Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
Jag tycker ändå att DIF har tagit steg sen Garpenlöv kom in. Nu har man ju haft otur med skador på viktiga spelare och juniorerna har varit borta och sen har de haft de överlägset svåraste spelschemat hittills under säsongen de senaste veckorna. Garpenlöv har ju knappt basat över helt lag än sen han kom in. Visst det börjar bli kort om tid men än är det lång tid kvar att vända detta skepp.
Jag tycker att man ska låta Garpenlöv och laget få lite arbetsro och inte gå in och störa mer. Och sen tror jag att DIFs storstjärnor höjer sig mycket när det kommer till slutspel. Dessa spelare har en tendens att spela bäst när det gäller mycket. Så både Liss och Klasen och de andra är riktiga match avgörare som kommer bli viktiga i slutspel.
Jag tycker att man ska låta Garpenlöv och laget få lite arbetsro och inte gå in och störa mer. Och sen tror jag att DIFs storstjärnor höjer sig mycket när det kommer till slutspel. Dessa spelare har en tendens att spela bäst när det gäller mycket. Så både Liss och Klasen och de andra är riktiga match avgörare som kommer bli viktiga i slutspel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Sitter här och förbannar hockeyguden som på alla upptänkliga vis saboterar DIF:s kamp om en SHL-plats. Det har ju gått troll i allt som DIF uträttar på isen. Vi får inte med oss puckstudsar eller för all del utvisningar. Jag saknar just nu en pådrivare av rang. Kruger i all ära..Han visar i handling vad som krävs på isen o inte i en jävla massa ord. Vi behöver någon tvilling som får mee sig resten av laget. Nån som inte räds motgångar utan växer med uppgiften. En stor o stark försvarsbjässe som sopar rent runt målet o kan slå ett pass på bladet ur egen zon. Var faaan finns han K-G. Kosta vad det kosta vill..Tiden tickar snabbt nu och räddningen måste vara på plats nu när monsterschemat prövar lagets förmåga att leverera på riktigt. Är helt klart orolig att de närmsta 5 matcherna avgör säsongen 22-23…
Säsongen 22/23
Jag tänker som vanligt ställa mig på ”glaset är halvfullt sidan”
Nej, det ser inte optimalt ut, nej, det klickar inte. Som flera säger här: Det FINNS där, den här truppen SKA kunna gå upp.
Hade jag vetat vad som skulle göras hade jag skickat en jobbansökan till KG. Som sagt, mycket har gått emot oss, spelarbortfall, tränarbyten, spelare in och ut… NOLL kontinuitet. Kan vi få ha en hel trupp nu och lite arbetsro och gnugga satan så är jag försiktigt positiv, även om matcherna gått åt helvete senaste tiden tycker jag ändå att i dom två senaste så har det funnits glimtar av vad jag vill se.
Jag väntar med sågning eller hyllning tills slutspelet
(Om vi kommer dit
)
Nej, det ser inte optimalt ut, nej, det klickar inte. Som flera säger här: Det FINNS där, den här truppen SKA kunna gå upp.
Hade jag vetat vad som skulle göras hade jag skickat en jobbansökan till KG. Som sagt, mycket har gått emot oss, spelarbortfall, tränarbyten, spelare in och ut… NOLL kontinuitet. Kan vi få ha en hel trupp nu och lite arbetsro och gnugga satan så är jag försiktigt positiv, även om matcherna gått åt helvete senaste tiden tycker jag ändå att i dom två senaste så har det funnits glimtar av vad jag vill se.
Jag väntar med sågning eller hyllning tills slutspelet
(Om vi kommer dit
Säsongen 22/23
Avgå alla!
Skäms för laget just nu. Plastpsyke.
Bestämda första 5 sedan som kattungar.
Vinner inte en närkamp.
Lätta i allt. Till och med Alm druttar omkull vid minsta beröring.
Felbyggt!
Veteraner som Klasen,Alm, Danielsson och Brodin som peakat för länge sedan.
Juniorer som Lekkerimäki och Odelius som inte klarar rollen.
Kriskommission nu. Sluta med inaveln och värva bra spelare. Spelar ingen roll om de har annat riktnummer än 08. Bara de kan spela fysiskt och dundra på motståndarna.
Minst en brunkarkedja åt folket.
Skäms för laget just nu. Plastpsyke.
Bestämda första 5 sedan som kattungar.
Vinner inte en närkamp.
Lätta i allt. Till och med Alm druttar omkull vid minsta beröring.
Felbyggt!
Veteraner som Klasen,Alm, Danielsson och Brodin som peakat för länge sedan.
Juniorer som Lekkerimäki och Odelius som inte klarar rollen.
Kriskommission nu. Sluta med inaveln och värva bra spelare. Spelar ingen roll om de har annat riktnummer än 08. Bara de kan spela fysiskt och dundra på motståndarna.
Minst en brunkarkedja åt folket.
Säsongen 22/23
Behövs hittas en riktig jävla detektiv som kan gå med förstoringsglas genom hela föreningen för att hitta giftet och skicka ut det med huvudet före.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Usch vad jag mår dåligt idag, så här less har jag aldrig någonsin varit. Förstår inte hur jag ska hitta motivation att gå på fler matcher längre.
Avskaffa tre mot tre.
- Jimmy Peterson
- Kontakt:
Säsongen 22/23
Missförstå mig rätt, jag blir lika besviken när vi gång efter annan tappar ledningar och gör stora misstag i matcherna.
Men om vi nu ska se det positiva (som kommer krävas av laget att de gör om de ska vända trenden) så har vi en tydlig effekt de två senaste matcherna.
Efter tre raka nollpoängare med rent ut svagt spel har vi nu tagit poäng i två matcher. Delar av spelet ser betydligt bättre ut, medan vissa fortfarande kräver stora förbättringar. Men om vi faktiskt ska ge Garpen en chans så måste vi ge honom tid. Det såg bättre ut innan JVM både spelmässigt, resultatmässigt och statistiskt. Under JVM var det stora delar katastrof. Nu går det åt rätt håll igen även om mycket återstår. Något gör han uppenbarligen rätt, sedan krävs tålamod för att det mentala läget i laget ska kunna vända. Kommer vi gå in i slutspelet som favoriter som vi alla hoppats på? Nej. Men nu är det en ny verklighet och då är det bättre att förhålla sig till den.
Men om vi nu ska se det positiva (som kommer krävas av laget att de gör om de ska vända trenden) så har vi en tydlig effekt de två senaste matcherna.
Efter tre raka nollpoängare med rent ut svagt spel har vi nu tagit poäng i två matcher. Delar av spelet ser betydligt bättre ut, medan vissa fortfarande kräver stora förbättringar. Men om vi faktiskt ska ge Garpen en chans så måste vi ge honom tid. Det såg bättre ut innan JVM både spelmässigt, resultatmässigt och statistiskt. Under JVM var det stora delar katastrof. Nu går det åt rätt håll igen även om mycket återstår. Något gör han uppenbarligen rätt, sedan krävs tålamod för att det mentala läget i laget ska kunna vända. Kommer vi gå in i slutspelet som favoriter som vi alla hoppats på? Nej. Men nu är det en ny verklighet och då är det bättre att förhålla sig till den.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Jimmy Peterson skrev: ↑2023-01-14 14:09:17 Missförstå mig rätt, jag blir lika besviken när vi gång efter annan tappar ledningar och gör stora misstag i matcherna.
Tror också det är rätt väg just nu, låta Garpen och laget få tid att spela ihop sig, även fast man sliter av sig (det lilla) håret varje gång vi ha match.
Sålänge vi tar oss top 6, så har vi en chans.
Och vem vet, kanske är det bättre om vi får bort "favorit stämpeln", och går in som underdogs istället. Tror att det är lättare för spelarna också.
För övrigt. Kikar på Ske-Tik.
Varför kan man inte spela sig lika lätt ur zon som dom? Snabba pass, upp i mittzon och driv på kassen. Och lika snabbt hem igen med alla spelare vid pucktapp. And repeat.
När man ser dif blir man ju andfådd av alla misstag, och oklarheter.
Delägare
Säsongen 22/23
Receptet på framgång för DIF är att Garpenlöv får träna och basa över ett fullt lag som han knappt har fått göra under sin tid som tränare och de dem tid att hitta spelet till slutspel. Ta inte in några fler och stör rytmen nu utan försätta jobba med dessa de har. Som jag skrev tidigare också så kommer dessa spelare med erfarenhet att vara guld värda i ett slutspel.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
För att vi har bara snigelbackar som reagerar lika snabbt som en Finlandsfärja vänder.Hepsnastian skrev: ↑2023-01-14 15:37:46Jimmy Peterson skrev: ↑2023-01-14 14:09:17 Missförstå mig rätt, jag blir lika besviken när vi gång efter annan tappar ledningar och gör stora misstag i matcherna.
Tror också det är rätt väg just nu, låta Garpen och laget få tid att spela ihop sig, även fast man sliter av sig (det lilla) håret varje gång vi ha match.
Sålänge vi tar oss top 6, så har vi en chans.
Och vem vet, kanske är det bättre om vi får bort "favorit stämpeln", och går in som underdogs istället. Tror att det är lättare för spelarna också.
För övrigt. Kikar på Ske-Tik.
Varför kan man inte spela sig lika lätt ur zon som dom? Snabba pass, upp i mittzon och driv på kassen. Och lika snabbt hem igen med alla spelare vid pucktapp. And repeat.
När man ser dif blir man ju andfådd av alla misstag, och oklarheter.
Säsongen 22/23
Håller med ovan, nu gäller det att bryta ihop(som u.t. gjorde igår) och sen komma igen. Första 5 min igår tar jag med mig, även upphämtningen till ledning(fan att det inte höll!!). Vägen är målet och hoppas den innehåller slutspelsmatcher mot aik(inte troligt dock), det hade vart tidernas hockeyfest!!!...och ja, jag var med när gnaget slog ut ett ditintills dominerande dif i kvarten, men då var det bäst av 3...
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Säsongen 22/23
https://hockeynews.se/articles/27235/
Man tittar på att ha icing även i boxplay. Möjligen inte rätt tråd. Men för att omväxla diskussionen lite från senaste veckornas resultatkris, vad tycker vi om detta? Personligen kan jag i princip uteslutande se nackdelar med att just domarbedömningar ska få än större påverkan på matchresultat. Att ha icing i boxplay lär väl leda till att man ofta inte kan byta i boxen alls.
Man tittar på att ha icing även i boxplay. Möjligen inte rätt tråd. Men för att omväxla diskussionen lite från senaste veckornas resultatkris, vad tycker vi om detta? Personligen kan jag i princip uteslutande se nackdelar med att just domarbedömningar ska få än större påverkan på matchresultat. Att ha icing i boxplay lär väl leda till att man ofta inte kan byta i boxen alls.
- Mattias_87
Säsongen 22/23
Jag tycker att man håller på leker med förändringar alldeles för mycket i hockeyn. Att man får rensa i boxplay utan icing är inget problem. Däremot ska man ju inte ta hänsyn till dåliga domare.dr111DIF skrev: ↑2023-01-14 21:53:17 https://hockeynews.se/articles/27235/
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Coach's Challenge kan ju ge långa matcher och dessutom kan den kanske utnyttjas taktiskt när en formation behöver lite extra vila?Mattias_87 skrev: ↑2023-01-14 21:55:35Jag tycker att man håller på leker med förändringar alldeles för mycket i hockeyn. Att man får rensa i boxplay utan icing är inget problem. Däremot ska man ju inte ta hänsyn till dåliga domare.dr111DIF skrev: ↑2023-01-14 21:53:17 https://hockeynews.se/articles/27235/
Trams är vad det är. Krymp isen istället. Få ner hastigheten och tillåt tacklingar. Det hade varit trevligt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 22/23
Coaches Challenges är bra särskilt när linjedomarna gång på gång dömer fel i offside situationer. Men det ska ju vara en bestraffning om man har fel med utvisning som de hade i J-vm. Jag litar inte på domarna att ta rätt beslut så man behöver en extra övervakning.Magnutz skrev: ↑2023-01-14 23:32:53Coach's Challenge kan ju ge långa matcher och dessutom kan den kanske utnyttjas taktiskt när en formation behöver lite extra vila?Mattias_87 skrev: ↑2023-01-14 21:55:35Jag tycker att man håller på leker med förändringar alldeles för mycket i hockeyn. Att man får rensa i boxplay utan icing är inget problem. Däremot ska man ju inte ta hänsyn till dåliga domare.dr111DIF skrev: ↑2023-01-14 21:53:17 https://hockeynews.se/articles/27235/
Trams är vad det är. Krymp isen istället. Få ner hastigheten och tillåt tacklingar. Det hade varit trevligt!
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz