Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
Men jag hade inte heller varit beredd att ge honom en monsterlön. Dock är han en spelare jag skulle vilja ha i DIF.
Men jag hade inte heller varit beredd att ge honom en monsterlön. Dock är han en spelare jag skulle vilja ha i DIF.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Precis samma egenskaper i Englund och Ollas Mattsson.ciirree skrev:Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
Expert.
Tar för givet att du skämtar.SirDIFalot skrev:Precis samma egenskaper i Englund och Ollas Mattsson.ciirree skrev:Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
De SKA ha såna egenskaper, men man ser det nästan aldrig.
Att ingen ens markerar när motspelare åker in i Tellan, det är under all kritik. Falk är den hårdaste defensivt enligt mig.
- SirDIFalot
Verkligen inte. Dom är ju precis dom spelartypen. Därav anledningen till att jag inte är speciellt förtjust i någon av dom två.ciirree skrev:Tar för givet att du skämtar.SirDIFalot skrev:Precis samma egenskaper i Englund och Ollas Mattsson.ciirree skrev:Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
Att ingen ens markerar när motspelare åker in i Tellan, det är under all kritik. Falk är den hårdaste defensivt enligt mig.
Expert.
- Think if...
- Kontakt:
AOM är svår att inte gilla...
Using Tapatalk
+1SirDIFalot skrev:Verkligen inte. Dom är ju precis dom spelartypen. Därav anledningen till att jag inte är speciellt förtjust i någon av dom två.ciirree skrev:Tar för givet att du skämtar.SirDIFalot skrev:Precis samma egenskaper i Englund och Ollas Mattsson.ciirree skrev:Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tollefsen är ju en spelare som betyder så oerhört mycket mer för sin omgivning än hans egna egenskaper medför på isen. Skulle verkligen inte tacka nej att ha honom i DIF. En riktig ledare.
- SirDIFalot
Ja, jag gillar honom. Även om spelaren i sig egentligen inte är särskilt bra om man studerar honom noga.-daniel- skrev:Tollefsen är ju en spelare som betyder så oerhört mycket mer för sin omgivning än hans egna egenskaper medför på isen. Skulle verkligen inte tacka nej att ha honom i DIF. En riktig ledare.
Skulle vara lite kluven. SKulle han ersätta Fernholm nästa säsong och två spetsbackar utöver Tollefsen ska in så skulle jag nog säga kör.
Edit: Han säger att han vill ha ett 3-årskontrakt. Tjänar 210k nu. Men är villig att gå ner i lön.
Jag skulle nog signa honom på 3 år på 150k om det erbjöds till mig.
Expert.
- Jim Morrison
Nej tack till OKT. Han är en lyx som DIF inte har råd med. Kan tänka mig att han går till SAIK eller något, där dom kan spendera såna pengar på såna spelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja, han kanske inte är så sugen på Modo igen efter att ha blivit ett target där uppe.Jim Morrison skrev:Nej tack till OKT. Han är en lyx som DIF inte har råd med. Kan tänka mig att han går till SAIK eller något, där dom kan spendera såna pengar på såna spelare.
- diftobbe89
Håller med, Englund är ju ingen tuff back i grunden, han tacklar då och då men det är allt, aldrig sett han ge sig in i ordentliga situationer eller stå upp för Tellqvist, blir det gruff är han väldigt passiv.ciirree skrev:Tar för givet att du skämtar.SirDIFalot skrev:Precis samma egenskaper i Englund och Ollas Mattsson.ciirree skrev:Precis de egenskaperna vi saknar i en back då. Tycker ingen av våra är särskilt tuffa eller småelaka.
Då ser jag Falk som en mer naturligt aggressiv back i nästan alla moment, han kan vara lite små elak och tjurig på isen också.
Vi har ingen som är i närheten av spelstilen Tollefsen/Murray/Rahimi/Welch/Printz och liknande, den saknas.
Spela fult
- SirDIFalot
Antar att det här med "tuffhet framför eget mål" är likt lagets powerplay. Det kommer inte vara tillräckligt bra även om man är bäst i ligan på det.
Och jag skulle nog fortfarande säga att Englund är stöpt i samma form som Tollefsen. Att säga att Englund inte är i närheten av lika bra som Tollefsen PÅ JUST DET är förstås korrekt. Englund gör ju inte ens sin sista säsong som junior. Och det märks.
Och jag skulle nog fortfarande säga att Englund är stöpt i samma form som Tollefsen. Att säga att Englund inte är i närheten av lika bra som Tollefsen PÅ JUST DET är förstås korrekt. Englund gör ju inte ens sin sista säsong som junior. Och det märks.
Expert.
Tar ju hellre Ahnelöv än Tollefsen iaf!
- SirDIFalot
Ja definitivt. Han är ju en mycket bättre spelare.bastis7 skrev:Tar ju hellre Ahnelöv än Tollefsen iaf!
Expert.
- diftobbe89
Såklart, men han har ju allt i ett paket, nästan.bastis7 skrev:Tar ju hellre Ahnelöv än Tollefsen iaf!
Spela fult