Murray kan ju inte välja att stanna här en hel säsong oavsett om han skulle vilja det? Han är ju inte free agent. Han har kontrakt över den kommande säsongen med San Jose.Jim Morrison skrev:Dessutom verkar det som att spelarna kan tänka sig att spela gratis eller nästintill. Och vi vet sedan en tidigare intervju med Murray att han inte skulle kunna tänka sig att bara spela i två månader och sedan dra, för att då skulle han inte ha "hjälpt DIF" enligt honom själv. Så han känns som en spelare vi kanske skulle få behålla säsongen ut, oavsett vad.
http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... l-spelare/– Flera klubbar har i sina kommentarer understrukit att de farhågor för klubbarnas ekonomi som majoriteten tidigare anfört som ett skäl, inte längre tycks gälla. Flera spelare uppger att man avser spela mot ingen eller liten ersättning och försäkringar m fl kostnader skall vara hanterbara, säger de aktuella klubbarna enligt Stefan Bengtsson.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
- SirDIFalot
AHL håller högre klass än Allsvenskan. Hade det handlat om ES-spel så kanske...Jim Morrison skrev:Josefson och Krüger håller jag med om, men Landeskog känns ändå som en som skulle kunna skita i AHL. Kapten i NHL och vinnare av Calder Trophy.Lakrisal skrev:Landeskog, Josefson och Krüger har två-vägs kontrakt vilket betyder att NHL klubben kan beordra dem att spela AHL, så jag tror vi kan glömma dem.
Expert.
-
På stor rink är nog Odyua en oerhört mycket bättre förstärkning än Murray.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Doesn't matter, han har två vägs kontrakt. Det blir kontraktsbrott om han skickas till AHL men sticker till Sverige istället.Jim Morrison skrev:Josefson och Krüger håller jag med om, men Landeskog känns ändå som en som skulle kunna skita i AHL. Kapten i NHL och vinnare av Calder Trophy.Lakrisal skrev:Landeskog, Josefson och Krüger har två-vägs kontrakt vilket betyder att NHL klubben kan beordra dem att spela AHL, så jag tror vi kan glömma dem.
Dessutom kommer AHL vara en fantastisk liga om det blir lockout, titta på uppställningarna från lockouten 04-05.
- Jim Morrison
Ja, absolut, om han blir ditskickad ja. Sedan kanske han vädjar om att inte bli ditskickad. Familjen kan väga in, kompisar, hemstaden. Man vet aldrig, är allt jag säger, och med just Landeskog ser jag det som mest troligt OM det skulle hända någon av dom tre. Men återigen, antagligen blir det AHL.Lakrisal skrev:Doesn't matter, han har två vägs kontrakt. Det blir kontraktsbrott om han skickas till AHL men sticker till Sverige istället.Jim Morrison skrev:Josefson och Krüger håller jag med om, men Landeskog känns ändå som en som skulle kunna skita i AHL. Kapten i NHL och vinnare av Calder Trophy.Lakrisal skrev:Landeskog, Josefson och Krüger har två-vägs kontrakt vilket betyder att NHL klubben kan beordra dem att spela AHL, så jag tror vi kan glömma dem.
Dessutom kommer AHL vara en fantastisk liga om det blir lockout, titta på uppställningarna från lockouten 04-05.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vadå? Vi behöver bara förstärka upp med två spelare. Två som spelat i laget nyligen.
Bremberg - Johner - Cehlin
Timmy - Claesson
Så får det bli.
Bremberg - Johner - Cehlin
Timmy - Claesson
Så får det bli.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
SUND och BRA jävla inställning hos Challe. Dom bästa får spela, oavsett om du är en junior redan i vår organisation eller om du är en NHL-stjärna.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5423651.abBelackarna menar att juniorer inte får plats och stannar i utvecklingen. Ser du någon fara i det?
– Nej. Jag tror inte att det är negativt. Är du tillräckligt bra får du spela, så är det i hela näringslivet. De som är bra får plats. Är man inte tillräckligt bra får man kriga och jobba ännu hårdare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Det är fascinerande att folk verkar tro att vem som helst skulle spela gratis samt på eget sätt betala försäkringspengar... Wake up.SirDIFalot skrev:Oavsett om spelarna erbjuder sig spela gratis (vilket måste vara ett absolut krav) så har vi en jävla försäkringskostnad att ta. Kan vi inte betala den via sponsring eller på annat sätt så bör man inte riskera föreningens ekonomi genom att ta på sig den själva.

Ett par kanske kan tänka sig gratisspel, men det kan vi ju glömma gällande våra yngre spelare där borta. Dessutom är det av yttersta vikt att man inte chansar här och drar på sig budgetsprängande kostnader. DIF som förening kommer inte få igen de pengarna. Hoppas alla förstår det, framförallt klubbledningen. Lite oroad måste jag säga att jag är...
- Jim Morrison
Om externa parter täcker upp försäkringen och t.ex Kronwall, Murray och Hörnqvist spelar utan lön, då? Jag är säker på att just dom tre skulle kunna tänka sig att spela gratis.-daniel- skrev:Det är fascinerande att folk verkar tro att vem som helst skulle spela gratis samt på eget sätt betala försäkringspengar... Wake up.SirDIFalot skrev:Oavsett om spelarna erbjuder sig spela gratis (vilket måste vara ett absolut krav) så har vi en jävla försäkringskostnad att ta. Kan vi inte betala den via sponsring eller på annat sätt så bör man inte riskera föreningens ekonomi genom att ta på sig den själva.![]()
Ett par kanske kan tänka sig gratisspel, men det kan vi ju glömma gällande våra yngre spelare där borta. Dessutom är det av yttersta vikt att man inte chansar här och drar på sig budgetsprängande kostnader. DIF som förening kommer inte få igen de pengarna. Hoppas alla förstår det, framförallt klubbledningen. Lite oroad måste jag säga att jag är...
Inte alls ett otänkbart dröm-scenario.
Citat från Challe.
Har ni ekonomiska resurser för att kunna plocka hem NHL-spelare?
– Vi har en ansträngd ekonomi, det är det inget snack om. Men om det skulle bli en lockout får vi titta över den situationen, säger Berglund.
Tänker du på att hitta externa resurser?
– Kanske det ja.
Murray, Kronwall och Hörnqvist. Det räcker så! Inget jävla plotter om legosoldater likt Hjalmarsson och Oduya, som förmodligen vill ha en saftig kaka för att lira här. In mer våra kära Djurgårdskrigare istället!
- SirDIFalot
Alltså. Jag kan tänka mig att flera spelare kan tänka sig spela gratis. Men att de skulle betala för att få spela här? Dvs ta försäkringskostnaden själva är ju helt uteslutet.
Expert.
- -daniel-
De tre är väl kanske mest troliga också, och naturligtvis är det svårt att säga Nej Tack om den möjligheten finns och att man är helt hundra på att alla ekonomiska frågor är lösta.Jim Morrison skrev:
Om externa parter täcker upp försäkringen och t.ex Kronwall, Murray och Hörnqvist spelar utan lön, då? Jag är säker på att just dom tre skulle kunna tänka sig att spela gratis.
Inte alls ett otänkbart dröm-scenario.
Men jag är fortfarande lika tråkig och säger att ifall det blir en kort lockout har vi inte vunnit ett skit på att ta in NHL-spelare som dels är otränade och skall "spela-sig-i-form", och sen när andra (dvs de som de facto är spelarna som skall bära oss senare i vinter och framförallt i en kommande Kvalserie) får sitta på läktarna och rulla tummar.
Att det är de bra spelarna som skall spela som Challe säger är naturligtvis sant- Jag hoppas han har samma stake att bänka underpresterande "stjärnlirare" också så fall om det blir aktuellt...
Vad skulle hända egentligen om vi leker med tanken att Murray skulle krita på ett 3-årskontrakt, och sedan drar NHL igång, och Murray säger att han vill fullfölja sitt kontrakt med Djurgården?SirDIFalot skrev:Murray kan ju inte välja att stanna här en hel säsong oavsett om han skulle vilja det? Han är ju inte free agent. Han har kontrakt över den kommande säsongen med San Jose.
Då har han två gällande kontrakt, och vad skulle i praktiken hända då? Vem hade haft rätt till honom, Djurgården eller San Jose?
Inte direkt för att det kommer att hända, men hade ju bara varit intressant att höra utgången på det scenariot om någon har koll på det.
- SirDIFalot
San Jose skulle väl förmodligen stämma både Djurgården och Murray.Salas skrev:Vad skulle hända egentligen om vi leker med tanken att Murray skulle krita på ett 3-årskontrakt, och sedan drar NHL igång, och Murray säger att han vill fullfölja sitt kontrakt med Djurgården?SirDIFalot skrev:Murray kan ju inte välja att stanna här en hel säsong oavsett om han skulle vilja det? Han är ju inte free agent. Han har kontrakt över den kommande säsongen med San Jose.
Då har han två gällande kontrakt, och vad skulle i praktiken hända då? Vem hade haft rätt till honom, Djurgården eller San Jose?
Inte direkt för att det kommer att hända, men hade ju bara varit intressant att höra utgången på det scenariot om någon har koll på det.
Expert.
San Jose, av den enkla andledning att dem har skrivit det första kontraktet med honom. Det kontraktet gäller fortfarande, men om ligan inte körs får de spela i andra ligor tills NHL drar igång. Sen måste alla spelare under kontrakt tillbaka för att det inte ska bli kontraktsbrott skulle jag tro.Salas skrev:Vad skulle hända egentligen om vi leker med tanken att Murray skulle krita på ett 3-årskontrakt, och sedan drar NHL igång, och Murray säger att han vill fullfölja sitt kontrakt med Djurgården?SirDIFalot skrev:Murray kan ju inte välja att stanna här en hel säsong oavsett om han skulle vilja det? Han är ju inte free agent. Han har kontrakt över den kommande säsongen med San Jose.
Nu är jag inte 100 % på detta men känns som att det bör vara så! Ni som kan mer får gärna upplysa oss!