Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

Att välja Eddie Läck eller ännu värre Owuya före Tellan vore ju rena vansinnet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Att välja Eddie Läck eller ännu värre Owuya före Tellan vore ju rena vansinnet.
Rena vansinnet? Skulle se det som ett rätt svårt val själv...
Expert.
Bresse

Inlägg av Bresse »

Tellan är ett självklart val!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bresse skrev:Tellan är ett självklart val!
Varför?
Användarvisningsbild
carne

Inlägg av carne »

Mäklaren skrev:Att välja Eddie Läck eller ännu värre Owuya före Tellan vore ju rena vansinnet.
Jag hade ifall hellre velat se Eddie Läck som målvakt i DIF, före både Owuya och Tellan. Han har gjort det bra i AHL, samtidigt som jag tycker att varken Owuya eller Tellan har varit särskilt bra den här säsongen.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:
Bresse skrev:Tellan är ett självklart val!
Varför?
Exakt - varför?

Nostalgi är tyvärr inte ett hållbart argument.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av seppuko »

Alltså, vad egentligen gjorde Owuya dåligt? Ok att han var lite osäker i början, plus den där derbytabben. Men han låg i absoluta toppen i % i serien och två hållna nollor i slutspelet. Antagligen är det bara för att han är han som han räknas bort av vissa. Jag personligen hade inte haft något emot varken han eller Läck.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Skulle kunna ta vem som helst av dem, men hoppas på att Wesslau stannar. Jag vet inte måtten på Eddie Läck, men maken till stor målvakt har jag aldrig sett. Han ser enorm ut i kassen!

Och Owuya gjorde som Seppuko sade en kanonsäsong förutom en Brynäsperiod (?) och tavlan mot gnaget. Tellan är nästan den jag sist skulle välja då han känns lite passé liksom. Men ja, klart man älskar honom och det vore lite frestande att ha honom i klubben. Risken (ganska stor sådan?) är att man blir fett besviken om han inte lever upp till förväntningarna...
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

seppuko skrev:Alltså, vad egentligen gjorde Owuya dåligt? Ok att han var lite osäker i början, plus den där derbytabben. Men han låg i absoluta toppen i % i serien och två hållna nollor i slutspelet. Antagligen är det bara för att han är han som han räknas bort av vissa. Jag personligen hade inte haft något emot varken han eller Läck.
Han låg t.o.m etta i % ;). Problemet enligt mig var/är väl det att han gav ett ganska nervöst intryck och det gör ju i sin tur att backarna blir osäkrare. Det här eskalerar ju mer och mer och till slut är hela laget nervöst och tabbar sig. Tycker Owuya är en bra målvakt, men en målvakt som t.ex. tellan sprider mer lugn i laget, som jag anser går hand-i-hand med att kunna mota puckar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tellan har inte imponerat i Modo, och att säga att han skulle prestera bättre i DIF är skitsnack, åtminståne ett lotteri. Kontraktsmässigt är han dock en målvakt som kan stanna en längre tid, men rent uttvecklingsmässigt skulle jag välja Eddie Läck som nummer ett.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Bättre att vi värvar Tellan och får en målvakt som kan stanna i flera säsonger. Både Läck och Owuya drar ju direkt om de gör en riktigt bra säsong. Tror Tellan kan få en riktig nytändning av att Komma till DIF igen. Ja, det har väl inte riktigt gått bra för honom i Modo, men hela det laget har riktiga problem. Sätt Wesslau i den kassen och det hade sätt likadant ut.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Jag har hellre en skicklig, hungrig målvakt som Wesslau eller Läck som kanske drar efter en välspelad säsong än Tellqvist i 3 år med tanke på hur han har presterat. Hur man har presterat den senaste tiden måste väl stå högre än nostalgi och gamla meriter även om jag såklart älskar Tellan?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Christopher J skrev:Bättre att vi värvar Tellan och får en målvakt som kan stanna i flera säsonger. Både Läck och Owuya drar ju direkt om de gör en riktigt bra säsong. Tror Tellan kan få en riktig nytändning av att Komma till DIF igen. Ja, det har väl inte riktigt gått bra för honom i Modo, men hela det laget har riktiga problem. Sätt Wesslau i den kassen och det hade sätt likadant ut.
Jag tycker det är bättre att ha en riktigt bra målvakt en säsong, än en halvbra i flera säsonger. I nuläget skulle jag välja både Läck och Owuya framför Tellan (även om jag helst ser att Wesslau stannar). Tellan har inte varit bra i modoh, och jag tror inte Wesslau hade varit lika dålig som honom där. Snarare är det ju Wesslaus förtjänst att vi ligger före modoh. Hade vi bytt målvakter tror jag att modoh legat före oss.

Edit: Generellt sett är flerårskontrakt ett gissel. Många spelare blir alldeles för bekväma i en sån sits.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Är ni helt sjuka i huvudet?

"Tellan har inte imponerat", "Tellan har inte varit bra i Modo". Killen har 91,1 i räddningsprocent, har stått nästan alla matcher och var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.

Dessutom har han alltid varit ännu bättre när det verkligen gäller (slutspel, VM osv). Betänk också att han spelar i en klubb där hab egntligen inte vill vara.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Är ni helt sjuka i huvudet?

"Tellan har inte imponerat", "Tellan har inte varit bra i Modo". Killen har 91,1 i räddningsprocent, har stått nästan alla matcher och var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.

Dessutom har han alltid varit ännu bättre när det verkligen gäller (slutspel, VM osv). Betänk också att han spelar i en klubb där hab egntligen inte vill vara.
Han har väl stått nästan alla för att andrakeepern är en junis som har en del kvar att lära. Tellqvist har varit ok, inte mer. Eddie Läck bör och ska vara förstavalet.
Säg den glädje som varar
Låst