Heaty skrev:Vettefan om det passar här, man han är ju trots allt scout där borta nu så.
Bombom visar sig alltså vara bajare. Är det bara jag som missat det här? Att han dessutom kallar Djurgårdsfamiljen för en dysfunktionell familj och kallar Tele2 för "vår arena" (som alla andra bajare gör).
Jag kanske är den enda som missat det, men nog fan känns det olustigt att han varit bajare och presterat så jävla uselt som han gjort här. Kanske inte brydde sig så jävla mycket om det gick åt helvete för DIF när han lira?
Tror lagsympatier hos spelarna är rätt överdrivna. I alla fall hur det påverkar prestationen. Att han är bajare har väl varit känt rätt länge.
Vart läser du detta för övrigt...? Kan inte hitta det någonstans.
Facebook... Hur fan har jag missat det egentligen? Jag brukar vara rätt noga på att kolla upp vart spelare har sin stationära dator stående nånstans.
Jag känner bara att om det börjar gå emot en så kanske man inte är lika motiverad att prestera för klubben om man egentligen håller på en rival och bara är i klubben på ett mellanår.
Heaty skrev:Facebook... Hur fan har jag missat det egentligen? Jag brukar vara rätt noga på att kolla upp vart spelare har sin stationära dator stående nånstans.
Jag känner bara att om det börjar gå emot en så kanske man inte är lika motiverad att prestera för klubben om man egentligen håller på en rival och bara är i klubben på ett mellanår.
Samtidigt inser ju alla spelare att de minskar sina chanser rejält till nya lukrativa kontrakt om de är usla eller visar på dålig karaktär.
Heaty skrev:Facebook... Hur fan har jag missat det egentligen? Jag brukar vara rätt noga på att kolla upp vart spelare har sin stationära dator stående nånstans.
Är mer oroad över de som har hjärta för klubben och inte kan prestera i motgång.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
pulverapa skrev:Klubertanz klar för nya KHL-klubben Medvescak, från Kroatien. Skulle inte vilja spela en bäst av sju mot dem...
Nej, det vill nog ingen.
Nä, för det är ju så sjukligt mycket mer spännande att möta Troja/Ljungby 4 gånger på en säsong. För att inte nämna andra höjdarklubbar som Karlskrona eller Asplöven.
Helt sjukt att han inte erbjöds förlängt. Han, Printz och Kempe var ju de enda som i slutändan fick godkänt den säsongen.
Edit: Nu är det bekräftat. Norman till SAIK på ett ettårsavtal.
Varför får man alltid den där deprimerande, hjälplösa känslan varje gång "våra" talanger sprider ut sig i landet? Vi sitter här i den här skitserien medan Norman och Brodin, som jag länge såg som framtida grundstenar, förmodligen kommer explodera i utvecklingen i andra bondeklubbar.
Det är en generell sorg blandat med oerhört förakt mot de spelare och ledare som gjort såhär.
Samtidigt vet man ju att Djurgården också varit en klubb som sugit livet ur mindre klubbar i decennium. Antar att det är vår tur att veta hur det känns.
Men känslan är inget vidare - det känns som att drunkna och att nån jävel håller ens huvud precis under vattenytan men ingen gör något för att hindra det. En helt orationell del i mig känner att verkligen ingen bryr sig. Inte ni, inte ens de ansvariga i DIF.
Jävligt bittert och jävligt ensamt, helt enkelt.
Gå upp nu bara, snälla snälla.