Mats Sundin?Stocky skrev:Det är den enda realistiska dom kommer ta in OM dom sparkar satans-avkomma Hardy.BaronVonDif skrev:Älskar Challe, både som spelare och för sitt dif-hjärta men anser att han inte är en guld tränare.Stocky skrev:Kommer ni ihåg våran förra tränare Hardy Nilsson?
Välkommen hem Challe Berglund!
Challe har jobbet som huvudtränare nästa säsong.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hoppas Hardy kan sticka så snabbt som möjligt så han faktiskt kan bli ihågkommen för allt bra han gjort för DIF under sina tre första säsonger här, istället för att bli ihågkommen för detta...
Expert.
Jag är inte särskilt förvånad över förlusten. Truppen gnäller över tränaren medan AIK har en av svensk hockeys ödmjukaste person i båset.
Sen om Challe eller Wikegård lyckas få ut mer av truppen vet jag inte. En passionerad och engagerad Hardy är bäst i Sverige. En trött Hardy är inget vidare, tyvärr.
Jag tror att det Hardy behöver göra är att vakna och se verkligheten i ögat istället för att naivt förneka uselheten med. "Vi spelar ändå rätt bra, vi saknar bara effektivitet." ska ersättas med engagemang som bygger på att ställa krav på våra spelare.
Andreas Holmqvist och Boumedienne är inga barnrumpor. Dom måste ha en tränare som ställer krav på dem. Annars så agerar de så slappt som vi nu ser.
Sen om Challe eller Wikegård lyckas få ut mer av truppen vet jag inte. En passionerad och engagerad Hardy är bäst i Sverige. En trött Hardy är inget vidare, tyvärr.
Jag tror att det Hardy behöver göra är att vakna och se verkligheten i ögat istället för att naivt förneka uselheten med. "Vi spelar ändå rätt bra, vi saknar bara effektivitet." ska ersättas med engagemang som bygger på att ställa krav på våra spelare.
Andreas Holmqvist och Boumedienne är inga barnrumpor. Dom måste ha en tränare som ställer krav på dem. Annars så agerar de så slappt som vi nu ser.
Senast redigerad av Highwind den 2011-11-14 21:55:41, redigerad totalt 2 gång.
- SirDIFalot
Jag gillar inte alls det jag sett av Challe som tränare. Men det är nog det bästa som finns tillgängligt på marknaden idag.
Expert.
-
Så som jag uppfattar Hardy så kommer det aldrig hända. Någon mer envisare person finns det nog inte i hela världen. Jag menar, i princip samma spelsystem snart i 2 och en halv säsong, totalt sönderlästa men ser verkligen inga försök till nya lösningar.SirDIFalot skrev:Hoppas Hardy kan sticka så snabbt som möjligt så han faktiskt kan bli ihågkommen för allt bra han gjort för DIF under sina tre första säsonger här, istället för att bli ihågkommen för detta...
- BaronVonDif
Kanske, men har inget minne av att DIF kickat en tränare under pågående säsong oavsett tabelljumbo plats, minns att vi kickade Lill-kenta efter kvartsfinal förlust 02 och då slutade vi ändå trea i grundserien.SirDIFalot skrev:Jag gillar inte alls det jag sett av Challe som tränare. Men det är nog det bästa som finns tillgängligt på marknaden idag.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2011-11-15 16:50:08, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Hade Garpen varit kvar i klubben skulle han erbjudits en av tränarposterna. Den andra borde tillfalla typ, Wikegård, Challe eller helst av allt - Waltin.
Men detta är ju bara drömmar. Challe är väl det enda realistiska.
Avgå Jocke.
Jag tycker inte Hardy behöver vakna! Han har alltid vart så här trött. Men då har han haft en tydlig spelidé, men nu? Alla åker ju bara runt.
@ Baron men Mats Sundin är väl ingen beprövad tränare direkt? Han vill väll inte ens vara det? Han vill ju spela golf och poker
@ Baron men Mats Sundin är väl ingen beprövad tränare direkt? Han vill väll inte ens vara det? Han vill ju spela golf och poker
- swallat
i dif hockey flyr tränaren vid förlust, i DIF Fotboll står MP rakryggad och erkänner att matchen var skit, vi spelade dåligt, missade försvaret helt och att läget var pressat i tabellen, han hymlade inte med något, SE OCH LÄR HARDY
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Kanske besserwissern Södergren kan gå ner då 

Vilken dröm det hade varit att få se en passionerad och handlingskraftig Wikegård i båset. Detta är dock föga sannolikt. Känns inte klockrent med Challe men det lär ju inte bli sämre än vad det är nu ivf.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- BaronVonDif
Skrev tidigare att att ta tillbaka en f.d tränare är som att bli ihop igen med en ex-tjej, det blir inte bättre än förra gången, tror truppen skulle må gott av ett nytt ansikte i båset och denna gång en taktiker som är lite spontan, den sämsta förmåga man kan ha i livet oavsett politiker,älskare skådespelare,musiker eller idrottsmän är att vara förutsägbar,någåt vi definitivt är.B.I.B.A skrev:Hade Garpen varit kvar i klubben skulle han erbjudits en av tränarposterna. Den andra borde tillfalla typ, Wikegård, Challe eller helst av allt - Waltin.
Nej, tyvärr är väl Hardy så halsstarrigt obstinat att han tänker försöka hålla sig kvar nu på rent djävelskap. Tror inte han bryr sig ett skit om det finns något förtroende för hans ledarskap eller inte. Han är kapten på den här skutan och han låter den hellre gå under med man och allt än att behöva överlämna befälet till någon annan. Det måste kanske till ett myteri.stolpskott skrev:Så som jag uppfattar Hardy så kommer det aldrig hända. Någon mer envisare person finns det nog inte i hela världen. Jag menar, i princip samma spelsystem snart i 2 och en halv säsong, totalt sönderlästa men ser verkligen inga försök till nya lösningar.SirDIFalot skrev:Hoppas Hardy kan sticka så snabbt som möjligt så han faktiskt kan bli ihågkommen för allt bra han gjort för DIF under sina tre första säsonger här, istället för att bli ihågkommen för detta...
- -daniel-
Rätt analys. Hardy får ju dessutom lön den 25:e och tycker själv han gör ett fantastiskt jobb och att alla som klagar "inte kan hockey".Shitkicker skrev:Nej, tyvärr är väl Hardy så halsstarrigt obstinat att han tänker försöka hålla sig kvar nu på rent djävelskap. Tror inte han bryr sig ett skit om det finns något förtroende för hans ledarskap eller inte. Han är kapten på den här skutan och han låter den hellre gå under med man och allt än att behöva överlämna befälet till någon annan. Det måste kanske till ett myteri.stolpskott skrev:Så som jag uppfattar Hardy så kommer det aldrig hända. Någon mer envisare person finns det nog inte i hela världen. Jag menar, i princip samma spelsystem snart i 2 och en halv säsong, totalt sönderlästa men ser verkligen inga försök till nya lösningar.SirDIFalot skrev:Hoppas Hardy kan sticka så snabbt som möjligt så han faktiskt kan bli ihågkommen för allt bra han gjort för DIF under sina tre första säsonger här, istället för att bli ihågkommen för detta...
Jag vill att styrelsen agerar. Inte när vi ligger sist, utan Nu. Det måste bli ett slut på den här våldtäkten.
Nu var väl Challe bara assisterande åt Säcken och aldrig huvudtränare?BaronVonDif skrev:Skrev tidigare att att ta tillbaka en f.d tränare är som att bli ihop igen med en ex-tjej, det blir inte bättre än förra gången, tror truppen skulle må gott av ett nytt ansikte i båset och denna gång en taktiker som är lite spontan, den sämsta förmåga man kan ha i livet oavsett politiker,älskare skådespelare,musiker eller idrottsmän är att vara förutsägbar,någåt vi definitivt är.B.I.B.A skrev:Hade Garpen varit kvar i klubben skulle han erbjudits en av tränarposterna. Den andra borde tillfalla typ, Wikegård, Challe eller helst av allt - Waltin.
De enda spelarna som lirade i laget då som är kvar nu är Otto, Fimpen och Ölve.
Förstår dock din poäng men kan inte komma på något bättre alternativ än Challe i nuläget, om han fortfarande har glöden dvs.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.