Djurgårdshjälpen
Re: Djurgårdshjälpen
Om låten spelas på repeat under 10 timmar så får Djurgårdshjälpen in ca 7 kr. Kan bli bra pengar om alla kör!
Djurgårdshjälpen
Tanken är god men jag är rätt säker på att Spotify har något "skydd" mot att låta låtar snurra på repeat dygnet runt. Tyvärr.
Jag kör den ändå också såklart. I alla fall när jag är på lunch
.
Jag kör den ändå också såklart. I alla fall när jag är på lunch

Född till sportchef.
Det beror ju på vad det står i kontraktet. Är det 4 öre/spelning så ska vi ha 4 öre/spelning. Det kanske Andy, cCat eller Baron kan svara på?
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Baronen har koll på detaljerna. Kan bara säga att det är otroligt komplext (nästan lika svårt att förstå som det är krångligt att få en öl-etikett godkänd av bolaget).Kungen skrev:Det beror ju på vad det står i kontraktet. Är det 4 öre/spelning så ska vi ha 4 öre/spelning. Det kanske Andy, cCat eller Baron kan svara på?
Lika viktigt som att den spelas mycket är att den sprids i sociala medier, facebook etcetera för att på så sätt bidra till uppmärksamhet för vår insamling.
Sprid ordet!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Mailade SR förut, fick precis svar.
" Ok, jag skickar vidare till våra musikläggareJ
Mvh/Anna"
Mvh/Anna"
- Andy
Stort tack!Axel_K skrev:Mailade SR förut, fick precis svar.
Mvh/Anna"
Ett bra exempel på hur vi alla kan bidra. Det var exakt det här vi ville när jag och Martin drog i gång "Rädda Otto" som sedan blev "Djurgårdshjälpen" - nämligen att så ett frö till något som ägs av alla Djurgårdare, en kampanj som får sitt eget liv och där många tar egna initiativ.
Det finns inga begränsningar i vad ni kan göra - det är bara att köra. Varje litet bidrag är extremt viktigt. Ett enkelt mail till SR kan få jätte stora positiva konsekvenser för Djurgården.
Det är alla vi tillsammans som är Djurgårdshjälpen - dra ditt strå till stacken - hjälp Djurgårdare att hjälpa Djurgården.
"Vi har ingen egen hall som byggts på hyckleri" - Underbart 

- Daniel942
Tyvärr så lär SR aldrig spela låten ändå, men kul ändå att se vilket engagemang som finns.Axel_K skrev:Mailade SR förut, fick precis svar.
Mvh/Anna"
Djurgårdshjälpen har växt något enormt i mina ögon från att tro att det skulle vara återigen nåt som sker för ofta med för mycket snack och lite verkstad - men så har det verkligen inte blivit!
Hyll till er alla.
DIF!
- Andy
Tusen tack!Daniel942 skrev:Tyvärr så lär SR aldrig spela låten ändå, men kul ändå att se vilket engagemang som finns.Axel_K skrev:Mailade SR förut, fick precis svar.
Mvh/Anna"
Djurgårdshjälpen har växt något enormt i mina ögon från att tro att det skulle vara återigen nåt som sker för ofta med för mycket snack och lite verkstad - men så har det verkligen inte blivit!
Hyll till er alla.
Det kommer att bli ännu mer verkstad framöver.
Kommer det göras flera låtar?
- Andy
Vi får se.Janos skrev:Kommer det göras flera låtar?
Beror dels på hur väl denna blir mottagen, dels på hur sugen Baronen är.
Kanske blir det inom ramen för Djurgårdshjälpen eller så blir det ett eget projekt där överskottet går till insamlingen. Vi får se som sagt.
- Lucky Luke
Djurgårdshjälpen upp i taket!! Alla ni ,givare som initiativtagare, är hjältar i mina ögon. Jag blir fan tårögd mina 67 år till trots när jag ser vad ni gör för mitt älskade Djurgården! Hyll,hyll,hyll!!!
Självklart är jag på plats idag. Som sponsor är jag där redan 17.00.
Forza DIF!!
Självklart är jag på plats idag. Som sponsor är jag där redan 17.00.
Forza DIF!!
Om ni ska, kontakta gärna denna kille.Andy skrev:Vi får se.Janos skrev:Kommer det göras flera låtar?
Beror dels på hur väl denna blir mottagen, dels på hur sugen Baronen är.
Kanske blir det inom ramen för Djurgårdshjälpen eller så blir det ett eget projekt där överskottet går till insamlingen. Vi får se som sagt.
Jag har för mig att jag läst nånstans att ni fått klippa bort massa från låten. Ni skulle inte bara kunna klippa ihop nån slinga på 10-20 sek och lägga upp på Spotify? 4 öre/spelning skulle generera rätt mycket stålar 

- BaronVonDif
Sv: Re: Djurgårdshjälpen
Spotify granskar all musik och icke kompletta eller låtar med dålig kvalité ratas.Kungen skrev:Jag har för mig att jag läst nånstans att ni fått klippa bort massa från låten. Ni skulle inte bara kunna klippa ihop nån slinga på 10-20 sek och lägga upp på Spotify? 4 öre/spelning skulle generera rätt mycket stålar
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/