Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aih

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Skulle dom mot alla odds gå dit blir århundradets skrattmatcher mot riktiga Aik eller HV, det är väl nåt att se fram emot istället.
Oavsett utgång i den serien så hade det varit en win-win situation för oss. Ryker aik så skrattar man dom i ansiktet, men om dom mot alla existerande odds skulle slå hv så ryker Sveriges bästa lag i kvarten, det enda laget som vi inte skulle kunna rubba. Saik och FBK skrämmer mig inte direkt.
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:de skulle ju dra fullt hus i sina matcher,
Det var väl ett lite väl drastiskt antagande? :wink:
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:de skulle ju dra fullt hus i sina matcher,/quote]

Eh... De har 5500 idag, hade fullt hus när de gällde i kvalserien samt matcherna mot Leksand, klart de skulle nå upp till 8000 i ett slutspel.
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:
Edin skrev:
SirDIFalot skrev:de skulle ju dra fullt hus i sina matcher,/quote]

Eh... De har 5500 idag, hade fullt hus när de gällde i kvalserien samt matcherna mot Leksand, klart de skulle nå upp till 8000 i ett slutspel.
Det var väl bara några enstaka matcher dom sålde slut? Dom hade ju mindre än 4000 på en match mot Almtuna.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:[

Det fattar väl alla, men de skulle ju dra fullt hus i sina matcher, intäkter de inte räknat med, bättrare nyförvärv nästa år leder det till, hauss inför nästa säsong publikmässigt. Det finns väl BARA dåliga saker med att gnaget skulle gå till slutspel?

Men det är väl fan inte som är skräckslagna, men fyfan... Folk har ju sagt att de ska åka ur hela säsong, vilket det inte finns en chans att de gör längre.

Haha, skräckslagen var kanske ett starkt ord, men tillräckligt skakad för att skriva som ett sär iaf :wink:

Inte en chans att åka ur längre...?!!! :shock:
Tjaa, man ligger ju hela 2p från en kvalserieplats, känns säkert tryggt.
Ni ska nog se att det ordnar sig till slut, ssk & aik orkar inte fullfölja samtidigt som Modo & frölunda tar poängen man behöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Caveman skrev:Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.

Ok, säger du det så....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.

Ok, säger du det så....
Ja det säger jag, tycker mam att det finns någonting som är positivt med att solna går till slutspel så är man jävligt snett ute som Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Caveman skrev: Ja det säger jag, tycker mam att det finns någonting som är positivt med att solna går till slutspel så är man jävligt snett ute som Djurgårdare.
Vissa Djurgårdare vill inget annat än att sparka in tänderna på första bästa gnagare.
Andra är nöjda & lugna så länge aik inte spelar i samma division som DIF.
Sedan finns det såna som jag som glädjer mig/oroar mig mest över Djurgårdens framgångar/motgångar.
Det får vi nog lugnt acceptera bara.

Att tävla om vem som är mest Djurgårdare gjorde man på skolgården i lågstadiet

När hatet till solna-klubben blir lika viktig eller viktigare än kärleken till Djurgården då är man i mina ögon nere på en både osund & omogen nivå som knappast gynnar DIF i längden.

Annars känns det som en ickefråga, att aik skulle nå slutspel alltså.
Kommer inte att hända
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev: Ja det säger jag, tycker mam att det finns någonting som är positivt med att solna går till slutspel så är man jävligt snett ute som Djurgårdare.
Vissa Djurgårdare vill inget annat än att sparka in tänderna på första bästa gnagare.
Sedan finns det såna som jag som glädjer mig/oroar mig mest över Djurgårdens framgångar/motgångar.

När hatet till solna-klubben blir lika viktig eller viktigare än kärleken till Djurgården då är man i mina ögon nere på en både osund & omogen nivå som knappast gynnar DIF i längden.

Kommer inte att hända
Det har inget med att göra hur mycket Djurgårdare man är, kan man vara olika mycket? Självklart vill man/jag att DIF når framgång, men att sitta och tycka som vissa gör att det vore en win-win situation att solna går till slutspel är helt åt helvete och inte värdigt en Djurgårdare.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Kommer inte att hända
Det har inget med att göra hur mycket Djurgårdare man är, kan man vara olika mycket? Självklart vill man/jag att DIF når framgång, men att sitta och tycka som vissa gör att det vore en win-win situation att solna går till slutspel är helt åt helvete och inte värdigt en Djurgårdare.
Jag är för att möta fienden rakt på. Djurgården-aik i ett slutspel vore hur häftigt som helst (bortsett från eventuella idioter på läktarna). Hur skulle vi annars mer kunna bevisa vilka som är bäst om inte i en serie bäst av sju? Jag tycker att mentaliteten "Rädslan att förlora är större än viljan att vinna" OM NÅGOT skriker icke-DIF.

För det är det ni är. Ni är rädda för aik för att ni bävar för att bli trackade på jobbet om det skulle gå snett. Ni fruktar inte aik för Djurgårdens bästa - ni fruktar för er själva. Personligen. På det privata planet - ni bävar för konfrontationen följande arbetsvecka!

I say BRING IT och må bästa lag vinna! Handskas med problemen istället för att skjuta undan dem - det för mig är äkta Djurgårdsanda. Friskt vågat hälften vunnet där glädjen vid vinst blir tusen gånger större för att man spelade med Ångest.

Vi bevisade att vi var bäst i serien. Jag har inget emot att visa det en gång till i ett kokande slutspel. Hockeyunderhållning på högsta nivå där man spelar med den största insatsen av dem alla - hedern! Man har ALLT att vinna och ALLT att förlora. Fatta vad häftigt!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

DIF_Soldier skrev:I say BRING IT och må bästa lag vinna! Handskas med problemen istället för att skjuta undan dem - det för mig är äkta Djurgårdsanda. Friskt vågat hälften vunnet där glädjen vid vinst blir tusen gånger större för att man spelade med Ångest.
Word på det. Klockrent inlägg rakt igenom.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hör och häpna, jag tycker att Färjestad gjorde rätt i att sänka aih idag! :shock:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Denna på en tischa med en elak text på.. Typ: "Hey lille sork, vart ska du gå? Till solna för att heja på aiH?!" :)

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar