Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Tvillingarna Donati är listade som Free Agents! Till Djurgården, Ja tack!

Om Brynäs värvar succé-tvillingar, så gör vi det med! Fast bätte! 8)

Justin Donati Bild Bild http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14563

Tyler Donati Bild Bild http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11105
Bild
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Rocky3000 skrev:Tvillingarna Donati är listade som Free Agents! Till Djurgården, Ja tack!

Du kanske ska ta dit eget råd, dessa har redan snackats om i tråden ;)
YNWA

Inlägg av YNWA »

ciirree skrev:Alla transatlanter kommer lämna Modo.
Kyle Cuminskey skulle jag gärna ta!
Jag med, men säkert svindyr.
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

YNWA skrev:
ciirree skrev:Alla transatlanter kommer lämna Modo.
Kyle Cuminskey skulle jag gärna ta!
Jag med, men säkert svindyr.
Han ska väl ha haft bäst betalt av alla i Modo.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag tycker inte vi ska vara för rädda för att ta in spelare som har visats sig fungera i DIF-miljö tidigare.

Säcken är ett exempel. Misslyckades i LHC men passar som handen i handsken i DIF-miljö. Även Wesslau var en spelare som fungerade väldigt bra i DIF-miljö men sämre i andra miljöer.

Fredrik Bremberg är ett annat klassiskt exempel.

Tycker det är ett bra beslut att satsa på Wesslau. Om vi kommer över han till ett bra pris.

Jag anser för övrigt att vi bör satsa stort på att få hem Staffan Kronwall och Douglas Murray till DIF. Om det går? Resten av vår backuppsättning duger. Med Högström, Norell, Englund, Holm och Nisse.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

sthlm1891 skrev:
Rocky3000 skrev:Tvillingarna Donati är listade som Free Agents! Till Djurgården, Ja tack!

Du kanske ska ta dit eget råd, dessa har redan snackats om i tråden ;)
Ha ha du har helt rätt! :) Ville plus dessa två tvillingar! Mumma!
Bild
Highwind

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:Ni som har med Jakobs till nästa säsong.

Han har prövats i två olika SHL klubbar och inte lyckats i någon, men samtidigt varit bra i Allsvenskan.

Känns lite grand som den där spelarna vi singnade inför säsongen vi åkte ur ( mattias carlsson(?)) som hade öst in mål i Allsvenskan, men visade sig var allt annat än bra i Elitserien.

Är vi verkligen i position att chansa på en sådan typ av spelare som dessutom antagligen måste spela i lina ett eller två för att utnyttjas på rätt sätt.

En annan liknande spelare att plocka fram som exempel skulle kunna vara Tim Eriksson kanske?
Det är inte många spelare som kan gå in och prestera bra oavsett miljö. Miljö: Alltså förtroende från tränarna, sammanhållning i omklädningsrummet, trivsel i staden osv. Jakobs är en spelare som helt klart presterar bra i DIF-miljö.

Det skiljer sig från Mattias Carlsson som fungerade bra i en annan miljö men inte i DIF. Jakobs fungerar bevisligen bra i DIF-miljö. Snubben har verkligen presterat på max när det verkligen gällde. Han gjorde helt avgörande mål (målen mot AIK, Rögle hemma och sista matchen). Han klev fram när det gällde som allra mest.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Highwind skrev:

Han har prövats i två olika SHL klubbar och inte lyckats i någon, men samtidigt varit bra i Allsvenskan.

Känns lite grand som den där spelarna vi singnade inför säsongen vi åkte ur ( mattias carlsson(?)) som hade öst in mål i Allsvenskan, men visade sig var allt annat än bra i Elitserien.

Är vi verkligen i position att chansa på en sådan typ av spelare som dessutom antagligen måste spela i lina ett eller två för att utnyttjas på rätt sätt.

En annan liknande spelare att plocka fram som exempel skulle kunna vara Tim Eriksson kanske?
Det är inte många spelare som kan gå in och prestera bra oavsett miljö. Miljö: Alltså förtroende från tränarna, sammanhållning i omklädningsrummet, trivsel i staden osv. Jakobs är en spelare som helt klart presterar bra i DIF-miljö.

Det skiljer sig från Mattias Carlsson som fungerade bra i en annan miljö men inte i DIF. Jakobs fungerar bevisligen bra i DIF-miljö. Snubben har verkligen presterat på max när det verkligen gällde. Han gjorde helt avgörande mål (målen mot AIK, Rögle hemma och sista matchen). Han klev fram när det gällde som allra mest.
Jakobs fungerade väldigt bra i Leksand när laget låg i Allsvenskan om jag kommer ihåg rätt.

Har Carlsson levererat i SHL-miljö? ( Däremot har han levererat i Allsvensk miljö dessutom i olika klubbar om jag inte missminner mig )

Det finns vissa spelare som fungerar i Allsvenskan, men inte högre upp. Har på känn att Jakobs är den typen av spelare tyvärr. Och ja förtroende, spelsätt och miljö spelar in se bara på Bremberg, men det måste finns ett visst mått av kvalité också.

Wesslau vill jag aldrig mer se i DIF för övrigt.

Mycket heller en gammal hjälte som Tellan. ( En spelare som antagligen dessutom skulle bli billigare inte minst om han vill flytta hem för gott. ) Får kräkkänningar bara av att tänka tanken att ta tillbaka en spelare som spelade ner oss för att han nu inte längre kanske platsar i det SHL-lag han valde att lämna oss för.

En enda orsaken att ta tillbaka den typen av spelare är om HIV skulle tvingas betala typ 80% av spelarens lön eller liknande.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Kall-El skrev:
Highwind skrev:

Jakobs fungerade väldigt bra i Leksand när laget låg i Allsvenskan om jag kommer ihåg rätt.

Har Carlsson levererat i SHL-miljö? ( Däremot har han levererat i Allsvensk miljö dessutom i olika klubbar om jag inte missminner mig )

Det finns vissa spelare som fungerar i Allsvenskan, men inte högre upp. Har på känn att Jakobs är den typen av spelare tyvärr. Och ja förtroende, spelsätt och miljö spelar in se bara på Bremberg, men det måste finns ett visst mått av kvalité också.

Wesslau vill jag aldrig mer se i DIF för övrigt.

Mycket heller en gammal hjälte som Tellan. ( En spelare som antagligen dessutom skulle bli billigare inte minst om han vill flytta hem för gott. ) Får kräkkänningar bara av att tänka tanken att ta tillbaka en spelare som spelade ner oss för att han nu inte längre kanske platsar i det SHL-lag han valde att lämna oss för.

En enda orsaken att ta tillbaka den typen av spelare är om HIV skulle tvingas betala typ 80% av spelarens lön eller liknande.
Jakobs har väl inte spelat allsvenskan med Leksand? Var det inte från Mora som Luleå plockade honom?
Född till sportchef.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jakobs lirade inte i Leksand i Allsvenskan.

Han spelade i Mora och levererade en del poäng där:

bla 49p på 51 matcher i 11/12

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1704

Tycker han ska få chansen hos oss: han verkar trivas bra och när han är bra så är han bra.
25/4-2025
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Silly-season borde gälla sponsorer också väl?

Tror ni vi kommer få in några nya stora sponsorer till nästa säsong? Vilka skulle det kunna bli?
Energizer såg riktigt snyggt ut på tröjorna förut kanske något vi borde få tillbaka! :lol:
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Carlsson gjorde 17 mål i grundserien och 4 i kvalserien innan han gick till oss. Det året SSK åkte ur förövrigt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Alright inte i Leksand, men likväl i ett annat lag som spelade i Allsvenskan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

OM jag såg rätt har Jakobs gjort 20 poäng på 80 SHL-matcher.

Med tanke på spelarens ålder och att hans uppgift i klubben skulle bli att göra poäng håller jag det som tveksamt att han skulle lyckas hos oss i SHL.

Dessutom har Jakobs varit väldigt produktiv i samtliga sina Allsvenska klubbar.

Statistiken tyder rätt klart på att han är en toppspelare på Allsvensk nivå, men som tyvärr inte riktigt räcker till en nivå högre upp.

För att chansa på en sådan spelare skulle det krävas en Allsvensklön typ.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Axel_K skrev:Silly-season borde gälla sponsorer också väl?

Tror ni vi kommer få in några nya stora sponsorer till nästa säsong? Vilka skulle det kunna bli?
Energizer såg riktigt snyggt ut på tröjorna förut kanske något vi borde få tillbaka! :lol:
Tillbaka med PlayStation på tröjorna!!!
Jag ser ett mönster...
Låst