Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Återigen sorgligt att några okunniga feta slipsnissar ska få avgöra vad som är bäst för Hockeysverige. Tingsryd gör helt rätt och hoppas att DIF, Leksand, Södertälje och de andra riktiga lagen (inte inräknat stövelkastarna i Asplöven, Karlskrona osv) hakar på nu och sätter press på partydödarna däruppe i dårhuset. Jävla lekstuga rätt igenom!
Bryter inte hockeyallsvenskan mot arbetsrätten då dom hindrar Svenska medborgare att kunna utföra sitt yrke vid en eventuell lockout ?
Tror du de har koll på någonting? Inte ens Sveriges politiker vet vad fan de gör - varför skulle då en pajasstyrelse veta det?warrant skrev:Bryter inte hockeyallsvenskan mot arbetsrätten då dom hindrar Svenska medborgare att kunna utföra sitt yrke vid en eventuell lockout ?
Blir intressant att följa vad som händer mellan agenterna och hockeyligan framöver.Axel_K skrev:Tror du de har koll på någonting? Inte ens Sveriges politiker vet vad fan de gör - varför skulle då en pajasstyrelse veta det?warrant skrev:Bryter inte hockeyallsvenskan mot arbetsrätten då dom hindrar Svenska medborgare att kunna utföra sitt yrke vid en eventuell lockout ?
Väldigt. Hoppas Challe gör som han vill och tar in Kronwall samt Murray. Vi behöver dem verkligen, backsidan ser lite tunn ut.warrant skrev:Blir intressant att följa vad som händer mellan agenterna och hockeyligan framöver.Axel_K skrev:Tror du de har koll på någonting? Inte ens Sveriges politiker vet vad fan de gör - varför skulle då en pajasstyrelse veta det?warrant skrev:Bryter inte hockeyallsvenskan mot arbetsrätten då dom hindrar Svenska medborgare att kunna utföra sitt yrke vid en eventuell lockout ?
Vem vet - Kronwall kanske spelar hela säsongen även fast NHL går igen?

Drömma går ju alltid!
Det hoppas jag med att Challe gör. Skriv ettårskontrakt med spelarna med nhl klausul.Axel_K skrev:Väldigt. Hoppas Challe gör som han vill och tar in Kronwall samt Murray. Vi behöver dem verkligen, backsidan ser lite tunn ut.warrant skrev:Blir intressant att följa vad som händer mellan agenterna och hockeyligan framöver.Axel_K skrev:Tror du de har koll på någonting? Inte ens Sveriges politiker vet vad fan de gör - varför skulle då en pajasstyrelse veta det?warrant skrev:Bryter inte hockeyallsvenskan mot arbetsrätten då dom hindrar Svenska medborgare att kunna utföra sitt yrke vid en eventuell lockout ?
Vem vet - Kronwall kanske spelar hela säsongen även fast NHL går igen?![]()
Drömma går ju alltid!
När det gäller EU är ju reglerna rätt glasklara.
Dels har du ju Bosmanndomen som sade sitt om spelare som saknar kontrakt och sedan har du ju beslut som förbjuder ligor att minka ner på antalet "utlänningar" så länge som dessa är bosatta inom EU.
Slutsatsen jag drar av detta är att hockeyligan omöjligt kan straffa en klubb för att den plockar in spelare så länge som dessa har EU-pass. Däremot tror jag att hockeyligan kan bli stämd om den inte skulle tillåta spel för spelare med EU-pass då detta bryter mot arbetsätten.
Kortsagt om det är som för fotbollen är det bara att skita i hockeyligan och köra på och plocka hem "våra spelare".
I övrigt är det bara att applådera Tingsryd som agerar helt rätt.
Dels har du ju Bosmanndomen som sade sitt om spelare som saknar kontrakt och sedan har du ju beslut som förbjuder ligor att minka ner på antalet "utlänningar" så länge som dessa är bosatta inom EU.
Slutsatsen jag drar av detta är att hockeyligan omöjligt kan straffa en klubb för att den plockar in spelare så länge som dessa har EU-pass. Däremot tror jag att hockeyligan kan bli stämd om den inte skulle tillåta spel för spelare med EU-pass då detta bryter mot arbetsätten.
Kortsagt om det är som för fotbollen är det bara att skita i hockeyligan och köra på och plocka hem "våra spelare".
I övrigt är det bara att applådera Tingsryd som agerar helt rätt.
Skit i idioterna. Vi är DIF, DIF är mer hockey och historia än vad någon liten rövslickande och obetydlig vd någonsin kan bli.
"Dryga böter." Vi hörs. Vad ska dom göra? Jag vill se den representant i hockeyligan som försöker stänga ner en klubb med ungdomsverksamhet för evigt med "kännbara straff", bara för att vi vill spela med fullt legitima, och ytterst populära EU-spelare som för närvarande är arbetslösa.
Finns det någon stake i föreningen så skiter man blankt i vad en snusförnuftig streber säger, det är bara att köra. Det här är en fajt som vi garanterat vinner -- juridiskt, såsom medialt och ute bland hockeyfansen. Argumentationsläget är synnerligen gynnsamt.
Kör nu DIF. Gör oss stolta.
"Dryga böter." Vi hörs. Vad ska dom göra? Jag vill se den representant i hockeyligan som försöker stänga ner en klubb med ungdomsverksamhet för evigt med "kännbara straff", bara för att vi vill spela med fullt legitima, och ytterst populära EU-spelare som för närvarande är arbetslösa.
Finns det någon stake i föreningen så skiter man blankt i vad en snusförnuftig streber säger, det är bara att köra. Det här är en fajt som vi garanterat vinner -- juridiskt, såsom medialt och ute bland hockeyfansen. Argumentationsläget är synnerligen gynnsamt.
Kör nu DIF. Gör oss stolta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Säsongskort: Ja
PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Vi begår samma misstag som förra året, satsar enbart på juniorer och gamlingar, värdelös åldersmix vilket bara resulterar i grupperingar.
Allsvenskan även 2013!
Vi begår samma misstag som förra året, satsar enbart på juniorer och gamlingar, värdelös åldersmix vilket bara resulterar i grupperingar.
Allsvenskan även 2013!

Sverige är medlem i EU. En av hörnpelarna i EU-samarbetet är friheten för arbetstagare att bosätta sig i ett annat medlemsland och arbeta där. Sverige kan alltså aldrig hindra en person från ett annat medlemsland att flytta hit och arbeta.
ES och HA:s beslut gäller generellt även om vi mest fokuserar på Kronwall, Murray, Ekman-Larsson m.fl. Men ta en finsk NHL-spelare som gärna kommer till Sverige och spelare i ES eller AS. Om den spelaren stoppas på grund av dessa beslut så är det i strid mot EU-rätten. Av den anledningen tror jag att ES och AS beslut kommer att ändras om det blir lockout och frågan blir aktuell. Att ES/AS skulle vidhålla sitt beslut mot svenska spelare är ju knappast tänkbart..
ES och HA:s beslut gäller generellt även om vi mest fokuserar på Kronwall, Murray, Ekman-Larsson m.fl. Men ta en finsk NHL-spelare som gärna kommer till Sverige och spelare i ES eller AS. Om den spelaren stoppas på grund av dessa beslut så är det i strid mot EU-rätten. Av den anledningen tror jag att ES och AS beslut kommer att ändras om det blir lockout och frågan blir aktuell. Att ES/AS skulle vidhålla sitt beslut mot svenska spelare är ju knappast tänkbart..
Äldre spelare har alltid varit sega, lite slöa och oinspirerade under försäsongsmatcher.Backstabtraitor skrev:PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Allsvenskan även 2013!
Vilken faslig okunnighet. Otto gör alltid sitt jobb. Sedan har han alltid varit och kommer alltid att vara trögstartad, precis som Linkan. Lugn bara lugn, #9 kommer att leda oss i vinter. Tillsammans med Linkan, Timmy, Jimpa, Honken och Fimpen är han den som visar övriga spelare vad DIF-andan är.Backstabtraitor skrev:PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Allsvenskan även 2013!
Är det en slump att Otto så ofta får pris för mest seriöse spelaren i DIF?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kom på att det månne kanske är ett tryout kontrakt som gäller för att få in NHL spelare? Verkar ju inte vara några problem för modo att skriva 1 månads tryout kontrakt med AHL spelare
Om nu lockouten varar 3 månader, så skriv upp Kronwall och Murray och Hörna på 3 månaders tryoutkontrakt ;P
Och som någon sagt innan, jag hakar på och tar Tingsryd som mitt andralag om de fullföljer sitt beslut att att ta in NHL proffs ändå! ;P

Och som någon sagt innan, jag hakar på och tar Tingsryd som mitt andralag om de fullföljer sitt beslut att att ta in NHL proffs ändå! ;P
Senast redigerad av 18DIF91 den 2012-09-06 21:07:43, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
-
Har du elittränat någon gång? Utan en stark, tidigt fysträning på försäsongen håller inte kroppen. Ska han fysträna under säsongen då? Då blir det fyrkantig hockey under hösten.Mäklaren skrev:Vilken faslig okunnighet. Otto gör alltid sitt jobb. Sedan har han alltid varit och kommer alltid att vara trögstartad, precis som Linkan. Lugn bara lugn, #9 kommer att leda oss i vinter. Tillsammans med Linkan, Timmy, Jimpa, Honken och Fimpen är han den som visar övriga spelare vad DIF-andan är.Backstabtraitor skrev:PRESTERA OTTO. Bara jag som inser ottos attityd? Fick nu i somras lite mer hopp om challe med tanke på att han inte ville signa honom. Han e så jäkla värdelös, han har inte tränat ett skit i sommar och nu ska han göra ett sista år, kräver hög lön utan att träna. Ni Ottofantaster, är ni blinda? Han tillför inte ett skit! Sen så kan man naturligtvis säga att det "bara" är european trophy, men vad sänder det för signaler till resten av laget? Varför ska de kämpa om han slipper?
Allsvenskan även 2013!
Är det en slump att Otto så ofta får pris för mest seriöse spelaren i DIF?
Mer trögstartade än någonsin:
1998-99 Djurgården EHL 1 0 0 0
2010-11 Djurgården ET 8 2 1 3
2011-12 Djurgården ET 7 3 3 6
2012-13 Djurgården ET 6 0 0 0
Senast redigerad av Backstabtraitor den 2012-09-06 21:05:30, redigerad totalt 1 gånger.
-
Kan man göra en deal med division 1 lagen att ge dem pengar, för att senare låna en spelare därifrån?