Eller så säger man som man nästan alltid gör: Den som är hetast står!AMMC skrev:Lycka till att förklara för någon av dem att de får stå ca 15 matcher på säsongen...Enbom skrev:Tellqvist och Owuya har alla chanser att bli ett superbt målvaktspar.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Avgå Jocke.
DIF måste verkligen lägga krut på att behålla Hannula ! tillför otroligt mycket åt båda hållen. Widing får nog lämna, han verkar inte komma tillrätta i dif-tröjjan.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grym lättnad. Tack DIF Hockey.
Men det är fortfarande många nyckellirare som måste signas om;
Kronwall
Tjärnqvist
Hannula
Känns i nuläget som allra mest angelägna.
Men det är fortfarande många nyckellirare som måste signas om;
Kronwall
Tjärnqvist
Hannula
Känns i nuläget som allra mest angelägna.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Där här utesluter ju bara Timrå och Brynäs dock.
Expert.
Härligt Brodin (men vi får väl vänta och se hur det eventuellt blir med NHL) och bra jobbat Järlan!
För övrigt vore det så extreeeemt skönt om även Hannula skulle få för sig att stanna i DIF. Kan väl säkert bli riktigt knepigt att behålla honom, men jag hoppas verkligen. En tvättäkta klasslirare.
För övrigt vore det så extreeeemt skönt om även Hannula skulle få för sig att stanna i DIF. Kan väl säkert bli riktigt knepigt att behålla honom, men jag hoppas verkligen. En tvättäkta klasslirare.
Jag tror att det beror mycket på hur det går i slutspelet. Men i slutändan så lär han nog stanna kvar, han trivs nog väldigt bra hos oss.Wayne skrev:Härligt Brodin (men vi får väl vänta och se hur det eventuellt blir med NHL) och bra jobbat Järlan!
Väldigt skönt, bra jobbat DIF.
När det gäller Hannula -- för mig är han uppenbart för bra för elitserien. Men vi får hoppas att ingen läser vad jag skriver då det skulle vara fantastiskt att ha honom kvar.
När det gäller Hannula -- för mig är han uppenbart för bra för elitserien. Men vi får hoppas att ingen läser vad jag skriver då det skulle vara fantastiskt att ha honom kvar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Har Ottosson kontrakt nästa säsong? Annars tycker jag att det är viktigt att skriva med honom, tycker att han är en viktig kugge.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården
F<33
F<33
Men det är ju inte direkt så att Otto kommer vara intresserad av att lämna Djurgårn, så man kan nog vänta tills säsongen är slut för hans del.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Trevligt med Brodin!
När det gäller Hannula är jag grymt skeptisk till att vi får behålla honom...där snackar vi klass rakt igenom. Han har varit en av våra absolut bästa forwards typ 7-8 matcher i rad nu. Jämn hög nivå konstant. Jobbar stenhårt i varje byte. Bra teknik. Bra på skridskorna. Snabb. Hyfsat stark. Backcheckar nästintill lika imponerande som John Norman. Grymt direktskott. Helt enkelt en komplett forward. Var helt klart lite orolig första matcherna när han såg sådär läskigt trög ut (som jag misstänker Jimpa kommer se ut när han kommer tillbaka efter sin ljumskoperation) men han kom snabbt in i ES-tempot och började leverera tämligen omgående...
När det gäller Hannula är jag grymt skeptisk till att vi får behålla honom...där snackar vi klass rakt igenom. Han har varit en av våra absolut bästa forwards typ 7-8 matcher i rad nu. Jämn hög nivå konstant. Jobbar stenhårt i varje byte. Bra teknik. Bra på skridskorna. Snabb. Hyfsat stark. Backcheckar nästintill lika imponerande som John Norman. Grymt direktskott. Helt enkelt en komplett forward. Var helt klart lite orolig första matcherna när han såg sådär läskigt trög ut (som jag misstänker Jimpa kommer se ut när han kommer tillbaka efter sin ljumskoperation) men han kom snabbt in i ES-tempot och började leverera tämligen omgående...
Widing - N Persson - Hannula
Kempe - Krüger - Brodin
Norman - Zibanejad - Cehlin
Hedman - H Eriksson - Ahlén (Checkingline)
Kempe - Krüger - Brodin
Sjukt. Helt sjukt. Bland det mest störda jag sett här.Mårten_ skrev:Widing - N Persson - Hannula
Kempe - Krüger - Brodin
Håller med helt och hållet.. Var är Mackan, Ölvestad osv? Brodin i en andra kedja? Krüger kommer knappast va kvar nästa säsong. Helt sjukt mkt fel i detta laget de lovar ja.AMMC skrev:Sjukt. Helt sjukt. Bland det mest störda jag sett här.Mårten_ skrev:Widing - N Persson - Hannula
Kempe - Krüger - Brodin
Modo-röv-Hedman? Skulle nog inte Honken gilla...Elajtaren skrev:Håller med helt och hållet.. Var är Mackan, Ölvestad osv? Brodin i en andra kedja? Krüger kommer knappast va kvar nästa säsong. Helt sjukt mkt fel i detta laget de lovar ja.AMMC skrev:Sjukt. Helt sjukt. Bland det mest störda jag sett här.Mårten_ skrev:Widing - N Persson - Hannula
Kempe - Krüger - Brodin
DIF