Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
vr6power

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av vr6power »

sensei skrev:
Frankie skrev:
Hade hellre haft en liknande "Peppe Lundh" eller en till med "Bergfors-arbetsvilja" än en slapp-dick som bara får fjong när det vankas slutspel.
Alltså jag tycker vi avslutar myten om att Dick "bara är bra i slutspel" bara för att han hade en säsong med skador nu senast. Tvärtom har jag väldigt sällan sett en spelare tända till för egen maskin på samma sätt som Dick oavsett match och tillfälle.

Sen är det väl bara en enorm uppsida att en spelare växer ännu mer med allvaret. Långt ifrån alla som gör det (hej Lilja).
Handlar dock inte om att han är dålig för det är han inte när han tycker det är kul lira utan jag tänker mer på om han är motiverad spela en säsong till, håller han en säsong till (skador) och vill vilket pris.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Frankie skrev:https://www.hv71.se/artikel/f54tajvm1-3 ... -till-hv71

Undrar om vi var med och högg om vi ens visste att han (Emil Johansson) var påväg hem igen?
Vi har nog svårt matcha hv börsen sen har vi väl relativt fullt?
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Dick var ju inte mer skadad än Josefson. Hör ingen som ifrågasätter om hans axel håller en säsong till.

Inga jämförelser i övrigt. Ser inga större tveksamheter på den fronten. Dick gick ut och sa att knät håller, och då gjorde det precis det.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Manijock skrev:Dick var ju inte mer skadad än Josefson. Hör ingen som ifrågasätter om hans axel håller en säsong till.

Inga jämförelser i övrigt. Ser inga större tveksamheter på den fronten. Dick gick ut och sa att knät håller, och då gjorde det precis det.
Är väl för att han redan är under kontrakt och kostar redan det han gör plus att DIF aldrig skull bryta nå i förtid.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Eftersom spelare vars kontrakt går ut inte tillhör lagets framtidsplaner så bör Jocke ringa Mikko Rantanen och Erik Karlsson. :lol: :lol:
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Frankie skrev:https://www.hv71.se/artikel/f54tajvm1-3 ... -till-hv71

Undrar om vi var med och högg om vi ens visste att han (Emil Johansson) var påväg hem igen?
Tvek va? Backsidan är ju full och Emil har mycket starkare koppling till HV. Om någonting så ångrar han säkert året han gjorde i DIF, floppsäsong från oss samtidigt som HV gick och vann SM-guld.
Expert.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Gillar glimtarna av klass som Haga visade för Norge igår! En av få som kom upp och hotade ibland. Tror att han med en rejäl försäsong hos Jimmie kan bli lite starkare med pucken och verkligen hjälpa oss nästa säsong!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Gillar glimtarna av klass som Haga visade för Norge igår! En av få som kom upp och hotade ibland. Tror att han med en rejäl försäsong hos Jimmie kan bli lite starkare med pucken och verkligen hjälpa oss nästa säsong!
Mycket bra i det fysiska spelet men fick aldrig riktigt till det. Han var minst 2 nummer efter jämfört med Tre Kronors NHL-spelare men det var å andra sidan kung Thore också. Gårdagens match var nästan plågsam att titta på när Tre Kronor fick rull i byte efter byte men jag satt och specialstuderade Haga och det känns som att han vuxit till sig sedan senaste sejouren hos oss.
Som teoretiskt platsmässig ersättare till Wirtanen känns det som ett uppköp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Någon som förövrigt vet varför Garrison är kvar på truppsidan medan Dick är borttagen? Kvarglömd?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Manijock skrev:Någon som förövrigt vet varför Garrison är kvar på truppsidan medan Dick är borttagen? Kvarglömd?
https://cdn1-photos.shl.se/19/05/d2fb09 ... 59ec28db2a
DIF!
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:Gillar glimtarna av klass som Haga visade för Norge igår! En av få som kom upp och hotade ibland. Tror att han med en rejäl försäsong hos Jimmie kan bli lite starkare med pucken och verkligen hjälpa oss nästa säsong!
Mycket bra i det fysiska spelet men fick aldrig riktigt till det. Han var minst 2 nummer efter jämfört med Tre Kronors NHL-spelare men det var å andra sidan kung Thore också. Gårdagens match var nästan plågsam att titta på när Tre Kronor fick rull i byte efter byte men jag satt och specialstuderade Haga och det känns som att han vuxit till sig sedan senaste sejouren hos oss.
Kung Thore har abdikerat då han såg rejält proppmätt ut igår så honom saknar jag inte det minsta då jag tycker att han gått ner sig rejält
Ceterum censeo Solna esse delendam
Manijock

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev:
Manijock skrev:Någon som förövrigt vet varför Garrison är kvar på truppsidan medan Dick är borttagen? Kvarglömd?
https://cdn1-photos.shl.se/19/05/d2fb09 ... 59ec28db2a
Tänkte på sidan där man ser tröjnummer.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Donkels-2.0 skrev:
Praetori skrev:
Kung Thore har abdikerat då han såg rejält proppmätt ut igår så honom saknar jag inte det minsta då jag tycker att han gått ner sig rejält
Med bättre medspelare och spel i en bättre liga så hade han höjt sig avsevärt, det är jag övertygad om. Men han är troligtvis nöjd med vad han har uträttat och är färdig som elitspelare.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vi slipper iaf att Ljungh hänger in några kassar på oss nästa säsong, alltid nått...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Brodecki får lämna LHC, oddsen på att han hamnar här hos oss?

Brynäs har för övrigt ingen dålig Silly, först Rödin och nu även Johan Larsson som väljer att komma hem från NHL.
Låst