Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
TB_xD

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av TB_xD »

Kan man inte skriva ett kontrakt på 1år och sedan om NHL kommer igång mitt på säsongen så "lånar" vi ut spelarna? Eller är det där med att låna ut spelare en enkelriktad väg?
KYLERKYLER
Säsongskort: Ja

Inlägg av KYLERKYLER »

TB_xD skrev:Kan man inte skriva ett kontrakt på 1år och sedan om NHL kommer igång mitt på säsongen så "lånar" vi ut spelarna? Eller är det där med att låna ut spelare en enkelriktad väg?
Som jag förstår det går det tyvärr inte då spelaren vid konfliktens slut då skulle ha två gällande kontrakt.

Däremot anser jag att det är ok att kontraktera spelare utan kontrakt. Ex Tomas "Homer" Holmström. När konfliktern är slut kan han skriva kontrakt med ex Detroit och klubben Holmström spelar för i Sverige släpper honom och river kontraktet. Spelare som drar till NHL med gällande kontrakt i Sverige är inget nytt. Sudden drog med gällande kontrakt 1990.

Shane Doan vore väl en härlig förstärkning till DIF. NHL:s mest jagade och meriterade spelare utan kontrakt.

Hur spekulationerna än slutar är jag mest intresserad av hur DIF tänker i nuläget. Hoppas de gnuggar hjärncellerna ordentligt för att kunna använda de spelarna de vill. Tänk att få sitta med på ett möte om detta :D Det hade inte varit helt fel.

Håller också med om att det är märkligt att inte tillåta korttidskontrakt typ Mika Hannula och alla artistspelarkontrakt där de "myglar" med pendling mellan Sverige och ex. Finland. Då borde även dessa förbjudas.

Tommy Salo är patetisk som röstar nej. Tycker Salo att deras trupp är spikad och de är nöjda och inte vill röra till det i gruppen är det väl deras sak. Luktar avundsjuka lång väg. Låt de klubbar som inte är oroliga för att stöka till det ta in de spelare de vill.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Hur ställer sig tex finska ligan och khl! Om det blir en lockout och dessa ligor svämmar över med nhlspelare borde det rimligen finnas spelare i deras lag som inte platsar som säkert behöver speltid. Skulle ju kanske kunna låna in en bra back på detta vis.
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Jag är lite nyfiken på hur det fungerar från NHL-lagens håll. Börjar kontrakten gälla automatiskt igen efter en lockout eller skriver spelaren på ett nytt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:Jag är lite nyfiken på hur det fungerar från NHL-lagens håll. Börjar kontrakten gälla automatiskt igen efter en lockout eller skriver spelaren på ett nytt?
automatiskt igång igen.
Expert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag fattar inte hur Asplöven får kontraktera Niinima och Strömberg 12 matcher och vi får inte ta in NHL-spelare. Vad är skillnaden?
i
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

isolerad skrev:Jag fattar inte hur Asplöven får kontraktera Niinima och Strömberg 12 matcher och vi får inte ta in NHL-spelare. Vad är skillnaden?
Det finns ingen skillnad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:Jag fattar inte hur Asplöven får kontraktera Niinima och Strömberg 12 matcher och vi får inte ta in NHL-spelare. Vad är skillnaden?
Att dom inte har kontrakt med NHL-klubbar och kan dra efter två matcher för ungefär 157:e gången.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Att dom inte har kontrakt med NHL-klubbar och kan dra efter två matcher för ungefär 157:e gången.
Korttidskontrakt som korttidskontrakt. Eller har det att göra med HUR kort korttidskontraktet är menar du? Kom igen, det är ingen skillnad och det vet du själv. Jag kan förstå att du inte vill ha in några NHL-spelare som skulle kosta klubben, då det tär på ekonomin, men det är fortfarande ett beslut som ska tas av KLUBBEN och inte av hockeyligan. Helt sjuk situation.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"Under förutsättning att klubbarna uppfyller de ekonomiska förutsättningarna och regler som gäller avseende transferkort och försäkringar, skall vi medverka och välkomna NHL-spelare till våra medlemsklubbar i division 1", säger hockeyettans ordförande Ronnie Glysing i ett pressmeddelande.
Precis så där borde det låta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
Det här är ju intressant. Så det hade alltså inte vart OK för asplöven att signa Niinima i just två matcher?

Vi är nog många som undrar var den magiska gränsen går, och som även är så pass viktig så att den måste styras centralt med tvång.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Orkar inte argumentera mer. Tyck vad ni tycker.
Expert.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
Jag tycker inte riktigt du svarar på min fråga.

NHL-spelaren har ju bevisligen inte kontrakt med sina klubbar. Isf skulle de ju spela i NHL. Är väl snarare så att en del av dealen när allt har löst sig är att gamla kontrakt gäller. De kan väl inte ha dubbla kontrakt och dubbla arbetsgivare?

Då skulle man ju kunna skriva 1-års med spelarna bara det att de inte spelare sista matcherna. Tänk typ konsulter. Skulle detta vara otillåtet?
i
Boharta

Inlägg av Boharta »

Man får nog vara beredd att åka till Finland om man ska se NHL-svenskar spela.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -svenskar/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag tycker inte riktigt du svarar på min fråga.

NHL-spelaren har ju bevisligen inte kontrakt med sina klubbar. Isf skulle de ju spela i NHL. Är väl snarare så att en del av dealen när allt har löst sig är att gamla kontrakt gäller. De kan väl inte ha dubbla kontrakt och dubbla arbetsgivare?

Då skulle man ju kunna skriva 1-års med spelarna bara det att de inte spelare sista matcherna. Tänk typ konsulter. Skulle detta vara otillåtet?
NHL-spelarna har visst kontrakt med sina klubbar. De är ju bundna att åka dit och fullfölja dom så fort säsongen drar igång, oavsett kontrakt här borta. Så även om Ros hävdar att kontrakten "inte gäller" eftersom de i teorin inte spelar hockey därborta eller får ut lön så har de fortfarande kontrakt.
Expert.
Låst