Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Boharta

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Boharta »

Sambadjurgårn skrev:Men alltså ordet besvikelse får en helt annan innebörd nu som DIF supporter! Tack Djurgården Hockey för att ni verkligen gjort er yttersta för att hitta en så dålig målvakt som möjligt. Ett så orutinerat namn skulle aldrig ens vart aktuellt, måste finnas 20+ antal bättre lämpade i div1.

Tack också för att ni värvar en avdankad div 1 målvakt helt utan några som helst framgångar som målvaktstränare Hjärtligt tack! Attraktionsvärdet i HC är bättre än så här.
Kanske bäst om vi avvaktar med att döma ut målvakten tills säsongen åtminstone börjat. Jag utgår från att Challe har bättre information att tillgå än oss på forumet.
Onwards and forwards!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ok, jag börjar såhär. Jag hoppas över allt annat att Pickard (eller Reideborn) blommar ut och blir Allsvenskans överlägset bästa målvakt. MEN:

- Pickards statistik är riktigt usel.

- ECHL är, vad jag hört, en rätt dålig liga. Allsvenskan är nog bättre.

- Det är snart fyra år sedan han presterade riktigt bra där han spelade. I JVM och WHL.

- Challe verkar inte ha scoutat alls. Snarare bara "frågat" Anders Lindbäck - och varför skulle Lindbäck säga något negativt om en lagkompis och kollega?

- Nashvilles scout Lucas Bergman måste se detta som ett bra läge att ge Pickard en sista chans att prestera, men ändå slippa ha honom inom den egna organisationen.

- Tyler Plante spelade matcher i samma lag som Pickard ifjol. Med bättre statistik. Plante spelade visserligen aldrig någon match för DIF. Men någon stjärna var han väl inte direkt?

- Chansen känns större att Reideborn gör succé, eller att båda våra målvakter är helt bedrövliga, än att Pickard lyckas bli en stabil allsvensk målvakt.

Positivt då?

- Han är fortfarande ung och utvecklingsbar.

- Han ansågs som en stortalang för fyra år sedan och var då riktigt bra på juniornivå.

- Han kan må bra av en nystart om han känner att det "låst sig" i Nashville.

- Han lär få gott om chanser.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

Känns som han är snabb i sidled om man kollar på klippen som någon postade. Känns helt okej
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

B.I.B.A skrev:Ok, jag börjar såhär. Jag hoppas över allt annat att Pickard (eller Reideborn) blommar ut och blir Allsvenskans överlägset bästa målvakt. MEN:

- Pickards statistik är riktigt usel.

- ECHL är, vad jag hört, en rätt dålig liga. Allsvenskan är nog bättre.

- Det är snart fyra år sedan han presterade riktigt bra där han spelade. I JVM och WHL.

- Challe verkar inte ha scoutat alls. Snarare bara "frågat" Anders Lindbäck - och varför skulle Lindbäck säga något negativt om en lagkompis och kollega?

- Nashvilles scout Lucas Bergman måste se detta som ett bra läge att ge Pickard en sista chans att prestera, men ändå slippa ha honom inom den egna organisationen.

- Tyler Plante spelade matcher i samma lag som Pickard ifjol. Med bättre statistik. Plante spelade visserligen aldrig någon match för DIF. Men någon stjärna var han väl inte direkt?

- Chansen känns större att Reideborn gör succé, eller att båda våra målvakter är helt bedrövliga, än att Pickard lyckas bli en stabil allsvensk målvakt.

Positivt då?

- Han är fortfarande ung och utvecklingsbar.

- Han ansågs som en stortalang för fyra år sedan och var då riktigt bra på juniornivå.

- Han kan må bra av en nystart om han känner att det "låst sig" i Nashville.

- Han lär få gott om chanser.
Men måste vi dra det här i långbänk? Det må vara så att det finns en hel del frågetecken kring denna värvning, men inget av dem lär rätas ut eller förstärkas förrän Pickard har avverkat ett antal matcher i vår tröja.
Avgå DJ Yes!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mindrocker skrev:Men måste vi dra det här i långbänk? Det må vara så att det finns en hel del frågetecken kring denna värvning, men inget av dem lär rätas ut eller förstärkas förrän Pickard har avverkat ett antal matcher i vår tröja.
Förstår inte varför det blivit förbjudet att diskutera plus och minus om en spelare bara för att vi gjort en tveksam värvning? Rubriken är ju klar och tydlig "nyförvärv, förluster och lagbygget". Då är det väl det vi ska diskutera här?

Tro mig, jag vill inget hellre än att det här ska bli bra men ärligt talat så känns det som att vi är dömda att fasta i allsvenskan med den här värvningen.

Fräls oss Chet!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Trist. Så fort det sker ett längre välbalanserat inlägg ska det dissas om det kan uppfattas som negativt.

Ska vi förbjuda positiva lovord om spelare som Johner, Ljungh, Sörensen, Granath osv tills de har bevisat något på planen också?
Expert.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

B.I.B.A skrev:
Mindrocker skrev:Men måste vi dra det här i långbänk? Det må vara så att det finns en hel del frågetecken kring denna värvning, men inget av dem lär rätas ut eller förstärkas förrän Pickard har avverkat ett antal matcher i vår tröja.
Förstår inte varför det blivit förbjudet att diskutera plus och minus om en spelare bara för att vi gjort en tveksam värvning? Rubriken är ju klar och tydlig "nyförvärv, förluster och lagbygget". Då är det väl det vi ska diskutera här?

Tro mig, jag vill inget hellre än att det här ska bli bra men ärligt talat så känns det som att vi är dömda att fasta i allsvenskan med den här värvningen.

Fräls oss Chet!
Jag har självfallet inget emot diskussioner men hur långt kan den här diskussionen gå egentligen? Och är det verkligen en diskussion? Det är ju samma plus och minus som radas upp i inlägg efter inlägg. Som jag ser det leder det ingenstans, utan är endast ordmasturbation.
Avgå DJ Yes!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mindrocker skrev:Jag har självfallet inget emot diskussioner men hur långt kan den här diskussionen gå egentligen? Och är det verkligen en diskussion? Det är ju samma plus och minus som radas upp i inlägg efter inlägg. Som jag ser det leder det ingenstans, utan är endast ordmasturbation.
Det kan jag köpa men jag håller inte med helt. Framför allt följande del tycker jag inte lyfts fram särskilt mycket tidigare,

och när jag ändå började på en mindre analys så tyckte jag det var lämpligt att lägga fram både plus och minus.
Avgå Jocke.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Okej, surkartar och gnäll-babuschkor...

Att skriva att "det ärfyra år sedan han gjorde bra resultat" är för fan tröttmösse-de-lyx. Kom igen. Tänk lite innan ni skriver. Gör en egen kritisk läsning av vad ni vill posta. En 22åring har ALLT framför sig. Från 18 till 22 bygger han smidighet, säkerhet etc. Nu har han tio år eller kanske mer där han kan bli sjukt bra. Om bara våra backar gör ett 100%igt arbete framför honom kommer det bli bra det här.

För fyra årsedan var Pickard 18 bast. Vad förväntar ni er?!

Edit: :)

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

B.I.B.A skrev:
Mindrocker skrev:Jag har självfallet inget emot diskussioner men hur långt kan den här diskussionen gå egentligen? Och är det verkligen en diskussion? Det är ju samma plus och minus som radas upp i inlägg efter inlägg. Som jag ser det leder det ingenstans, utan är endast ordmasturbation.
Det kan jag köpa men jag håller inte med helt. Framför allt följande del tycker jag inte lyfts fram särskilt mycket tidigare,

och när jag ändå började på en mindre analys så tyckte jag det var lämpligt att lägga fram både plus och minus.
All heder i att lyfta fram både plus och minus. Vi verkar dock tycka olika om nyhetsvärdet i dessa plus och minus. Dessutom verkar det som att vi har fått två diskussioner på halsen: Pickards kvaliteter (eller brist på) och Challes värvningsförmåga. Som jag ser det finns det egentligen ingen anledning att diskutera någon av de frågorna förrän den ordinarie säsongen har kommit i gång.
Avgå DJ Yes!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Magnutz skrev:Okej, surkartar och gnäll-babuschkor...

Att skriva att "det ärfyra år sedan han gjorde bra resultat" är för fan tröttmösse-de-lyx. Kom igen. Tänk lite innan ni skriver. Gör en egen kritisk läsning av vad ni vill posta. En 22åring har ALLT framför sig. Från 18 till 22 bygger han smidighet, säkerhet etc. Nu har han tio år eller kanske mer där han kan bli sjukt bra. Om bara våra backar gör ett 100%igt arbete framför honom kommer det bli bra det här.

Okej jag ändrar min mening.

"Det var fyra år sedan han presterade en statistik som inte var totalt usel."

Ja han har ALLT framför sig, men jag förväntar mig också att en kille som är riktigt duktig när han är 18, ska ha utvecklat och förbättrat sitt spel när han är 22. Den här killen verkar bara ha fallit utför och jag har svårt att se varför det plötsligt skulle vända uppåt. Vid 22 års ålder behöver man inte vara en lysande stjärna redan, men man bör ha visat upp mer än vad Chet har gjort. Det hade varit en annan femma om han var praktusel som 18-åring men spelat upp sig år efter år.

Jag har full respekt för er som försöker vara positiva och jag önskar att jag också kunde vara det. Dock är ljusglimtarna allt för få i denna värvning. De enda är väl de som du just nämner. Han har allt framför sig.
Avgå Jocke.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

B.I.B.A skrev:
Magnutz skrev:Okej, surkartar och gnäll-babuschkor...

Okej jag ändrar min mening.

"Det var fyra år sedan han presterade en statistik som inte var totalt usel."

Ja han har ALLT framför sig, men jag förväntar mig också att en kille som är riktigt duktig när han är 18, ska ha utvecklat och förbättrat sitt spel när han är 22. Den här killen verkar bara ha fallit utför och jag har svårt att se varför det plötsligt skulle vända uppåt. Vid 22 års ålder behöver man inte vara en lysande stjärna redan, men man bör ha visat upp mer än vad Chet har gjort. Det hade varit en annan femma om han var praktusel som 18-åring men spelat upp sig år efter år.

Jag har full respekt för er som försöker vara positiva och jag önskar att jag också kunde vara det. Dock är ljusglimtarna allt för få i denna värvning. De enda är väl de som du just nämner. Han har allt framför sig.
;)

Alltså, statistiken talar ju sin sanning. Det har ni rätt i. Däremot är det en mycket ung spelare som är formbar och som vill någonstans. Han är nog dessutom van vid att lira hockey i små-hallar med lite varierande publik, vilket är ett plus.

Han kan floppa, men han kan också bli en frälsare. Fan vad jag hoppas på det senare.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Magnutz skrev:Han kan floppa, men han kan också bli en frälsare.
Det är väl en bra sammanfattning av hela situation och med det kan vi gå vidare till andra frågor.
Avgå DJ Yes!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Han kan floppa, men han kan också bli en frälsare.
Det är väl en bra sammanfattning av hela situation och med det kan vi gå vidare till andra frågor.
Svårt att vara mer "precis" än så. Killen har inte spelat med speciellt bra killar omkring sig. Är relativt gissnings-säker när jag påstår att det har varit gladhockey på hans nivå. Full fart framåt och.. bakåt? vafan är det?! :)

European Trophy blir den första värdemätaren. Där får han bekänna färg.

Edit: Stavfel... har ett gam-tangentbord med bokstäver som inte längre syns... trycker fel emellanåt. ;)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mindrocker skrev:
Magnutz skrev:Han kan floppa, men han kan också bli en frälsare. Fan vad jag hoppas på det senare.
Det hoppas jag också Magnutz.

I all välmening - Vilka andra frågor har du på agendan Mindrocker? Säsongens sista värvning är gjord och nu får den inte diskuteras mer i silly season-tråden...
Avgå Jocke.
Låst