Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Utveckla varför du tror det. Kostnader eller? Tror knappast en spelare som Murray kommer begära hutlösa priser
Dels pengarna, sen det uppenbara att det kastar om i laget. Hur skoj är det om en lockout varar i 3 månader och en handfull tilltänkta spelare får sitta på läktarna? Är det utvecklande?
Absolut, därför gäller det att vara smart med vilka man tar in och hur man spelar dom. Kommunikationen med dom som får "sitta". Det är väl klart som fan att vi kommer välkomna Murray, Kronwall, Hörnqvist med mera med öppna armar OM det blir lockout. Det vore extremt dumt att göra annat, eftersom varenda klubb kommer ta in spelare. Det kan ge ett skönt försprång i tabellen om vi vinner mer matcher med dom spelarna. Sedan kan man självklart hoppas att det inte blir någon lockout öht. Som jag gör. Det sista jag vill se är en lockout. Men om det väl händer så händer det, och då kan vi spela halva säsongen med NHL-spelare i vår trupp.

Det är en fördel att vara DIF i allsvenskan, vi har en grymt massa spelare over there som väljer allsvenskan före elitserien. Den lyxen har inte Tingsryd eller ens Malmö t.ex.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Utveckla varför du tror det. Kostnader eller? Tror knappast en spelare som Murray kommer begära hutlösa priser
Dels pengarna, sen det uppenbara att det kastar om i laget. Hur skoj är det om en lockout varar i 3 månader och en handfull tilltänkta spelare får sitta på läktarna? Är det utvecklande?
Absolut, därför gäller det att vara smart med vilka man tar in och hur man spelar dom. Kommunikationen med dom som får "sitta". Det är väl klart som fan att vi kommer välkomna Murray, Kronwall, Hörnqvist med mera med öppna armar OM det blir lockout. Det vore extremt dumt att göra annat, eftersom varenda klubb kommer ta in spelare. Det kan ge ett skönt försprång i tabellen om vi vinner mer matcher med dom spelarna. Sedan kan man självklart hoppas att det inte blir någon lockout öht. Som jag gör. Det sista jag vill se är en lockout. Men om det väl händer så händer det, och då kan vi spela halva säsongen med NHL-spelare i vår trupp.

Det är en fördel att vara DIF i allsvenskan, vi har en grymt massa spelare over there som väljer allsvenskan före elitserien. Den lyxen har inte Tingsryd eller ens Malmö t.ex.
Jag ser ingen direkt vinst i att ta in lockoutspelare om det blir en kort sejour... det är i en (eventuell?) Kvalserie de skulle behövas så fall, inte under hösten.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: Jag ser ingen direkt vinst i att ta in lockoutspelare om det blir en kort sejour... det är i en (eventuell?) Kvalserie de skulle behövas så fall, inte under hösten.
Det spekuleras i att det kommer bli en kort lockout. Alltså ungefär till november/december. Det är en halv säsong i allsvenskan. Att säga "en kort sejour" får det att låta som typ, 10 matcher. Och sedan vet vi inte om det blir en kort eller lång lockout. Om det blir en lockout och så helt plötsligt sträcker den sig hela säsongen och vi står där utan NHL-spelare? What then?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Jag ser ingen direkt vinst i att ta in lockoutspelare om det blir en kort sejour... det är i en (eventuell?) Kvalserie de skulle behövas så fall, inte under hösten.
Det spekuleras i att det kommer bli en kort lockout. Alltså ungefär till november/december. Det är en halv säsong i allsvenskan. Att säga "en kort sejour" får det att låta som typ, 10 matcher. Och sedan vet vi inte om det blir en kort eller lång lockout. Om det blir en lockout och så helt plötsligt sträcker den sig hela säsongen och vi står där utan NHL-spelare? What then?
Jag skulle hellre avböja några som helst NHL spelare om man inte är tämligen säker på det sträcker sig över en hel säsong...varför skall vi vara på topp under hösten med ett stjärnspeckat lag, för att rasera allting när stjärnorna drar och börja om på nytt?

Det är ju inte så att vi skall ha problem att ta oss till en kvalserie. Har vi det så kommer ändå inte några enstaka NHL-spelare göra så vi tar oss upp till ES, utan då har vi ett lag som inte presterar som förväntat på isen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
Jag skulle hellre avböja några som helst NHL spelare om man inte är tämligen säker på det sträcker sig över en hel säsong...varför skall vi vara på topp under hösten med ett stjärnspeckat lag, för att rasera allting när stjärnorna drar och börja om på nytt?

Det är ju inte så att vi skall ha problem att ta oss till en kvalserie. Har vi det så kommer ändå inte några enstaka NHL-spelare göra så vi tar oss upp till ES, utan då har vi ett lag som inte presterar som förväntat på isen.
Ja, det finns för- och nackdelar med att ta in dom. Jävligt jobbigt bara om vi sitter där när halva säsongen gått utan någon NHL-spelare och det meddelas att lockouten kommer sträcka sig under hela säsongen istället. Men ni måste väl förstå att Challe kommer vilja ta in spelare som Hörnqvist och Kronwall, oavsett om det är halv eller hel? Vi får helt enkelt hoppas på att det inte blir någon lockout öht, så slipper vi ta i itu med sådana här "problem".
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

Jag har svårt att förstå att det skulle vara negativt att ta in NHL spelare om vi har pengar till det. Vad vill vi på läktarna se. Kronwall eller Holm?

Negativt för spelarnas utveckling. Rätt men ändå inte. Spelare utvecklas genom att träna och spela med bättre spelare. Se och lära. Självklart är det utvecklande att spela matcher mot Örebro och co. Nu finns ju även möjligheten för en del av spelarna att spela i J20.

Vad vi inte vill ha är en lockout hela säsongen. Vi har inte en mössa att få hit spelare av den kalibern som ES klubbarna har. En bra utländsk NHL spelare väljer knappast HA före ES. Vi vill som sagt inte ha Timrå med Z och co i kvalserien.

Jag håller med Morrison fullt ut i denna fråga. Vi skan inte ställa oss utan NHL spelare om lockouten varar hela säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Challe säger att Reideborn värvades av Järlan och förre målvaktstränaren Thomas Magnusson.

Undra om det var samma sak med Johner då?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

lefflan

Inlägg av lefflan »

Men hallå. hur ska vi ens ha råd med alla dessa spelare? Tycker vi ska starta en back-up insamling redan nu!? :P
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hockeyligan har bestämt sig för att man måste spela HELA säsongen i Elitserien om det blir lockout. Inga korttidskontrakt.

Vet inte om det gäller eller kommer gälla för HockeyAllsvenskan. Bra beslut för övrigt.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:Hockeyligan har bestämt sig för att man måste spela HELA säsongen i Elitserien om det blir lockout. Inga korttidskontrakt.

Bra beslut för övrigt.
Ja, det är bra så till vida att det helt går i linje med målsättningen att göra elitserien så oattraktiv som möjligt, trots att landet är fullt av hängivna fans.

Gör de så här mot hockeyälskarna i Sverige så förtjänar man ingen publik, på riktigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Hockeyligan har bestämt sig för att man måste spela HELA säsongen i Elitserien om det blir lockout. Inga korttidskontrakt.

Bra beslut för övrigt.
Ja, det är bra så till vida att det helt går i linje med målsättningen att göra elitserien så oattraktiv som möjligt, trots att landet är fullt av hängivna fans.

Gör de så här mot hockeyälskarna i Sverige så förtjänar man ingen publik, på riktigt.
Seriöst, lägg ner nu. Det här förhindrar många av de problem som en lockout skulle kunna föra med sig.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:
sensei skrev:

Bra beslut för övrigt.

Seriöst, lägg ner nu. Det här förhindrar många av de problem som en lockout skulle kunna föra med sig.
Vem bryr sig? Det borde vara upp till min klubb att avgöra vilka spelare som kostar mer än det smakar. Om acceptabla spelartyper (till och med vilken bakgrund de har) skall börjas styras centralt så är vi ute på en jäkligt tunn is.

Sen är jag inte helt förtjust i din bonniga retorik.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet inte om det gäller eller kommer gälla för HockeyAllsvenskan. Bra beslut för övrigt.
Bästa beslutet som Hockeyligan någonsin tagit.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hoppas att det gäller hela Sverige. Som sagt så löser det problemen en hel del i en Kvalserie.
Skulle bli så underbar timing, och då ser man VERKLIGEN vilka som vill göra en insats för DIF.

Sensei ser nog inte hela bilden här riktigt, med allt vad petningar gör med en individ och en grupp.
Visst vore det ruggit häftigt att se Murray i ett första backpar med Kronwall, och en rejäl boost för publikströmningen och haussen. Men för kontinuiteten och gruppsammanhållningen skulle en kort sejour med NHL-spelarna skada en hel del i min mening;

Exempelvis Lennhammer sitter bänkad i typ 30 matcher till förmån för Kronwall. När Kronwall sedan drar ska Kim oin och spela på topp i en Kvalserie med sargat självförtroende och känsla av rejection... njää, låter långt från optimalt - närmast förödande.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-08-23 16:49:14, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Låst