Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa85

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa85 »

Bigge skrev:Inte för man hade stora förhoppningar att se Linkan i DIF igen. Men fick svar från Järlan ang Linkan.

Järlan
Bedömningen från alla oss runt laget är att Linkan inte kommer att göra laget bättre.
Att gå in på detaljer och faktorer för det beslutet skulle inte gagna någon
Skrev att det hade varit kul att få se han i DIF igen och att vi fans skulle få tacka av honom den dagen han läger skridskorna på hyllan. Menade att man kanske skulle visa mer tacksamhet mot en som räddat vår klubb från ev. allsvenskt spel.
Linkan har tidigare gjort mycket för DIF och därför hjälper vi nu honom med att han får träna med våra juniorer och Hockeygymnasium
Haha, "bedömningen från oss alla runt laget". Nädå Järlan, han hade nog inte förbättrat vårat rekordäckligt dåliga PP med flera nivåer. Verkligen helt sinnessjukt hur folk inom DIF resonerar. Allt handlar naturligtvis om att Hardy inte vill ha Fredrik av någon sjuk anledning.
Förmodligen har han hotat bumbibjörnarna Micke och Montén att tycka och säga likadant.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Förstår och känner samma frustration som du gör, jensa85. Men som DIFalot säger så kan vi inte dumpa alla våra unga spelare som faktiskt inte drar till NHL på direkten. Vad blir det kvar av oss då?! Vi gillar inte de som drar direkt och vi gillar inte de som stannar kvar och försöker utvecklas mer. Eh...
Ser hellre att typ Tim, Carlsson, Tjärna Jr får gå isåfall. Medelmåttor som inte utvecklats på tio år, typ.

Angående Hardy så är jag sjukt less på honom, jag också. Lämna oss nu tack.

Järlans svar angående att Linkan inte gör laget bättre: LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Så jävla korkad sportchef kan vi inte ha. Avgå.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fan vilken härlig stämning det är runt Djurgården Hockey just nu! :mrgreen:

Det går bra nu!
Vi blir våldtagna på Hovet varje dag nu!
Hardy Nilsson han är glad nu!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Men fyfan Järlan din lilla usling. Skitsvar. Hardy har lagt in veto. FISKEN!
Hur kan de veta att det inte skulle gagna laget om de inte ens tittar på honom eller ger honom ett par träningar med A-laget. Det kan inte bli sämre - men det kan bli fan så mycket bättre!

Bedrövligt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:Fan vilken härlig stämning det är runt Djurgården Hockey just nu! :mrgreen:

Det går bra nu!
Haha, ja nu är det riktigt tjurigt! :D
Bigge

Inlägg av Bigge »

-daniel- skrev:Fan vilken härlig stämning det är runt Djurgården Hockey just nu! :mrgreen:

Det går bra nu!
Ja verkligen... eller inte :)

Trodde faktiskt man skulle få ett positivare svar från Järlan när jag såg att han svarade på mitt mail.
Trodde i stil med att de försöker lösa ett kortsiktigt kontrakt med honom
Järlan höll med att Linkan gjort mycket för DIF, det tackar man honom med genom att få lira med J-18... PATETISKT!!

Nej hoppa över vår tränares namn imorgon i Ramsan Hardy Nilssons järnkaminer ersätt istället med Fredrik Brembergs järnkaminer som vi sjöng förr :)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

kaminor skrev:Men fyfan Järlan din lilla usling. Skitsvar. Hardy har lagt in veto. FISKEN!
Hur kan de veta att det inte skulle gagna laget om de inte ens tittar på honom eller ger honom ett par träningar med A-laget. Det kan inte bli sämre - men det kan bli fan så mycket bättre!

Bedrövligt.
True that.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

SkönaDjurgårn skrev:Förstår och känner samma frustration som du gör, jensa85. Men som DIFalot säger så kan vi inte dumpa alla våra unga spelare som faktiskt inte drar till NHL på direkten. Vad blir det kvar av oss då?! Vi gillar inte de som drar direkt och vi gillar inte de som stannar kvar och försöker utvecklas mer. Eh...
Ser hellre att typ Tim, Carlsson, Tjärna Jr får gå isåfall. Medelmåttor som inte utvecklats på tio år, typ.

Järlans svar angående att Linkan inte gör laget bättre: LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Klart att vi inte kan. Samtidigt får det inte vara någon välgörenhet bara för att det är "egna" spelare.
Bara för att jag kritiserat trion Brodin, Cehlin, Norman så lär väl samtliga vakna till och göra kanonsäsonger alla tre. Och då blir alla nöjda och glada 8)

Det jag menar är lite att man måste rannsaka sig själv i vissa lägen. En spelare "har det i sig", "kan höja sig" och att det bara "sitter i huvudet" när det går trögt under en väldigt lång period. Det får liksom inte gå hur långt som helst utan att det vänder heller. Tänker speciellt på Cehlin där. Lossnar det aldrig kanske det är dags med någon ny spelare istället och låta den andra spelaren som kört fast testa sina vingar i en annan klubb. Men säsongen är ju lång och "Sillen" har gott om tid på sig att motbevisa mig fortfarande. Han är ändå en spelare som spelat drygt 15 minuter per match, tycker man kanske kan begära mer då. Återigen handlar det ju givetvis om personliga förväntningar på spelaren i fråga. Och jag hade verkligen skyhöga förväntningar på att det VERKLIGEN skulle lossna för Cehlin i år. Hittills har det verkligen inte slagit in och då blir jag besviken. Så funkar jag,hehe.

Däremot när det gäller spelare som Tjärna Jr och Carlsson är det verkligen katastrof. Dom båda skulle behöva snitta varsin poäng i varje match som är kvar för att jag ska godta dom mera i DIF-tröjan. Så totalt värdelösa anser jag att dom varit. Inte bara i poängkolumnen utan även spelmässigt.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

jensa85 skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Förstår och känner samma frustration som du gör, jensa85. Men som DIFalot säger så kan vi inte dumpa alla våra unga spelare som faktiskt inte drar till NHL på direkten. Vad blir det kvar av oss då?! Vi gillar inte de som drar direkt och vi gillar inte de som stannar kvar och försöker utvecklas mer. Eh...

Klart att vi inte kan. Samtidigt får det inte vara någon välgörenhet bara för att det är "egna" spelare.
Bara för att jag kritiserat trion Brodin, Cehlin, Norman så lär väl samtliga vakna till och göra kanonsäsonger alla tre. Och då blir alla nöjda och glada 8)

Det jag menar är lite att man måste rannsaka sig själv i vissa lägen. En spelare "har det i sig", "kan höja sig" och att det bara "sitter i huvudet" när det går trögt under en väldigt lång period. Det får liksom inte gå hur långt som helst utan att det vänder heller. Tänker speciellt på Cehlin där. Lossnar det aldrig kanske det är dags med någon ny spelare istället och låta den andra spelaren som kört fast testa sina vingar i en annan klubb. Men säsongen är ju lång och "Sillen" har gott om tid på sig att motbevisa mig fortfarande. Han är ändå en spelare som spelat drygt 15 minuter per match, tycker man kanske kan begära mer då. Återigen handlar det ju givetvis om personliga förväntningar på spelaren i fråga. Och jag hade verkligen skyhöga förväntningar på att det VERKLIGEN skulle lossna för Cehlin i år. Hittills har det verkligen inte slagit in och då blir jag besviken. Så funkar jag,hehe.

Däremot när det gäller spelare som Tjärna Jr och Carlsson är det verkligen katastrof. Dom båda skulle behöva snitta varsin poäng i varje match som är kvar för att jag ska godta dom mera i DIF-tröjan. Så totalt värdelösa anser jag att dom varit. Inte bara i poängkolumnen utan även spelmässigt.
Jo jag håller med dig. Man vill verkligen att Cehlin ska blomma ut, han har ju potentialen! Kanske sitter det mellan öronen? Eller så är det tränarnas fel som inte lyckats få fram ens i närheten av vad spelaren borde kunna prestera. Trist är det iaf, men vi får hoppas att genombrottet kommer snart.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Svaret från Järlan måste vara ett skämt?????
Så PRAKTUSELT som laget just nu spelar är det ett hån mot oss fans att uttrycka sig på det sättet om Bremberg...
Vart är vi på väg någonstans ..
Sen såpan med Zibbe orkar jag inte ens kommentera :evil:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Njae, sånt skit är jag inte mycket för.
Vill verkligen att samtliga tränare ska bytas ut till nästa säsong. Men att börja med namninsamlingar mitt under en säsong känns....fel.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

jensa85 skrev:
Vill verkligen att samtliga tränare ska bytas ut till nästa säsong. Men att börja med namninsamlingar mitt under en säsong känns....fel.
Detta var dock ett skämt
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
jensa85 skrev:
Detta var dock ett skämt
Haha det tror jag vad jag vill om..
Expert.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Garvade som fan när jag såg att "Marcus Nilson" hade skrivit under :D.
På tal Mackan, undrar om Hardy och Mackan är far och son... dem är ju lite lika i sättet, ganska tjuriga båda två... En blöt utekväll någon gång på sommaren '77 i Bålsta, sen fixade Hardy med sina kontakter och bad dem att ta bort ett extra "s" i efternamnet? Lägg märke till öronen!
Hardy Nilsson?
Bild
Marcus Nilson?
Bild
Låst