Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det ekonomiska borde lösa sig. Skulle säkert kunna dra mer publik dessa matcher och finns nog externa .finansiärer som skulle hjälpa till. Sen kanske det inte är jätteviktigt att få in säg tre spelare i ca 15 matcher.Det är i kvalserien det hade behövts. Förresten är det inte att bryta mot strejken att ta betalt från en annan arbetsgivare? Mao borde de inte kunna få betalt om de står under kontrakt i Nhl? Det ska väl deras fack fixa
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag lovar dig att jag personligen bedömmer att man kan samla in minst en miljon (kommer självklart kräva en hel del hårt arbete) för att finnansiera tex Kronwall, Murray, Hörnquist (har svårt att tro att någon av dessa tre kan tänka sig något annat än DIF baserat på klubbkänsla, boende, familjeförhållanden etc).SirDIFalot skrev:Jag tror du glömmer en del kostnader för spelarna. Bara att försäkra dom, registrering i truppen (tror det kostar 10.000 att registrera en spelare), beställa klubbar etc. Det blir en del när man lägger ihop det. Särskilt för en förening som behövde varenda tusenlapp för att kunna ta in Otto.Salas skrev:Jag tror att både Kronwall och Hörnqvist hade löst det ekonomiska på egen hand. Dom båda har boende i Stockholm och hade antagligen kört på utan krav på någon ersättning om det rört sig om 10-15 matcher.SirDIFalot skrev:Frågan är hur attraktivt och hur ekonomiskt hållbart det är att ta in exempelvis tre spelare under 15 matcher och sedan tappa dom? Jag tror inte DIF skulle göra det. Tror inte heller man skulle ha råd.
Sen är det klart att dom inte vill ha en heltäckande lockout i NHL, men så långt som parterna står ifrån varandra så känns det i dagsläget inte allt för omöjligt. Båda parter vill se NHL kommande säsong, på sina villkor, det är problemet. Givetvis kommer dom närma sig, men om dom kommer tillräckligt nära varandra i tid för att rädda säsongen får ses som högst osäkert. Båda sidorna vill ha allt och lite därtill, och vill inte kompromissa en millimeter. Då är det svårt att kunna förhandla överhuvudtaget. Det är som att försöka förhandla ner ett pris med en kinesisk försäljare utan att få kinesen förbannad...
Men det känns rätt tröttsamt att diskutera detta med vilka spelare vi skulle kunna ta in och så vidare när vi fortfarande är månader i från beslutet om det ens blir lockout eller inte.
Tror inte heller att man i nuläget kan dra slutsatsen att en ev lock out blir kortvarig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
För den som intresserar sig (jag tyckte det var lite småkul) så fick MT ett A på bröstet i Rögle.
Källa: http://mrmadhawk.se/
Källa: http://mrmadhawk.se/
- Lakrisal
Varför skulle de få betalt under lockouten? De spelar ju inte. Det är ju därför alla stora värvningar i år (Weber, Parise, Suter etc) får typ allt i sign-on bonus istället för lön.mb81 skrev:Det ekonomiska borde lösa sig. Skulle säkert kunna dra mer publik dessa matcher och finns nog externa .finansiärer som skulle hjälpa till. Sen kanske det inte är jätteviktigt att få in säg tre spelare i ca 15 matcher.Det är i kvalserien det hade behövts. Förresten är det inte att bryta mot strejken att ta betalt från en annan arbetsgivare? Mao borde de inte kunna få betalt om de står under kontrakt i Nhl? Det ska väl deras fack fixa
Det är alltså NHLPA (facket) som säger nej och strejkar om det blir lockout. Därefter är alla spelare fria att signa med en annan klubb icke NHL klubb och spela där tills det att strejken är över.Preds Weber offer sheet from #Flyers. 1st 4 yrs 1M salary+13M sb; yrs 5-6 4M sal+ 8Msb; yrs 7-10 6M sal; year 11 3M sal; last 3 yrs 1M sal
För Djurgårdens del för man nog lita på att det finns tillräckligt med känslor kvar för klubben för att dels spela Allsvenskan, och dels för en lön som kanske täcker existensminimum.
Dock måste väl försäkringarna på dessa spelare lösas, eller är jag helt ute och cycklar nu? Försäkra Kronwall, Murray och Hörnqvist känns inte så billigtLakrisal skrev:Varför skulle de få betalt under lockouten? De spelar ju inte. Det är ju därför alla stora värvningar i år (Weber, Parise, Suter etc) får typ allt i sign-on bonus istället för lön.mb81 skrev:Det ekonomiska borde lösa sig. Skulle säkert kunna dra mer publik dessa matcher och finns nog externa .finansiärer som skulle hjälpa till. Sen kanske det inte är jätteviktigt att få in säg tre spelare i ca 15 matcher.Det är i kvalserien det hade behövts. Förresten är det inte att bryta mot strejken att ta betalt från en annan arbetsgivare? Mao borde de inte kunna få betalt om de står under kontrakt i Nhl? Det ska väl deras fack fixa
Det är alltså NHLPA (facket) som säger nej och strejkar om det blir lockout. Därefter är alla spelare fria att signa med en annan klubb icke NHL klubb och spela där tills det att strejken är över.Preds Weber offer sheet from #Flyers. 1st 4 yrs 1M salary+13M sb; yrs 5-6 4M sal+ 8Msb; yrs 7-10 6M sal; year 11 3M sal; last 3 yrs 1M sal
För Djurgårdens del för man nog lita på att det finns tillräckligt med känslor kvar för klubben för att dels spela Allsvenskan, och dels för en lön som kanske täcker existensminimum.

Douglas Murray - "Kommer jag hem så blir det Allsvenskan!" 03:30 in i klippet:
http://www.svt.se/sport/ishockey/#./spe ... 3269615096
Underbart!
Hoppas, hoppas!
Underbart!

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Riktigt kul att höra tycker jag! Deadline 15e september :/ det är ett tag kvar .Rocky3000 skrev:Douglas Murray - "Kommer jag hem så blir det Allsvenskan!" 03:30 in i klippet:
Underbart!![]()
![]()
Hoppas, hoppas!
- SirDIFalot
Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Expert.
Räkna med att Kronwall kommer hem vid en lockout också. Han har hus och allt i Stockholm, så gissningsvis prioriterar han en Stockholms-vistelse före någon hotell-månad i en Schweizisk stad. 

- SkönaDjurgårn
Klart det vore kul med några gamla hjältar i laget, men ju fler desto större skada gör det i längden. Jag hoppas verkligen inte på lockout. Lite för att jag se NHL men framförallt, till 90%, för att jag vill se detta lagbygge börja växa tillsammans och inte bli en j-la soppa redan första året av "återtåget".SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
- -daniel-
Helt enig. Blir det en lockout en hel säsong så är det väl en annan fråga, men några månader? Det är ju liksom inte i höst vi skall vara som bäst...SkönaDjurgårn skrev:Klart det vore kul med några gamla hjältar i laget, men ju fler desto större skada gör det i längden. Jag hoppas verkligen inte på lockout. Lite för att jag se NHL men framförallt, till 90%, för att jag vill se detta lagbygge börja växa tillsammans och inte bli en j-la soppa redan första året av "återtåget".SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
- SirDIFalot
Blir det lockout en hel säsong tror jag dessutom spelarna inte är så sugna på att spela helt gratis längre. Då blir det ännu dyrare att försäkra dom också. Även om de spelar gratis. Men visst, kan någon sponsor gå in och ta hela kakan..-daniel- skrev:Helt enig. Blir det en lockout en hel säsong så är det väl en annan fråga, men några månader? Det är ju liksom inte i höst vi skall vara som bäst...SkönaDjurgårn skrev:Klart det vore kul med några gamla hjältar i laget, men ju fler desto större skada gör det i längden. Jag hoppas verkligen inte på lockout. Lite för att jag se NHL men framförallt, till 90%, för att jag vill se detta lagbygge börja växa tillsammans och inte bli en j-la soppa redan första året av "återtåget".SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Expert.
- -daniel-
Så är det naturligtvis, men tror inte det är omöjligt att skaka fram kapital för några NHL-spelare. Sponsorer är nog betydligt mer intresserade av det än andra commitments. Men det stora problemet anser jag är att det hela tiden kommer vara tveksamt hur lång en lockout kommer vara... skall vi ta in spelare ändå, liksom?SirDIFalot skrev:Blir det lockout en hel säsong tror jag dessutom spelarna inte är så sugna på att spela helt gratis längre. Då blir det ännu dyrare att försäkra dom också. Även om de spelar gratis. Men visst, kan någon sponsor gå in och ta hela kakan..-daniel- skrev:Helt enig. Blir det en lockout en hel säsong så är det väl en annan fråga, men några månader? Det är ju liksom inte i höst vi skall vara som bäst...SkönaDjurgårn skrev:Klart det vore kul med några gamla hjältar i laget, men ju fler desto större skada gör det i längden. Jag hoppas verkligen inte på lockout. Lite för att jag se NHL men framförallt, till 90%, för att jag vill se detta lagbygge börja växa tillsammans och inte bli en j-la soppa redan första året av "återtåget".SirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Nä, hoppas verkligen inte på en lockout. Blir bara massa krångel.
- Jim Morrison
Utveckla varför du tror det. Kostnader eller? Tror knappast en spelare som Murray kommer begära hutlösa priserSirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Dels pengarna, sen det uppenbara att det kastar om i laget. Hur skoj är det om en lockout varar i 3 månader och en handfull tilltänkta spelare får sitta på läktarna? Är det utvecklande?Jim Morrison skrev:Utveckla varför du tror det. Kostnader eller? Tror knappast en spelare som Murray kommer begära hutlösa priserSirDIFalot skrev:Jag tror fortfarande en lockout kan göra mer skada än nytta. Men klart det vore coolt att se Dogge i DIF...