Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Vi har större problem bland forwards än hur vi ska göra med Ahlén, räknar redan med att han är klar då han är en perfekt kille att ha i en fjärdekedja till ett billigt pris, märkligt hur folk ens kan nämna honom i negativ bemärkelse, spelare som vart sämre i år och inte bidrar särskilt mycket i min mening är dessa:

Rundqvist
Heinerö
Saviano

Skulle gärna göra mig av med samtliga, tror redan Alvarez är förlorad också efter att vi tog in Lundberg, en känsla bara.

Men spets är det absolut viktigaste, och spelare kommer att sluta, där ska det ersättas, sedan någon kille för första linan, bra så sen.

Har förövrigt svårt att se våra egna juniorer vi har skrivit kontrakt med göra ett sämre jobb än Heinerö, skulle gärna låna ut honom för en mer framträdande roll i allsvenskan över en säsong, skulle göra honom gott, tror även det va nyttigt för Westlund.

Let's see what happends.
Spela fult
kaminor

Inlägg av kaminor »

För mig är det givet att Ahlén ska vara kvar. Han fyller sin funktion, nöjer sig med sin roll, är säkert billig och är redan en sorts kulturbärare. En riktig järnkamin. Jag anser dessutom att han ska fortsätta spela tillsammans med Hank i en tung fjärdeline. Tycker inte att Hank är så överdrivet mycket vassare faktiskt. Om inte Honk fortsätter hoppas jag att Hage kan axla rollen som center alternativt att Jocke kan övertalas till ett år till som fjärdecenter. Det sistnämnda är väl dock inte sannolikt.

Beträffande Saviano känns det ju tveksamt om han får förlängt. Gillar honom dock skarpt och tycker även han fyller en funktion med sin skridskoåkning, forecheck och arbetsvilja. Heinerö kommer man självklart behålla och han har potential.

Den enda på forwardssidan som känns helt givet att bryta kontraktet med är Alvarez. Och förläng för allt i världen inte med Basse eller Mackan. Att Samme slutar känns väl typ hundraprocentigt.
Greato

Inlägg av Greato »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0285463.ab

Jag är orolig att vi blir av med Sörensen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror Sörensen är för ojämn för NHL-spel redan nu.

Dessutom gör inte hans ålder det "småsvårt" för NHL att plocka över honom eller har jag helt missuppfattat deras regler?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Tror Sörensen är för ojämn för NHL-spel redan nu.

Dessutom gör inte hans ålder det "småsvårt" för NHL att plocka över honom eller har jag helt missuppfattat deras regler?
Beror väl på om han är redo att kötta i AHL.

Jag vet inte vilka regler du syftar på riktigt. Men Ottawas rättigheter till Sörensen har gått ut och alla 30 lag har därmed möjlighet att signa honom om dom vill.
Expert.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tror Sören är kvar en säsong till. Tror han vill ta ett steg till i utvecklingstrappan och att han dominerar i SHL med 45 poäng eller mer innan han sticker. Skulle förvåna mig om han sticker redan i år.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Highwind skrev:Tror Sören är kvar en säsong till. Tror han vill ta ett steg till i utvecklingstrappan och att han dominerar i SHL med 45 poäng eller mer innan han sticker. Skulle förvåna mig om han sticker redan i år.
Han har väl heller inte fysiken för NHL ännu?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Tror Sören är kvar en säsong till. Tror han vill ta ett steg till i utvecklingstrappan och att han dominerar i SHL med 45 poäng eller mer innan han sticker. Skulle förvåna mig om han sticker redan i år.
Man ska komma ihåg att han är familjefar också. Hoppar nog inte på första bästa som han möjligen hade gjort om han var ungkarl.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Förr eller senare kommer Sören lämna, hoppas bara att han är kvar 1 år till. Vore bra både för honom och för laget. Just nu går han inte in i något NHL lag, då han i princip måste spela top 6 + PP för att ha nytta av det han är bra på. Men om några år och med rätt utveckling är det inte omöjligt att han försvinner.

Engqvist och Kronwall (Staffan) vore två riktigt bra värvningar att få hem, men båda sitter väl på kontrakt med respektive klubb och vill fullfölja dem.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

I vilket fall som helst så är det bra att piss-Ottawa inte har hans rättigheter.
Greato

Inlägg av Greato »

NHL är inte det som oroar mig mest när det gäller Sören. Det är Schweiz.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Greato skrev:NHL är inte det som oroar mig mest när det gäller Sören. Det är Schweiz.
Frågan är om han har en sådan klausul? Det vet vi inte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Tollefsen och FBK inte överens i förhandlingarna.
Vore nåt för DIF att hugga på.
Trist att SHL-kontraktet inte är säkrat.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
mb81

Inlägg av mb81 »

_Skogis skrev:Tollefsen och FBK inte överens i förhandlingarna.
Vore nåt för DIF att hugga på.
Trist att SHL-kontraktet inte är säkrat.
OKT känns väl inte lika bra som för ett par år sen? Tror det kostar mer än det smakar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har alltid gillat Tollefsen. Men det är väl ett typexempel på en back som är mer en profil än faktiskt en bra spelare. Granskar man honom noga så kommer man ju ganska snabbt fram till att han inte är bra på särskilt mycket mer än tacklas och vara elak typ. Har egentligen ingenting emot dom egenskaperna. Men är det det enda man erbjuder så ska man inte ha någon topplön i den här ligan. Vilket Tollefsen definitivt vill ha.

Enligt AB har han en lön på 210k i månaden nu och vill ha ett nytt 3-årskontrakt.
Expert.
Låst