Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:
gurra skrev:Kunde inte låta frustrationen vara inombords utan jag tog och mailade Järlan vad jag tycker och tänker. Inväntar med spänning svaret:

"Hej.

Var vänlig och läs igenom hela texten från en engagerad medlem som lägger tusentals kronor och hundra tals timmar på DIF varje år.

Jag och många andra fans vill se att ni tar in Linkan på prov ett par matcher och ser om han kan bidra till laget eller inte. Har läst att ni sagt att "han inte kommer att lyfta laget". Hur kan man säga så och tro att man ens har en gnutta trovärdighet kvar?

Färjestad har startat den här säsongen bedrövligt, det finns INGEN som säger emot det. Vi ligger idag efter dem i tabellen. Vinner vi imorgon (vilket vi inte lär göra) så är vi EN poäng före dem. Växjö Lakers har haft några få månader på sig att bygga upp ett lag. De ligger före oss även om vi vinner imorgon. Gnaget ligger på samma nivå som oss.

Det finns INGEN andledning som helst att inte ge Linkan fem matcher på sig att visa vad han går för. Ge honom EN match. Låt honom spela 5 minuter EN match. Låt honom spela ETT powerplay. Vad som helst! Låt Linkan visa att han kommer kämpa fan så mycket mer än vad majoriteten gör i truppen just nu. Tänk er in i Linkans situation hur han har det just nu! Tänk även efter vart hans hjärta hör hemma. Tror du på allvar att han inte platsar i truppen?

Jag blir så frustrerad, det går inte att förklara i ord.

Om det visar sig att ni trots påtryckningar från alla oss läktar-coacher väljer att inte ens ge Linkan en chans då SKA vi minst komma till semifinal. Kan ni lova det? Kan ni garantera det? Om ni väljer att inte ta in honom och vi åker ut i kvartsfinaeln, eller GUD FÖRBJUDE, att vi inte ens når slutspel så kommer jag lägga hela min fritid på att samla ihop medlemmar och rösta fram nytt folk till DIFs ledning.

Det är inte proffsigt att låta personliga åsikter från folk i organisationen gå före det sportsliga resultatet. Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det men det finns verkligen ingen som helst bra anledning till att inte ge Linkan en chans. Låt honom sätta på sig DIF-tröjan åtminstone några matcher, detta kan han säkert tänka sig gör gratis för att han vill ha upprättelse. Kan ni hitta någon spelare som är mer motiverad än honom????? Denna frågan är viktigt att du svara på. KAN ni hitta någon som skulle ha mer motivation att kämpa än Linkan?

Även om han nu inte lyfter laget så skulle det komma några hundra personer extra på hans premiärmatch för att välkomna våran älskade Linkan tillbaka och sjunga att vi älskar honom. Vi skulle få in mer pengar och det skulle bli en bra kväll. Eftersom vi i vilket fall kommer torska matchen så har vi iaf fått in mer pengar och gjort fansen glada för en kväll, Dessutom kan ni säga att ni hade rätt. Som sagt, det finns INGEN anledning överhuvudtaget att inte ge honom en chans. Gör det rätta och gör det NU!"
Jag håller med dig, men förvänta dig inte mycket till svar. Det lär väl vara något kort som knappt inte besvarar en fråga, så enkelt är det nog tyvärr.
Problemet ligger hos Hardy. Han vill inte ha Linkan, och då värvar inte Järlefelt Linkan.

Men jag är ändå lite hoppfull. Jag tror att det är möjligt att Linkan får ett try-out kontrakt senare. Att han tränar med våra juniorer indikerar på det.
Tycker vi har en egen tippningstävling här på forumet nu när lilleman verkar tagit semester. Vem som kan komma närmast Järlans svar på detta mailet. Jag gissar på lite kortfattat:

Hej

Förstår eran situation och frustration men vi måste tänka utanför ramen. Linkan kommer inte höja prestationen och han passar inte alls in i speliden. Känns inte riktigt rättvist mot varken Linkan eller oss att ge honom några matcher då vi VET att han inte är i skick att bidra alls.

Tack för visat intresse

Hardys bitch
100% DJURGÅRDSJ***L
gurra

Inlägg av gurra »

Jockmaniac skrev:
Salas skrev:
gurra skrev:Kunde inte låta frustrationen vara inombords utan jag tog och mailade Järlan vad jag tycker och tänker. Inväntar med spänning svaret:

*MAILET*
"
Jag håller med dig, men förvänta dig inte mycket till svar. Det lär väl vara något kort som knappt inte besvarar en fråga, så enkelt är det nog tyvärr.
Problemet ligger hos Hardy. Han vill inte ha Linkan, och då värvar inte Järlefelt Linkan.

Men jag är ändå lite hoppfull. Jag tror att det är möjligt att Linkan får ett try-out kontrakt senare. Att han tränar med våra juniorer indikerar på det.
Tycker vi har en egen tippningstävling här på forumet nu när lilleman verkar tagit semester. Vem som kan komma närmast Järlans svar på detta mailet. Jag gissar på lite kortfattat:

Hej

Förstår eran situation och frustration men vi måste tänka utanför ramen. Linkan kommer inte höja prestationen och han passar inte alls in i speliden. Känns inte riktigt rättvist mot varken Linkan eller oss att ge honom några matcher då vi VET att han inte är i skick att bidra alls.

Tack för visat intresse

Hardys bitch
Riktigt bra idé.

Jag tror att han kommer svara:

Hej.

Tack för att du visar intresse för DIF och att du är engagerad.

Angående Linkan så vill jag utåt sett inte berätta om några detaljer om varför vi valt att
inte ge Linkan ett try-out kontrakt men vi har definitivt vägt detta fram och tillbaka och vi står fast vid att vi är nöjda med truppen som den ser ut idag. Jag kan däremot berätta att 15-fikat idag var riktigt smarrigt. Tommy bjöd på prinsesstårta.

Mvh,
Janne
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Låter som att han testats positivt för HIV eller nåt.

Fan jävla snorunge. Fanfanfan, ta tillbaka honom SNÄLLA!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Zibanejad åker hem på fredag. Men han lär väl inte lira på lördag? :?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:Zibanejad åker hem på fredag. Men han lär väl inte lira på lördag? :?
Han ska in, spela och producera som en galning. Han ska INTE spela JVM, satans helvete JÄVLAR NEJ ATT HAN SKA!

FÖRBANNADE dörrmatts-Djurgårn, FYFAN!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:

Men det var väl rätt väntat att han skulle låta besviken...? Han har ju ändå gett allt för att lyckas med sin dröm som rekordung, visst fan kan man ha förståelse för att han är besviken.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

DIF_Soldier skrev:

Men för....
Hur skulle du känt? Du har precis fått sparken från jobbet och du ska inte vara VD längre du ska jobba på nästan ett lika bra ställe som kallas disken!? Klart man är besviken precis efter man fått det beskedet. Han kommer låta gladare när han är hos oss på Hovet.

Om man är 2 år äldre än "snorungen" vad är man då själv?
gurra

Inlägg av gurra »

Stocky skrev:Men snälla för fan, med den "spelidén" som Djurgården har så spelar det ingen roll om vi får hyra in valfritt NHL-lag. Det går inte att backar som Josef "Lightning" Boumedienne håller i pucken från burskydd enda upp till det 100% felpasset vid rödlinjen! Det måste bli en ändring snart på den så kallade "spelidén" annars blir det en jobbig säsong. Tar man då in Linkan denna säsong när vi redan har fullt med forwars så kommer alla bli besvikna inte ens han kan göra något åt att backen ska pippa med pucken ända till att grisen i andra laget tar den! Linkan kommer ju bara få stå och titta på och det gör en junior lika bra.
Håller med dig men precis lika mycket som det det du säger är sant idag var det även exakt lika sant för ett år sedan och det har inte blivit någon förändring. Många har redan klagat på att spelidén är sönderläst för längesedan och att man fortfarande spelar Bume är fan helt jävla otroligt.

Att jag väljer att maila angående Linkan är för att det känns mer akut. Om han nu kan bidra till laget så bör man säga till honom idag att han kommer få chansen den dagen han är i form. Linkan kommer att få ett kontrakt någon annanstans, även om det är i ett allsvenskt lag så kommer han ju få spela någonstans garanterat. Medans han är kontraktslös så måste vi ändå prova. Tror inte det finns en enda spelare i hela landet som är laddad med mer motivation just nu och det är exakt det vi behöver. Sedan får resultatet visa om det håller eller ej.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:

Men det var väl rätt väntat att han skulle låta besviken...? Han har ju ändå gett allt för att lyckas med sin dröm som rekordung, visst fan kan man ha förståelse för att han är besviken.
Jag ger blanka fan i det. Djurgården är en stor del i hans succé, han borde fan visa respekt!
Spela honom i J20 och köp en ordentlig poänggörare istället!

Haha, det skulle fan vara den ultimata paybacken mot Ottawa!
Säga FUCK OFF till de där kräken och sätta Mika på läktaren.

"Så kan de inte göra, buhu!"

Oh yes, we can. För det står i kontraktet, bitches!
Har noll respekt för Mika. Han ska producera och han ska producera stort för att vinna tillbaka vårt förtroende.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:

Jag ger blanka fan i det. Djurgården är en stor del i hans succé, han borde fan visa respekt!
Spela honom i J20 och köp en ordentlig poänggörare istället!

Haha, det skulle fan vara den ultimata paybacken mot Ottawa!
Säga FUCK OFF till de där kräken och sätta Mika på läktaren.

"Så kan de inte göra, buhu!"

Oh yes, we can. För det står i kontraktet, bitches!
Problemet är bara att en "Ordentlig poänggörare" inte är så lätt & billig att få tag i. Åtminstone inte en som mer eller mindre garanterar succé. Senast jag kollade hade Djurgården rätt risig ekonomi.

Sen kan man tycka att det visats en aning för lite respekt i hela det här fallet, där håller jag med dig. Men med de regelverk som är uppsatt så fungerar ju ES-lag som dörrmatta åt NHL; man kan inte förvänta sig att de unga grabbar som det hela berör skulle agera annorlunda.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag skiter i regler. Jag har mer respekt för tyska SS-soldater under andra världskriget som gjorde hemska saker - de riskerade åtminståne avrättning om de inte lydde.

Alla människor bör ha etik och moral i kroppen. Mika och Ottawa har behandlat DIF helt åt helvete, oavsett vad reglerna säger.

Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIF_Soldier skrev: Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Han har redan fansens tillit, om man ser vad folk kommenterar på diverse sidor..

Han har dock inte alla "riktiga" supportrars tillit, och det med all rätt. Men gissar att så fort han gör någon poäng och kanske ett mål så är det mesta glömt hos de flesta.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

DIF_Soldier skrev:Jag skiter i regler. Jag har mer respekt för tyska SS-soldater under andra världskriget som gjorde hemska saker - de riskerade åtminståne avrättning om de inte lydde.

Alla människor bör ha etik och moral i kroppen. Mika och Ottawa har behandlat DIF helt åt helvete, oavsett vad reglerna säger.

Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
tror inte mika har så mycket o säga till om ..han är i klorna på ottawa ...o tror inte dom rättar sig så himla mycket efter vad mika vill
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev: Så Mika, vill du ha fansens tillit igen (om du över huvud taget bryr dig, men varför skulle du?) är det bäst att du går in och dominerar.
Han har redan fansens tillit, om man ser vad folk kommenterar på diverse sidor..

Han har dock inte alla "riktiga" supportrars tillit, och det med all rätt. Men gissar att så fort han gör någon poäng och kanske ett mål så är det mesta glömt hos de flesta.
Det är för att folk i allmänhet är dumma i huvudet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Zibanejad tillbaka. Vad ska man säga? Efter många om och men får vi se en besviken Mika i intervju hos Ottawa, även om jag tycker det är förståeligt att han inte hoppar glädjeskutt hos sin framtida arbetsgivare, det skulle se riktigt illa ut. Jag tror att Mika kommer att bidra med massor av poäng, defensiva insatser och en rejäl jävlaranamma för att komma tillbaka till NHL efter säsongen. Visa Ottawa att dom har gjort fel. Zibanejad kommer att vara en ledare för oss, blott sin ålder.

Kan ni tänka er Mika gör sådana här mackor till Åberg eller Mackan?

(Zibanejad på Ottawas camp)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst