"Hockeyligan har dragit igen dörren för gästspelande svenska NHL-stjärnor vid en lockout. Såvida de inte skriver på för hela säsongen." - saxat från länken ovan
då är det väl bara skriva kontrakt för hela säsongen och sen finns det väl några lösningar på hur man gör vi en ev NHL-start
dock tycker jag som jag har skrivit förut att man lär tänka både en och två gånger innan man tar in NHL svenskar på vad som potentiellt kan bli en kort period. Det är ju ändå i slutet av säsongen/kvalserien vi ska vara som bäst!
Ägarna och facket i Nhl har givetvis en förhoppning att lösa konflikten så fort som möjligt, kommer dom inte överens innan den 15: e sätter man upp ett nytt förhandlingsdatum nån månad senare och kommer man inte överens där sätter man upp ett nytt, det var väl en deadline i Januari/februari sist och man valde först då att stänga allt spel för säsongen och jag kan tänka mig att det blir samma nu, man förhandlar fram till början av nästa år och om konflikten ej löser sig ställer man in då. M.a.o kan nog ingen Nhl spelare skriva på för hela säsongen förän det är helt klart att hela säsongen ställs in i Nhl. Skulle detta besked komma i Januari blir det ju ändå ett korttidskontrakt för det är ju bara några månader kvar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
BaronVonDif skrev:Ägarna och facket i Nhl har givetvis en förhoppning att lösa konflikten så fort som möjligt, kommer dom inte överens innan den 15: e sätter man upp ett nytt förhandlingsdatum nån månad senare och kommer man inte överens där sätter man upp ett nytt, det var väl en deadline i Januari/februari sist och man valde först då att stänga allt spel för säsongen och jag kan tänka mig att det blir samma nu, man förhandlar fram till början av nästa år och om konflikten ej löser sig ställer man in då. M.a.o kan nog ingen Nhl spelare skriva på för hela säsongen förän det är helt klart att hela säsongen ställs in i Nhl. Skulle detta besked komma i Januari blir det ju ändå ett korttidskontrakt för det är ju bara några månader kvar.
då kan dom träna, vila och bygga upp kroppen i en 4-5e femma under första halvan av säsongen (kan nog säkert vara behövligt för somliga spelare) och så skriver dom på för resten av säsongen i januari och lirar upp oss i ES;)
förutsatt att hela NHL-sässen blir kasserad
det är ju som sagt i slutet av sässen vi ska vara som bäst!
BaronVonDif skrev:Ägarna och facket i Nhl har givetvis en förhoppning att lösa konflikten så fort som möjligt, kommer dom inte överens innan den 15: e sätter man upp ett nytt förhandlingsdatum nån månad senare och kommer man inte överens där sätter man upp ett nytt, det var väl en deadline i Januari/februari sist och man valde först då att stänga allt spel för säsongen och jag kan tänka mig att det blir samma nu, man förhandlar fram till början av nästa år och om konflikten ej löser sig ställer man in då. M.a.o kan nog ingen Nhl spelare skriva på för hela säsongen förän det är helt klart att hela säsongen ställs in i Nhl. Skulle detta besked komma i Januari blir det ju ändå ett korttidskontrakt för det är ju bara några månader kvar.
då kan dom träna, vila och bygga upp kroppen i en 4-5e femma under första halvan av säsongen (kan nog säkert vara behövligt för somliga spelare) och så skriver dom på för resten av säsongen i januari och lirar upp oss i ES;)
Ja, skulle dock beskedet om inställd säsong i Nhl komma i februari har vår deadline för att värva nytt passerat.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Ja, skulle dock beskedet om inställd säsong i Nhl komma i februari har vår deadline för att värva nytt passerat.
Jag tror det är omöjligt att ett beslut om helt inställd säsong skulle komma så sent som i februari då det knappt skulle vara 20 matcher kvar på grundserien i vanliga fall. Så fort man passerar datumet då inte ens hälften av matcherna kommer hinna spelas så ställer man nog in helt.
Jag tror det är omöjligt att ett beslut om helt inställd säsong skulle komma så sent som i februari då det knappt skulle vara 20 matcher kvar på grundserien i vanliga fall. Så fort man passerar datumet då inte ens hälften av matcherna kommer hinna spelas så ställer man nog in helt.
Fel, sist kom beslutet i februari.
"With no resolution by the 11:00 deadline, Bettman announced the cancellation of the 2004–05 season on February 16, 2005, making the NHL the first major professional sports league in North America to cancel an entire season because of a labor dispute ".
Saxat från wiki.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2012-09-06 09:44:17, redigerad totalt 1 gånger.
lite info om 94-95 års lockout...då lira dom 48 grundseriematcher from 20e januari till 3maj och så slutspel på det som jag tolkar det
http://en.wikipedia.org/wiki/1994%E2%80%9395_NHL_lockout skrev:
The 1994–95 NHL lockout, which canceled many of the games of the 1994–95 season and shortened the regular season to 48 games per team with no inter-conference games
The end of the lockoutThe lockout ended on January 13, 1995. As a result, the league shortened the season length from 84 games, the length of the previous two seasons, to 48. Furthermore, the season would last from January 20 to May 3; this was the first and only time in NHL history that the regular season extended into May. Regular-season games would be limited to intra-conference play (Eastern Conference teams did not play Western Conference teams). During the lockout the NHL and NHLPA agreed to shorten the season to 82 games. San Jose, which was to host the All-Star game that year, was awarded the 1997 game instead. The lockout would eventually lead to two Canadian teams moving to the United States-the Quebec Nordiques moved to Denver in the summer of 1995 and became the Colorado Avalanche, and the original Winnipeg Jets moved to Phoenix and became the Phoenix Coyotes in the summer of 1996. The Hartford Whalers became the Carolina Hurricanes in 1997. The Avalanche and Hurricanes would win the Stanley Cup within the next decade.
The salary cap for rookies was instituted, and all players signing rookie contract needed to sign two-way contracts.
Verkar som att det "bara" blir böter om man spelar med lockoutande spelare ändå. Kan vara värt det om spelarna spelar gratis. Som jag tror t.ex Murray skulle göra.
Men på söndag kväll ska hockeyallsvenskans styrelse ta beslut om omfattningen på de böter som drabbar de klubbar som trots gällande beslut spelar med lockoutade NHL-spelare i den svenska andraligan.
– Jag kan åtminstone säga att det blir ett ansenligt belopp, inte någon symbolisk summa, utan det blir ett kännbart belopp. Hur många nollor det är bakom vågar jag inte uttala mig om i dag, säger Bengtsson.
Agenter hotar att stämma hockeyligan också. Att dom tycker att dom har bildat en kartell. Kunde inte sagt det bättre själv. Fortfarande helt jävla konfunderad kring deras beslut.
Flertalet spelaragenter anser att Hockeyligan fattat ett beslut som är emot europeisk och svensk rätt - och nu är man mycket nära att starta en rättslig process.
- Ligan har bildat en kartell som förstör den fria konkurrensen. Flera lag hotas med ekonomiska sanktioner i form av skadestånd om de kontrakterar spelare som är tillgängliga för spel enligt Ishockeyförbundets tävlingsregler.
Det är lite roligt att det ska vara "kännbara straff". Det allvarliga brottet att spela med publikdragande NHL-stjärnor skall bestraffas med "kännbara straff".
Andra brott, som bokföringsfiffel och annat elände är inte så farligt, men NHL-stjärnor som drar publik till arenorna, då jävlar!!!
Kan inte låta bli och småle när ointelligenta människor resonerar fritt i media utan koppel.
sensei skrev:Det är lite roligt att det ska vara "kännbara straff". Det allvarliga brottet att spela med publikdragande NHL-stjärnor skall bestraffas med "kännbara straff".
Andra brott, som bokföringsfiffel och annat elände är inte så farligt, men NHL-stjärnor som drar publik till arenorna, då jävlar!!!
Kan inte låta bli och småle när ointelligenta människor resonerar fritt i media utan koppel.
Jim Morrison skrev:Agenter hotar att stämma hockeyligan också. Att dom tycker att dom har bildat en kartell. Kunde inte sagt det bättre själv. Fortfarande helt jävla konfunderad kring deras beslut.
Flertalet spelaragenter anser att Hockeyligan fattat ett beslut som är emot europeisk och svensk rätt - och nu är man mycket nära att starta en rättslig process.
- Ligan har bildat en kartell som förstör den fria konkurrensen. Flera lag hotas med ekonomiska sanktioner i form av skadestånd om de kontrakterar spelare som är tillgängliga för spel enligt Ishockeyförbundets tävlingsregler.
Stackars Asplöven! Hur kan man hoppa på en klubb så där?! Det är ju det här det handlar om. Klart att Asplöven ska få ta in bra spelare på korttidskontrakt - inte dom redan bra lagen. Det är ju orättvist mot stackars Asplöven!
– Han (Stefan Bengtsson) vill göra gällande att vi har hoppat på en enskild klubb och så är inte fallet. De som var där uppe (i Täby) vet vad vi sa. Jag tycker att det här är lite lågt, säger TAIF-ordföranden Torsten Liljegren.
– De skriver att vi har hoppat på Asplöven, men det är inte det vi har gjort utan vi har tagit Asplöven som ett exempel på korttidskontrakt och vad det innebär, menar Tingsryds ordförande Torsten Liljegren.