Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Wainscotting »

SirDIFalot skrev:
Wainscotting skrev:
SirDIFalot skrev:Som väntat lär vi aldrig mer se den här mannnen.

TSNBobMcKenzie Bob McKenzie
DET signs defenceman Nicklas Kronwall to a seven-year contract extension with an annual cap hit of $4.75M.
NHL kan dra åt helvete!
Jag är så trött på att de knycker alla juniorer, signar orimligt långa kontrakt och betalar skyhöga löner och därmed urvattnar alla andra ligor.
Men nu har vi ju vetat i många år att Kronwall är för bra för att komma hem så det var väl ingen överraskning.
Jo, i och för sig sant. Det fanns det nog inte någon som räknade med heller.
Det var mer bara en allmän avsky gentemot NHL som bubblade upp till ytan...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Han kommer vara 37 när kontraktet går ut, han kan mycket väl komma tillbaka och runda av med ett par år i Djurgården!

Man ska inte måla fan på väggen eller vad man nu säger..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:Han kommer vara 37 när kontraktet går ut, han kan mycket väl komma tillbaka och runda av med ett par år i Djurgården!

Man ska inte måla fan på väggen eller vad man nu säger..
11/12 går hans nuvarande kontrakt ut. Lägg till 7 säsonger (12/13, 13/14, 14/15, 15/16, 16/17, 17/18, 18/19).

När hans kontrakt går ut efter slutspelet 2019 är han 38 år fyllda och har i runda slängar tjänat $48,250,000 dollar på sina senaste två kontrakt i NHL. Sedan 07/08 alltså. Vad han tjänade fyra åren före det vet jag inte. Men ska vi säga att han har tjänat kring 55 miljoner dollar då? Och är 38 år och har en spelstil som grundat sig i fysiskt spel. Hur kapabel/motiverad tror du att han är att spela i DIF då? :)

Förstår att du visserligen mest sysslade med önsketänkande men ändå...
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:Hur kapabel/motiverad tror du att han är att spela i DIF då? :)
"Djurgårn är ändå Djurgårn"... :wink:
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Om 10 år är närkontakt förbjuden inom svensk ishockey så Kronwall lär inte passa in i DIF-profilen..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Murrays kontrakt går ju dock ut efter 12/13 säsongen. Hur många år han förlänger efter det hänger nog på om vi får se honom i DIF eller inte. Känns tyvärr som att det kan bli en förläning på 4-5 år.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Seriöst, nu får det fan vara nog snart: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3866411.ab

Mikas comeback kanske dröjer för att det firas Halloween i Nordamerika och papprena kanske inte hunnit bli klara.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

SkönaDjurgårn skrev:Seriöst, nu får det fan vara nog snart: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3866411.ab

Mikas comeback kanske dröjer för att det firas Halloween i Nordamerika och papprena kanske inte hunnit bli klara.
Ja? Vad är för konstigt med det? Det är ju grymt svårt att sköta sånt "över internet". Nej, sådana moderna mackapärer går inte att lita på! Det måste skötas pappersvis, det förstår ju vem som helst!!1
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

David Petrasek på väg bort från Novosibirsk. Helt otänkbart att värva honom?
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Helt otänkbart.
snoddas

Inlägg av snoddas »

pulverapa skrev:David Petrasek på väg bort från Novosibirsk. Helt otänkbart att värva honom?
Känns inte särskilt troligt. Lär vara skapligt dyr med skulle jag tro!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

lajjnus skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Seriöst, nu får det fan vara nog snart: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3866411.ab

Ja? Vad är för konstigt med det? Det är ju grymt svårt att sköta sånt "över internet". Nej, sådana moderna mackapärer går inte att lita på! Det måste skötas pappersvis, det förstår ju vem som helst!!1
Ja, man blir ju lite sned.

Jag tror att Mika kommer att ha en positiv effekt på både laget och publiken, det är väl därför jag vill ha in honom i spel så fort som möjligt! Observera: ingenstans nämnde jag ordet "frälsare". ;)

Dessutom brukar man vara fint jetlaggad den första veckan efter en USA-resa. Men som sagt, jag tror att han kommer göra skillnad.
Mash

Inlägg av Mash »

SkönaDjurgårn skrev:
lajjnus skrev:

Ja, man blir ju lite sned.

Jag tror att Mika kommer att ha en positiv effekt på både laget och publiken, det är väl därför jag vill ha in honom i spel så fort som möjligt! Observera: ingenstans nämnde jag ordet "frälsare". ;)

Dessutom brukar man vara fint jetlaggad den första veckan efter en USA-resa. Men som sagt, jag tror att han kommer göra skillnad.
Du nämnde frälsare där du nämnde att du inte nämnde det :roll:

Var i USA i somras, tre veckor, mest allvarliga jetlaggen försvann relativt fort.
Vore otroligt jäkla underbart om Mika är på isen imorgon!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jo, jag har varit i USA tolv ggr (minst en månad varje gång) tror jag och det är väl lite olika. Ibland tar det en vecka, ibland är man okej efter ett par dagar.

Kom igen nu FRÄLSAREN! :D
SebastianK

Inlägg av SebastianK »

Några nyheter om Mika är på is ikväll? ihop med Bombarn'?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Låst