På Hovet ska det väl inte vara några problem. Stök gäller främst bortamatcher (fotboll/hockey) och högriskmatcher på hemmaplan i fotboll.Magnutz skrev:Fler barer mer fylla. Kluven till det. Det är de packade som ofta ställer till det. Ser nyttan av det men är inte helt säker på att det är en bra idé.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Bra idé med att sälja bärs så man kan dricka på sin plats. Då kan man i lugn och ro sippa god öl och snacka med polarna. Är det någon som är insatt i alkoholtillstånd osv? Om nuvarande kiosker börjar sälja starköl och de som jobbar där (får väl börja anställa vuxna istället för ungdomar) ber om legg. Varför kan de inte då sälja starköl? Och varför skulle de inte gå att dricka på alla sektioner? Jag menar. Ungar brukar ju följa med sina föräldrar på restaurang där det säljs diverse alkohol.
Det är väl totalstopp på alla arenor i hela Sverige på det där. I Berlin var det dock inga problem. Det var skitnajs!Highwind skrev:Bra idé med att sälja bärs så man kan dricka på sin plats. Då kan man i lugn och ro sippa god öl och snacka med polarna. Är det någon som är insatt i alkoholtillstånd osv? Om nuvarande kiosker börjar sälja starköl och de som jobbar där (får väl börja anställa vuxna istället för ungdomar) ber om legg. Varför kan de inte då sälja starköl? Och varför skulle de inte gå att dricka på alla sektioner? Jag menar. Ungar brukar ju följa med sina föräldrar på restaurang där det säljs diverse alkohol.

Möller till KHL... Jag bara njuter.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lite svårt att se vad som är så kul när svensk hockey tappar sina enda riktigt stjärnor? Dessutom blir det desto svårare för oss (och alla andra klubbar) att få tag på egna bra spelare när SAIK har en till synes outtömlig kassa att ta ifrån.Salas skrev:Möller till KHL... Jag bara njuter.
Så rånade som alla andra topplag blivit så är det mer än rätt att Skellefteå våldtas fullständigt efter att ha fått behålla allt inför förra säsongen.-daniel- skrev:Lite svårt att se vad som är så kul när svensk hockey tappar sina enda riktigt stjärnor? Dessutom blir det desto svårare för oss (och alla andra klubbar) att få tag på egna bra spelare när SAIK har en till synes outtömlig kassa att ta ifrån.Salas skrev:Möller till KHL... Jag bara njuter.
Problemet för Skellefteå nu är att dom inte kommer kunna locka till sig alla stjärnor. Tidigare har dom bara behövt ge ett erbjudande, men nu när laget är lika stjärnlöst som en molnig sommarnatt så kommer inte stjärna efter stjärna som på ett löpande band.
Jag önskar Skellefteå all olycka den här säsongen, och det är fruktansvärt kul att dom fortfarande är guldfavoriter hos samtliga spelbolag. Dom borde snarare vara kvalseriefavoriter med sitt nuvarande lag.
Jag håller med. Enda laget jag rankar lägre än Skellefteå just nu är oss själva.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker inte det gynnar DIF ett endaste dugg utan kontentan blir att alla tänkbara nyförvärv blir dyrare för oss.Salas skrev:Så rånade som alla andra topplag blivit så är det mer än rätt att Skellefteå våldtas fullständigt efter att ha fått behålla allt inför förra säsongen.-daniel- skrev:Lite svårt att se vad som är så kul när svensk hockey tappar sina enda riktigt stjärnor? Dessutom blir det desto svårare för oss (och alla andra klubbar) att få tag på egna bra spelare när SAIK har en till synes outtömlig kassa att ta ifrån.Salas skrev:Möller till KHL... Jag bara njuter.
Problemet för Skellefteå nu är att dom inte kommer kunna locka till sig alla stjärnor. Tidigare har dom bara behövt ge ett erbjudande, men nu när laget är lika stjärnlöst som en molnig sommarnatt så kommer inte stjärna efter stjärna som på ett löpande band.
Jag önskar Skellefteå all olycka den här säsongen, och det är fruktansvärt kul att dom fortfarande är guldfavoriter hos samtliga spelbolag. Dom borde snarare vara kvalseriefavoriter med sitt nuvarande lag.
Visst är det "roligt" att SAIK också får smaka på spelarflykt men nu börjar det nästan bli löjligt. Helt övertygad om att de kommer få ett bra lag till nästa säsong ändå, är väl bara att fylla på med hyfsat starka kort från nordamerika annars...
- Jim Morrison
Tror tvärtom. Skellefteås juniorverksamhet är för bra för att dom helt plötsligt skulle vara sämst i Elitserien.Enbom skrev:Jag håller med. Enda laget jag rankar lägre än Skellefteå just nu är oss själva.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL och har ju inte direkt ett dåligt record med värvningar. Kommer självklart inte vara lika bra som senaste två åren. Men kommer självklart inte heller kampera med Djurgården om att undvika nedflyttning.Jim Morrison skrev:Tror tvärtom. Skellefteås juniorverksamhet är för bra för att dom helt plötsligt skulle vara sämst i Elitserien.Enbom skrev:Jag håller med. Enda laget jag rankar lägre än Skellefteå just nu är oss själva.
Expert.
Viktor Arvidsson gjorde 40 poäng ifjol. Jag blir inte ett dugg förvånad om han stannar under 25 poäng den här säsongen.SirDIFalot skrev:Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL
Alla spelare som har varit bra, har varit bra i sin omgivning. Inte direkt svårt att spela med killar som Holloway, Möller, Bellemare m.fl. Alla som varit godkända/bra tidigare, lär alla sänka sig minst ett snäpp den här säsongen i sin nya spelomgivning. En fullt naturlig utveckling.
- Jim Morrison
Samma spelare har även uppehållit platser som deras juniorer kanske skulle leverera i. Se på Detroit Red Wings (förr i tiden får man väl säga nu) som körde samma system och lät deras yngre spelare utvecklas i en vinnande miljö och lät dom skyndas långsamt.SirDIFalot skrev:Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL och har ju inte direkt ett dåligt record med värvningar. Kommer självklart inte vara lika bra som senaste två åren. Men kommer självklart inte heller kampera med Djurgården om att undvika nedflyttning.Jim Morrison skrev:Tror tvärtom. Skellefteås juniorverksamhet är för bra för att dom helt plötsligt skulle vara sämst i Elitserien.Enbom skrev:Jag håller med. Enda laget jag rankar lägre än Skellefteå just nu är oss själva.
Men allt detta är bara spekulation, såklart. Jävligt svårt att ersätta den spetsen dom förlorar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Du glömmer att Arvidsson fått begränsat med speltid pga ovan nämnda spelare. Det var först ifjol han började få 15 minuter per match. Och då låg han efter deras sex st topp 6 forwards i antal minuter.Salas skrev:Viktor Arvidsson gjorde 40 poäng ifjol. Jag blir inte ett dugg förvånad om han stannar under 25 poäng den här säsongen.SirDIFalot skrev:Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL
Alla spelare som har varit bra, har varit bra i sin omgivning. Inte direkt svårt att spela med killar som Holloway, Möller, Bellemare m.fl. Alla som varit godkända/bra tidigare, lär alla sänka sig minst ett snäpp den här säsongen i sin nya spelomgivning. En fullt naturlig utveckling.
Expert.
Faktum kvarstår dock att utan att ha exakt koll på hans statistik, så lär en stor del av hans poängskörd skett i PP från blå, då han passat runt med Möller & Co. Han kommer få axla ett stort ansvar, och givetvis kan han säkert producera på egen hand, men med stora förväntningar kan det vara svårt att uppfylla dom när man glidit runt på en våg under hela förgående säsong i ett självgående lag.SirDIFalot skrev:Du glömmer att Arvidsson fått begränsat med speltid pga ovan nämnda spelare. Det var först ifjol han började få 15 minuter per match. Och då låg han efter deras sex st topp 6 forwards i antal minuter.
Han är inte dålig, men han är inte heller så bra som statistiken talar (precis som flera andra Skellefteåspelare). Det är just det som jag syftade på.
Arvidsson kanske drar till Nashville dessutom. Men stannar han är jag rätt säker på 35+ poäng. Han kommer få stort ansvar i pp.