Kvalserien 11/12
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Kvalserien 11/12
Ska vi vinna det här måste det ske a la 1983 modell, en svinig klack som stormar motståndar båset,kastar in knivar på hatobjekt typ,för på isen kan våra "hjältar" inte bidra. Hatar läktarvåld och dess rubriker men hatar DIF i AS ännu mer
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Eller en full dansk som springer in och slår ner domaren, sådant ger seger har jag hört.BaronVonDif skrev:Ska vi vinna det här måste det ske a la 1983 modell, en svinig klack som stormar motståndar båset,kastar in knivar på hatobjekt typ,för på isen kan våra "hjältar" inte bidra. Hatar läktarvåld och dess rubriker men hatar DIF i AS ännu mer
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Kvalserien 11/12
Vill inte ge alla allt för höga förhoppningar MEN rbk hade grymt svårt mot BIK i senaste mötet. TIK kan säkra sin ES plats mot rbk i nästa möte. Detta betyder att vi BIK och rbk kan ligga på samma poäng om 2 omgångar om alla resultat går vår väg.
Vet att det känns så sjukt hopplöst just nu men jag vägrar ge upp!
2014-04-07, vad hände?
Hellre inser jag redan nu att hoppet är ute än att leva i någon fantasivärld och sen sitta med med tungan i halsgropen ännu en gång om två omgångar och hoppas allt går vägen. Nej, det är kört, ingen returbiljett till Elitserien.Jepe skrev:Vill inte ge alla allt för höga förhoppningar MEN rbk hade grymt svårt mot BIK i senaste mötet. TIK kan säkra sin ES plats mot rbk i nästa möte. Detta betyder att vi BIK och rbk kan ligga på samma poäng om 2 omgångar om alla resultat går vår väg.
Life sucks.
Alltså, vad f-n håller ni på med.. Jag som motståndarsupporter blir ju f-n förbannad! Nog för att det var lite kul när ni skulle få spela KS, men det fanns ju inte på kartan att ni skulle missa att komma tillbaks till ES på en gång!
SKÄRPNING för f-n!!
I mina ögon har ni faktiskt allt i egna händer även om chansen nu är minimal (tvivlar nämligen inte en sekund på att TIK tar alla poäng av RBK nästa omg.).
Som nån av er skrev..."ska ni åka ur får ni f-n göra det vilt svingades!!"
SKÄRPNING för f-n!!
I mina ögon har ni faktiskt allt i egna händer även om chansen nu är minimal (tvivlar nämligen inte en sekund på att TIK tar alla poäng av RBK nästa omg.).
Som nån av er skrev..."ska ni åka ur får ni f-n göra det vilt svingades!!"
- DIFference
Nästan lite jobbigt att inse att det fortfarande finns en mikroskopisk chans; Vinner vi resten samtidigt som Rögle får spö mot Timrå eller BIK så... Fast målskillnaden är knappast på vår sida.
Så snälla. Storma inte bås eller is och kasta inte in saker innan det är 100% kört. Ni vill läsa inte sumpa den lilla chans som finns kvar?
Så snälla. Storma inte bås eller is och kasta inte in saker innan det är 100% kört. Ni vill läsa inte sumpa den lilla chans som finns kvar?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
-
- Säsongskort: Ja
DFG borde dock otrevligt och bestämt avvisa äckel-Janne från Hovet om han har den dåliga smaken visa sig på torsdag.
Avgå DJ Yes!
- SirDIFalot
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4593722.ab
Enligt AB är Kyle petad resten av kvalserien.
Vet inte vad jag ska tycka om det, han har varit darrig och gjort misstag hela säsongen. Sedan har han nog varit bästa backen i laget i kvalserien och gör ett misstag och blir petad? Vettefan...
Vet inte vad jag ska tycka om det, han har varit darrig och gjort misstag hela säsongen. Sedan har han nog varit bästa backen i laget i kvalserien och gör ett misstag och blir petad? Vettefan...
Expert.
- -daniel-
Som flera sagt; det är inte enbart misstagen som fällt oss...gör man inga mål, eller max 1-2 per match så vinner man inga matcher. Punkt.
Tycker Kyle varit bra i KS fram tills gårdagens match....
- SirDIFalot
Jag tycker det är farligt att peta folk sådär. Det sätter inte en "bra press" på laget. Att veta att du kan bli petad om du gör ett misstag. Nu var ju detta bara droppen med Kyle, men ändå.-daniel- skrev:Som flera sagt; det är inte enbart misstagen som fällt oss...gör man inga mål, eller max 1-2 per match så vinner man inga matcher. Punkt.
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Precis,SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4593722.ab
Ska vi köra enligt den devisen så finns det inget lag på isen i den avslutande matchen borta mot Rbk.
Det snackas ju om att det måste vågas i avgörande lägen.
Problemet (som givetvis inte går att rätta till nu) är ju att vi har för dålig precision i avsluten.
Men det man faktiskt kan jobba på är att vara mer definitiv in på motståndarkassen.
Otto blev löjligt enkelt bortföst igår vid några lösa returer som låg & dallrade framför öppet mål, får inte se ut så i en match där hela föreningens existens står på spel.
Eller så är det just därför...
Pallar inte...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Är en tappad puck på offensiv blålinje värre än att missa öppet mål? Vet inte... Om Wesslau hade tagit skottet då, hade Kyle fortfarande blivit petad då?
Njae, det där känns lite fel faktiskt.
Njae, det där känns lite fel faktiskt.
Expert.
- -daniel-
Jag tror dock kanske det mer handlar om mentala bitar i fallet med petningen...han kommer vilja så mycket och vara så förbannad på torsdag att risken för fler avgörande misstag ökar kapitalt.
- SirDIFalot
Nyström: Tidernas fiasko
Visst låter det bra det han säger. Man håller inte riktigt med i allt. Klart spelarna inte gillar läget. Vilka fan skulle göra det? Tycker man det är kul att vara i kvalserie när man är Djurgården är något fel.
Personligen tycker jag nästan man spelar för desperat, för frustrerat. Tar skott i fel lägen framför allt. Man vill bara ordna upp det här så mycket att man inte klarar av att tänka klart ute på isen.
Visst låter det bra det han säger. Man håller inte riktigt med i allt. Klart spelarna inte gillar läget. Vilka fan skulle göra det? Tycker man det är kul att vara i kvalserie när man är Djurgården är något fel.
Personligen tycker jag nästan man spelar för desperat, för frustrerat. Tar skott i fel lägen framför allt. Man vill bara ordna upp det här så mycket att man inte klarar av att tänka klart ute på isen.
Expert.
- -daniel-
Tycker Nyström för en gångs skull har rätt. Dock tycker jag någon slags desperation syntes i spelet igår, åtminstone mer än tidigare.
Men det största felet är den här uppgivna attityden som visats gång på gång tidigare...och framförallt "tycka-synd-om-sig-själva"-syndromet. Det finns inga vinnare i det här laget. Men det är inget nytt för oss som följt det minutiöst under hela säsongen.
Men det största felet är den här uppgivna attityden som visats gång på gång tidigare...och framförallt "tycka-synd-om-sig-själva"-syndromet. Det finns inga vinnare i det här laget. Men det är inget nytt för oss som följt det minutiöst under hela säsongen.