson.
Abris69 ?@han_abr
Både ledband och korsband befaras ha gått för Nils Andersson efter tacklingen från Bertilsson.
Expert.
Vafan! Vad innebär det tro? Hur länge blir han borta?SirDIFalot skrev:Hans Abrahamsson på Aftonbladet.
Abris69 ?@han_abr
Bohman kan vara en bra ersättare iaf!
6-12 månader om det är som befarat, helvetsjävla skit, hoppas det inte stämmer!mb81 skrev:Vafan! Vad innebär det tro? Hur länge blir han borta?SirDIFalot skrev:Hans Abrahamsson på Aftonbladet.
Abris69 ?@han_abr
Verkar stämma. Både våra och brynäs läkare hade kommit fram till det. Då är han borta minst resten av året eller?DIFtorped skrev:6-12 månader om det är som befarat, helvetsjävla skit, hoppas det inte stämmer!mb81 skrev:Vafan! Vad innebär det tro? Hur länge blir han borta?SirDIFalot skrev:Hans Abrahamsson på Aftonbladet.
Abris69 ?@han_abr
HELVETE:
Nils Andersson ?@nilsandersson
Tyvärr verkar både kors- och ledband vara av.
på twitter...
Nils Andersson ?@nilsandersson
Tyvärr verkar både kors- och ledband vara av.
på twitter...
Jag gillar hårda tacklingar och sånt, men att sitta och säga att det är en schyst tackling när han går ner så djävulskt lågt kan jag inte hålla med om. En höfttackling ska sitta på just höften. Men olyckor händer!
- SirDIFalot
Erik Gustafssons tackling var en exakt kopia.easer90 skrev:Jag gillar hårda tacklingar och sånt, men att sitta och säga att det är en schyst tackling när han går ner så djävulskt lågt kan jag inte hålla med om. En höfttackling ska sitta på just höften. Men olyckor händer!
Skaderisken är hög vid höfttacklingar ja, men det finns inget som är fult med dom för det.
Expert.
Nja, inte exakt. Erik träffade höften medan Bertilssons tackling blev lite fel och träffade knäet istället. Inte en ful tackling dock.SirDIFalot skrev:Erik Gustafssons tackling var en exakt kopia.easer90 skrev:Jag gillar hårda tacklingar och sånt, men att sitta och säga att det är en schyst tackling när han går ner så djävulskt lågt kan jag inte hålla med om. En höfttackling ska sitta på just höften. Men olyckor händer!
Skaderisken är hög vid höfttacklingar ja, men det finns inget som är fult med dom för det.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Nu säger jag inte att det är så, men vad jag kan se så går han in med benet först i tacklingen. Alltså inte benet rakt ut men Nils rakt mot hans åkriktning och det borde väl vara samma sak isf som clipping? Som sagt kan sånt här för dåligt. Men det jag vill ha sagt är att jag inte tycker det ser ut som att Bertilssons första kontakt är med höften utan benet trots allt.SirDIFalot skrev:Erik Gustafssons tackling var en exakt kopia.easer90 skrev:Jag gillar hårda tacklingar och sånt, men att sitta och säga att det är en schyst tackling när han går ner så djävulskt lågt kan jag inte hålla med om. En höfttackling ska sitta på just höften. Men olyckor händer!
PS. ska se om jag se igen på något klipp DS.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Kollade igen och om kikar på den här bilden:

Så kan man se att hans vänstra ben "leder" tacklingen.
Lägger man till den här bilden:

Så ser man att Bertilsson har en väldigt låg utgångspunkt vid kontakt.
Så jag tycker nog matchstraffet var ganska solklart ändå.

Så kan man se att hans vänstra ben "leder" tacklingen.
Lägger man till den här bilden:

Så ser man att Bertilsson har en väldigt låg utgångspunkt vid kontakt.
Så jag tycker nog matchstraffet var ganska solklart ändå.