Amadeus skrev:Jag förstår, precis som de flesta, att det blit AS nästa säsong.
Men finns det någon teoretisk chans att klara en ES-plats, om vi tex (mot förmodan)
vinner resterande matcher o Rögle förlorar alla sina osv. Eller är det helt kört?
Tänk då Kyle värvades inför denna säsong vad glad jag blev, då jag gillade honom finalåret
och så är det han som sänker DIF....
Försöker hitta nåt positivt med AS, men hittar inget mer än att vi blir av med alla överbetalda
divor och att vi kommer kunna vinna en o annan match till skillnad mot i år.
Fy fan vilken sjuk jävla pissäsong
Jag föredrar ES alla dagar i veckan, men tänk er en upprepning av årets säsong - en eller två eller fler gånger? Är AS då alternativet väljer jag det senare. INGEN kan trots besvikelsen blunda för klara fakta, att vi inte är bättre än så här. Givetvis sitter det i huvudet och inte i kroppen, för någonstans ÄR vi (eller "kan vara") mycket bättre än vad som har visats i år, men när det inte vill lossna på 55 omgångar + kvalserie mot, måste sägas, fullt överkomligt motstånd och vi tar 6p av 18 på de 6 första, då är vi inte värda ES heller. Det är väl den idrottsliga rättvisa jag klamrar mig fast vid och har gjort länge nu. Tycker inte det var fel att sparka Hardy när så skedde, eller att ta in Zabel + Challe, felorsakerna ligger långt tillbaka, DIF har i mitt sinne blött länge, finalåret är en enda topp på rätt många år, och då vill jag minnas att man klättrade i tabellen rejält under relativt kort tid efter jul. Fatta att vi inte varit ett genuint topplag på snart ett decennium nu.
Åter till AS: det är mer än optimisten i mig som säger att en degradering bör bli "enklare" för oss än för ex AIK, i den mån att vi har Sveriges bästa fans (AIK hade inte många supporters på matcherna när de åkte ur), samt att det finns penningstinnt folk i bakgrunden som någonstans "måste" tycka att det inte är acceptabelt med ett DIF utanför ES. Den största utmaningen, och en som i mitt tycke måste få en lösning om DIF återigen skall abonnera på Topp4 i ES, är arenafrågan, och den vete fan hur man skall lösa. Kanske samägt Hovet med AIK, att Stan i så fall kan tänka sig sälja. Jag vet inte. Men det vore EN idé iaf, sen ska ju bara kulorna fram också.
Idioten i mig vill inte tro att KS är kört utan tror på ketchupeffekt vid seger mot Örebro på torsdag.
Jag tror inte alla fattar hur svårt det är att komma tillbaka om man åkt ur, blir det inte direkt så kan det ta tid och då faller nog supportrarna bort en efter en, tyvärr.
Arenafrågan håller jag med dig fullständigt, det bästa måste vara att köpa loss hovet med aik och dela på intekter och utgifter, vi och aik halkar efter mer och mer när alla andra sina arenor.
vinner resterande matcher o Rögle förlorar alla sina osv. Eller är det helt kört?
Tänk då Kyle värvades inför denna säsong vad glad jag blev, då jag gillade honom finalåret
och så är det han som sänker DIF....
Försöker hitta nåt positivt med AS, men hittar inget mer än att vi blir av med alla överbetalda
divor och att vi kommer kunna vinna en o annan match till skillnad mot i år.
Fy fan vilken sjuk jävla pissäsong
Jag föredrar ES alla dagar i veckan, men tänk er en upprepning av årets säsong - en eller två eller fler gånger? Är AS då alternativet väljer jag det senare. INGEN kan trots besvikelsen blunda för klara fakta, att vi inte är bättre än så här. Givetvis sitter det i huvudet och inte i kroppen, för någonstans ÄR vi (eller "kan vara") mycket bättre än vad som har visats i år, men när det inte vill lossna på 55 omgångar + kvalserie mot, måste sägas, fullt överkomligt motstånd och vi tar 6p av 18 på de 6 första, då är vi inte värda ES heller. Det är väl den idrottsliga rättvisa jag klamrar mig fast vid och har gjort länge nu. Tycker inte det var fel att sparka Hardy när så skedde, eller att ta in Zabel + Challe, felorsakerna ligger långt tillbaka, DIF har i mitt sinne blött länge, finalåret är en enda topp på rätt många år, och då vill jag minnas att man klättrade i tabellen rejält under relativt kort tid efter jul. Fatta att vi inte varit ett genuint topplag på snart ett decennium nu.
Åter till AS: det är mer än optimisten i mig som säger att en degradering bör bli "enklare" för oss än för ex AIK, i den mån att vi har Sveriges bästa fans (AIK hade inte många supporters på matcherna när de åkte ur), samt att det finns penningstinnt folk i bakgrunden som någonstans "måste" tycka att det inte är acceptabelt med ett DIF utanför ES. Den största utmaningen, och en som i mitt tycke måste få en lösning om DIF återigen skall abonnera på Topp4 i ES, är arenafrågan, och den vete fan hur man skall lösa. Kanske samägt Hovet med AIK, att Stan i så fall kan tänka sig sälja. Jag vet inte. Men det vore EN idé iaf, sen ska ju bara kulorna fram också.
Idioten i mig vill inte tro att KS är kört utan tror på ketchupeffekt vid seger mot Örebro på torsdag.
Jag tror inte alla fattar hur svårt det är att komma tillbaka om man åkt ur, blir det inte direkt så kan det ta tid och då faller nog supportrarna bort en efter en, tyvärr.
Arenafrågan håller jag med dig fullständigt, det bästa måste vara att köpa loss hovet med aik och dela på intekter och utgifter, vi och aik halkar efter mer och mer när alla andra sina arenor.
Sjöwall skrev:Tänk om vi trillar ur Allsvenskan nästa säsong?
Nog för att det känns deppigt men där tror jag gränsen går. Med denna nedgradering försvinner mycket av den skit som finns i klubben (förhoppningsvis) och vi blir ett lag som passar bättre in på benämningen "Järnkamin". Vi börjar om på nytt på ett eller annat sätt.
Det här är botten för DIF. Längre ner finns inte för mig.
Efter många års funderande så gaddade jag (den första!) dotterns namn på armen för ett par månader sen.
Hade jag tatuerat skölden samtidigt så hade fanimej vinkelslipen åkt fram i kväll.
Vad fan är det som händer?
Djurgår'n åker ur i år!!!
Och det kommer bli jävligt hårt; det kommer bli totalkatastrof i ekonomin.
Varför? Jo, supportrar till lag som Leksand är vana med att Allsvenskan hägrar inför nästa säsong men vi (bortskämda Djurgårdare?) kommer knappast vilja betala svindyra biljetter i fortsättningen för att gå på Allsvensk hockey.
Fan Djurgår'n, kom igen; alla som inte behöver sys, har tappat en tand eller fler, eller har en hjärnskakning efter varje match ska sticka eller ställa upp näck på nästa träning och täcka minst 5 slagskott med kroppen!
Mats Wennerholm 6/4-12:
Djurgården mirakulöst kvar i elitserien!!!!
Djurgården var uträknade efter förlust borta mot Timrå, avståndet var hela 6p upp till sträcket men Järnkaminerna fick upp ångan mot Örebro och Kenny Jönsons Rögle började darra, Djurgårdens sista matcher är nog den bästa hockey som spelats i modern tid, Challes tal till grabbarna efter Timrå matchen om att man skulle se till att den sista matchen mot Rögle skulle gälla någonting fick gehör bland spelarna. Den sista avgörande matchen mot Rögle vart en gastkramande historia som Djurgården avgjorde med mindre än 15 sek kvar av sista perioden, Otto missade öppet mål precis som mot Örebro borta men då stod han där på blålinjen som en räddande ängel, Kyle Klubertanz, han som gav bort segern mot Timrå borta hänger dit 3-2 pucken för Djurgården, denna kvalserie går till historien som den mest spännande i historien.
Jag gratulerar Djurgården till att fortsatt vara i hockeyns finrum efter ett avslut på kvalserien som bara kan beskrivas med ett ord, JÄRNKAMIN!
/Mats Wennerholm
Glöm inte att det fortfarande finns en chans, kasta inte bort den nu med pinsamheter på Hovet på Torsdag. Att spelarna möter ett tyst Hovet och en stor jävla Avgå Bajen-Janne banderoll kan jag köpa, men inget annat.
Det behöver fokusera på sitt nu och behöver inga störande moment.
Förresten, Bajen-Janne ska kastas ut. Inget Bajen på våra matcher!
Staten skrev:Glöm inte att det fortfarande finns en chans, kasta inte bort den nu med pinsamheter på Hovet på Torsdag. Att spelarna möter ett tyst Hovet och en stor jävla Avgå Bajen-Janne banderoll kan jag köpa, men inget annat.
Det behöver fokusera på sitt nu och behöver inga störande moment.
Förresten, Bajen-Janne ska kastas ut. Inget Bajen på våra matcher!
Du har mitt fulla medhåll. Ge fan i pubertetiska pinsamheter som stormningar och vevandes och skit i buandet av grabbarna. De kan inte bättre helt enkelt. Bajen-packet ska dock få höra vad vi anser om hans kompetens och förskingring av DIFs pengar genom att våga lyfta lön för en insats som nog gränsar till kriminellt usel.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Visst finns chansen ännu, det är bara fyra matcher och resultaten måste någorlunda gå med DIF. Större under har skett. Bofors har dock knappast gett up de heller, de möter Leksand hemma i nästa omgång. Seger för Bofors där och de står på 12 poäng med tre omgångar kvar samtidigt som Leksand är definitivt borta.
Bofors kan ha råd att förlora på Hovet och ändå knipa en andraplats.
Hursom helst, det är inte avgjort ännu!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche