Buford skrev:Nu tror jag inte att DIF värvar osedda spelare i regel, detta var nog ett undantag då marknaden var tunn och vi behövde en målvakt ganska omgående. Adam var väl redan "klar" innan Challe kom, tyckte han sa det under intervjun i samband med matchen mot Bern.
Är lite det jag är inne på också. Tänkte först också först att man kanske borde se över rutinerna kring scoutning och värvning, efter att ha tänkt på det dock så undrar jag om man egentligen kunnat göra det mycket annorlunda än vad man gjorde på den korta tid som man gjorde det.
Det var sent in i silly season, de flesta välkända och etablerade namnen var mer eller mindre upptagna. Vi var i princip med på att det skulle bli Valiquette, men så lägger han av. Då står man i en situation där man har ont om tid, och inte allt för många alternativ.
Visst kan man stirra sig blind på statistik till höger och vänster, men den säger inte allt heller för den delen. Vad jag vet så var Challe i kontakt med folk som sett honom spela, och som rekommenderade honom, människor vars omdöme Challe litar på.
En scout jobbar ju lite under samma princip. Han är en person med inblick i sporten och vars omdöme över spelare man litar på, om jag inte missminner mig helt.
Edit:
Mitt ovanstående inlägg är egentligen enbart riktad till hur värvningen gick till när det gäller vårt senaste tillskott.
När det gäller styrelser och dylikt som skall lägga sig i det sportsliga tycker jag att de borde hålla sina fingrar borta från detta. Jag har utgått från att vi egentligen diskuterat Challes metod i detta fall enbart.
Alltid Oavsett.