Lee Harvey Oswald skrev:Skulle dom mot alla odds gå dit blir århundradets skrattmatcher mot riktiga Aik eller HV, det är väl nåt att se fram emot istället.
Oavsett utgång i den serien så hade det varit en win-win situation för oss. Ryker aik så skrattar man dom i ansiktet, men om dom mot alla existerande odds skulle slå hv så ryker Sveriges bästa lag i kvarten, det enda laget som vi inte skulle kunna rubba. Saik och FBK skrämmer mig inte direkt.
Det fattar väl alla, men de skulle ju dra fullt hus i sina matcher, intäkter de inte räknat med, bättrare nyförvärv nästa år leder det till, hauss inför nästa säsong publikmässigt. Det finns väl BARA dåliga saker med att gnaget skulle gå till slutspel?
Men det är väl fan inte som är skräckslagna, men fyfan... Folk har ju sagt att de ska åka ur hela säsong, vilket det inte finns en chans att de gör längre.
Haha, skräckslagen var kanske ett starkt ord, men tillräckligt skakad för att skriva som ett sär iaf
Inte en chans att åka ur längre...?!!!
Tjaa, man ligger ju hela 2p från en kvalserieplats, känns säkert tryggt.
Ni ska nog se att det ordnar sig till slut, ssk & aik orkar inte fullfölja samtidigt som Modo & frölunda tar poängen man behöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.
Caveman skrev:Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.
Ok, säger du det så....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Caveman skrev:Det finns inte någon jävla win, win-situation med att solna aik skulle gå till ett slutspel, är det någon som tycker det, så är det bara att lämna DIF.
Ok, säger du det så....
Ja det säger jag, tycker mam att det finns någonting som är positivt med att solna går till slutspel så är man jävligt snett ute som Djurgårdare.
Caveman skrev:
Ja det säger jag, tycker mam att det finns någonting som är positivt med att solna går till slutspel så är man jävligt snett ute som Djurgårdare.
Vissa Djurgårdare vill inget annat än att sparka in tänderna på första bästa gnagare.
Andra är nöjda & lugna så länge aik inte spelar i samma division som DIF.
Sedan finns det såna som jag som glädjer mig/oroar mig mest över Djurgårdens framgångar/motgångar.
Det får vi nog lugnt acceptera bara.
Att tävla om vem som är mest Djurgårdare gjorde man på skolgården i lågstadiet
När hatet till solna-klubben blir lika viktig eller viktigare än kärleken till Djurgården då är man i mina ögon nere på en både osund & omogen nivå som knappast gynnar DIF i längden.
Annars känns det som en ickefråga, att aik skulle nå slutspel alltså.
Kommer inte att hända
Caveman skrev:
Vissa Djurgårdare vill inget annat än att sparka in tänderna på första bästa gnagare.
Sedan finns det såna som jag som glädjer mig/oroar mig mest över Djurgårdens framgångar/motgångar.
När hatet till solna-klubben blir lika viktig eller viktigare än kärleken till Djurgården då är man i mina ögon nere på en både osund & omogen nivå som knappast gynnar DIF i längden.
Kommer inte att hända
Det har inget med att göra hur mycket Djurgårdare man är, kan man vara olika mycket? Självklart vill man/jag att DIF når framgång, men att sitta och tycka som vissa gör att det vore en win-win situation att solna går till slutspel är helt åt helvete och inte värdigt en Djurgårdare.
Caveman skrev:
Kommer inte att hända
Det har inget med att göra hur mycket Djurgårdare man är, kan man vara olika mycket? Självklart vill man/jag att DIF når framgång, men att sitta och tycka som vissa gör att det vore en win-win situation att solna går till slutspel är helt åt helvete och inte värdigt en Djurgårdare.
Jag är för att möta fienden rakt på. Djurgården-aik i ett slutspel vore hur häftigt som helst (bortsett från eventuella idioter på läktarna). Hur skulle vi annars mer kunna bevisa vilka som är bäst om inte i en serie bäst av sju? Jag tycker att mentaliteten "Rädslan att förlora är större än viljan att vinna" OM NÅGOT skriker icke-DIF.
För det är det ni är. Ni är rädda för aik för att ni bävar för att bli trackade på jobbet om det skulle gå snett. Ni fruktar inte aik för Djurgårdens bästa - ni fruktar för er själva. Personligen. På det privata planet - ni bävar för konfrontationen följande arbetsvecka!
I say BRING IT och må bästa lag vinna! Handskas med problemen istället för att skjuta undan dem - det för mig är äkta Djurgårdsanda. Friskt vågat hälften vunnet där glädjen vid vinst blir tusen gånger större för att man spelade med Ångest.
Vi bevisade att vi var bäst i serien. Jag har inget emot att visa det en gång till i ett kokande slutspel. Hockeyunderhållning på högsta nivå där man spelar med den största insatsen av dem alla - hedern! Man har ALLT att vinna och ALLT att förlora. Fatta vad häftigt!
DIF_Soldier skrev:I say BRING IT och må bästa lag vinna! Handskas med problemen istället för att skjuta undan dem - det för mig är äkta Djurgårdsanda. Friskt vågat hälften vunnet där glädjen vid vinst blir tusen gånger större för att man spelade med Ångest.