Märkligt nog så har vi ju ett betydligt bättre boxplay än 5 mot 5, hänger kanske ihop med rollfördelningar eller nåt...men i de matcher jag har sett hittills så har jag känt mig betydligt lugnare när vi är en man kort än när motståndarna har vänt spelet och vi har fullt manskap.jensa öhling skrev:Enkelt. Det finns inga pengar. Vi har redan en väldigt dyr trupp för att spela i allsvenskan. Nästa år (om vi nu inte går upp) kommer vi få se en betydligt billigare och sämre trupp. Går vi inte upp i år får vi vänta till serien utökas.
Gällande värvningar hade vi behövt förstärka backsidan oavsett om Nisse blivit skadad eller ej. Förstår inte hur man tänkt när man satsat på så många unga namn. På backsidan är rutin oerhört viktigt. Timmy kommer få dra ett enormt lass. En skada på honom gör att vår backuppsättning knappt skulle hålla allsvensk klass alls.
Ska vi ha möjlighet att gå upp måste vi ta in en rutinerad back senare under säsongen. Gärna en tvåvägsback med en solid defensiv. Defensiven har inte sett bra ut i matcherna mot Brynäs.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag sparar gärna Nisses försäkringspengar till att kanske kanske kanske kanske värva en spelare i januari för att spetsa till lite inför slutet på säsongen när vi vet lite mer vad som saknas.
Ska vi gissa på att Nils tjänar 40-50k i månaden? Vi får kanske tillbaka 60-70% på försäkringen över hela säsongen, kan vi verkligen hitta en back för de pengarna som är mycket bättre än de vi redan har som står utanför i kön? Tror inte det. Då lägger jag hellre de pengarna på hög och kanske kan värva någon riktigt vass spelare sista 3-4 månaderna på säsongen. (Skönt att kunna ha det alternativet i alla fall)
Ska vi gissa på att Nils tjänar 40-50k i månaden? Vi får kanske tillbaka 60-70% på försäkringen över hela säsongen, kan vi verkligen hitta en back för de pengarna som är mycket bättre än de vi redan har som står utanför i kön? Tror inte det. Då lägger jag hellre de pengarna på hög och kanske kan värva någon riktigt vass spelare sista 3-4 månaderna på säsongen. (Skönt att kunna ha det alternativet i alla fall)
Expert.
-
Sjukt att Asplöven är på väg att värva Ninimaa, var får dom sina pengar ifrån? Ninimaa hade ju varit en fantastisk förstärkning för oss.
Håller med. En frisk Ninimaa hade varit perfekt för oss. Stabil bakåt och riktigt bra i PP.jensa öhling skrev:Sjukt att Asplöven är på väg att värva Ninimaa, var får dom sina pengar ifrån? Ninimaa hade ju varit en fantastisk förstärkning för oss.
Ingen vågad gissning att Fahlander kanske trycker in lite stålar i Asplöven just nu. Är väl även endast ett korttidskontrakt också va?
Sedan har väl inte Asplöven värvat sådär jättedyrt i övrigt va?
Född till sportchef.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Avvaktar man hur det blir med eventuell lockout förstärkning kanske?SirDIFalot skrev:Fick också bekräftat nu att Challe inte planerar att ersätta Nils Andersson.
Om det beror på att Nisse inte är någon tilltänkt top 4 back, eller om man inte får tillbaka tillräckligt mycket på försäkringen för att hitta en spelare som är märkbart bättre än de vi redan har som står i kö... Det vet jag inte.
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Håller med. Som jag skrev i den andra tråden så har vi ett gäng utvecklingsbara spelare med hög potential i backleden. Dessa bör få en tio matcher att visa vad dom går för i år. Det är omöjligt att säga hur bra vi är jämfört med AS-motstånd just nu.SirDIFalot skrev:Jag sparar gärna Nisses försäkringspengar till att kanske kanske kanske kanske värva en spelare i januari för att spetsa till lite inför slutet på säsongen när vi vet lite mer vad som saknas.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast nu är det väl främst så att Ninimaa bor tämligen nära Haparanda (någonstans runt riksgränsen till Finland om jag minns korrekt) och att det rent logistiskt skulle fungera väldigt bra för honom. Således får man väl anta att prislappen är hyfsat modest också.jensa öhling skrev:Sjukt att Asplöven är på väg att värva Ninimaa, var får dom sina pengar ifrån? Ninimaa hade ju varit en fantastisk förstärkning för oss.
Håller helt med de som säger att det är bättre att avvakta en eventuell förstärkning, vi får försöka klara oss utan. Det är så verkligheten ser ut nu...
EDIT: Stavar som en räkost.

Senast redigerad av -daniel- den 2012-09-03 20:49:56, redigerad totalt 1 gånger.
Är inte speciellt orolig för backsidan när det gäller Allsvenskan, det är om det bli kvalserien. Vet inte om Nils kanske är tillbaka tills dess isåfall
Snubbens korsband OCH ledband gick av. Han ska nog vara glad om han är spelklar tills starten på nästa säsong om det vill sig riktigt illa.Glory1 skrev:Är inte speciellt orolig för backsidan när det gäller Allsvenskan, det är om det bli kvalserien. Vet inte om Nils kanske är tillbaka tills dess isåfall
Nu har även hockeyallsvenskan sagt nej till korttidskontrakt vid en NHL lockout.
2014-04-07, vad hände?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Skit också. Då får vi väl hoppas på en helsäsongslockout så att stjärnorna kommer till kvalserien?Jepe skrev:Nu har även hockeyallsvenskan sagt nej till korttidskontrakt vid en NHL lockout.

Avskaffa tre mot tre.
Källa?Jepe skrev:Nu har även hockeyallsvenskan sagt nej till korttidskontrakt vid en NHL lockout.
http://nyheter24.se/sport/hockey/hockey ... stjarnorna men hade även hört detta från annat håll, men ni får väl vänta till 13:00 om ni inte tror på detta.MGC skrev:Källa?Jepe skrev:Nu har även hockeyallsvenskan sagt nej till korttidskontrakt vid en NHL lockout.

2014-04-07, vad hände?
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det var synd, men så är det i den här ligan. Det är vi mot alla. Krossa allt!
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Det var väntat att många av de andra skulle säga nej eftersom de har mindre att vinna på en eventuell lockout. Nu vet vi i alla fall vad vi har att förhålla oss till. Rimligtvis bör vi klara oss till kvalserien alldeles oavsett, så det är egentligen fram mot vårkanten som vi har behov av förstärkning.pulverapa skrev:Det var synd, men så är det i den här ligan. Det är vi mot alla. Krossa allt!