Ok, jag känner inte till honom mer än de intervjuer han ger. Där tycker han ger ett gott intryck. Talar ofta varmt om klubben och fansen.Mäklaren skrev:Det tror jag inte att han gör, men begreppet ''diva'' kommer väl till pass i detta sammanhang.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vad har jag missat? Tränar han dåligt eller?Mäklaren skrev:Adrian har, likt sin bror, vissa attitydsproblem. Annars är han en helt annan spelare. Mer en playmaker.
Iofs ser alla våra junisar ut som spädbarn i överkroppen (Brodin, Cehlin osv).
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Lät lite drygt det där. Ber om ursäkt för det tapatalks fel. Svara på något när man storhandlar är sådär.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, det finns undantag.android skrev:Nej.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vad har jag missat? Tränar han dåligt eller?Mäklaren skrev:Adrian har, likt sin bror, vissa attitydsproblem. Annars är han en helt annan spelare. Mer en playmaker.
Zibbe, blomstrand?
Ska utveckla mitt svar senare.
Född till sportchef.
Jag snackar iofs om Adrian nu, men det stämmer lite grann in på Mario också mig veterligen.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ok, jag känner inte till honom mer än de intervjuer han ger. Där tycker han ger ett gott intryck. Talar ofta varmt om klubben och fansen.Mäklaren skrev:Det tror jag inte att han gör, men begreppet ''diva'' kommer väl till pass i detta sammanhang.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vad har jag missat? Tränar han dåligt eller?Mäklaren skrev:Adrian har, likt sin bror, vissa attitydsproblem. Annars är han en helt annan spelare. Mer en playmaker.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Vissa är naturligt större i kroppen. Åberg vägde väl över 80 redan som 15-16 åring, och då är han inte speciellt lång. Liljendahl vägde närmare 90 när han spelade TV-pucken. Det är inte optimalt att lägga på sig 8-9 kilo/säsong om man, som Brodin och Cehlin, har en smalare kroppstyp. Faktum är att det aldrig är optimalt att lägga på sig så mycket vikt på kort tid. Brodin har ändå lyckats gå upp en 5-6 kilo sen han kom till A-laget och lär väga ytterligare 2-3, kanske 4, kilo mer inför nästa säsong.
Stor-Kempe och Sillen skulle dock gott kunna lägga på sig några kilo i sommar. Likaså Norman.
Stor-Kempe och Sillen skulle dock gott kunna lägga på sig några kilo i sommar. Likaså Norman.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Bandysektionen borde ta över duktiga skridskojuniorer som inte växer till sig. Allvarligt!Metal Machine skrev:Vissa är naturligt större i kroppen. Åberg vägde väl över 80 redan som 15-16 åring, och då är han inte speciellt lång. Liljendahl vägde närmare 90 när han spelade TV-pucken. Det är inte optimalt att lägga på sig 8-9 kilo/säsong om man, som Brodin och Cehlin, har en smalare kroppstyp. Faktum är att det aldrig är optimalt att lägga på sig så mycket vikt på kort tid. Brodin har ändå lyckats gå upp en 5-6 kilo sen han kom till A-laget och lär väga ytterligare 2-3, kanske 4, kilo mer inför nästa säsong.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Detta har givetvis med spelartyp att göra. En spelare som ska tacklas mycket och ta mycket stryk, behöver givetvis väga mer än en ''snidare'' som ska vrida och vända i hörnen. Dock tycker jag att alla spelare åtminstone borde vara starka nog i ben och bål, så att de, likt Cehlin, inte ramlar hela tiden.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Såhär ska en hockeyspelare vara byggd: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=96448lMäklaren skrev:Detta har givetvis med spelartyp att göra. En spelare som ska tacklas mycket och ta mycket stryk, behöver givetvis väga mer än en ''snidare'' som ska vrida och vända i hörnen. Dock tycker jag att alla spelare åtminstone borde vara starka nog i ben och bål, så att de, likt Cehlin, inte ramlar hela tiden.
pulverapa skrev:Såhär ska en hockeyspelare vara byggd: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=96448lMäklaren skrev:Detta har givetvis med spelartyp att göra. En spelare som ska tacklas mycket och ta mycket stryk, behöver givetvis väga mer än en ''snidare'' som ska vrida och vända i hörnen. Dock tycker jag att alla spelare åtminstone borde vara starka nog i ben och bål, så att de, likt Cehlin, inte ramlar hela tiden.
Den perfekte målvakten.
Som 19-åring vägde Ragge 85kg(landade på 98kg) som defensiv back. Claesson väger 90kg är dock en centimeter längre.
Ronnie P hade 81kg(landade på 100kg) på 190cm som 19-åring. Defensiv back. Erik G har 80kg på 184cm. Lennhammer 84kg på 191cm. Vårat unga junislag(backar) snittar 182cm och 80,8kg.
Micke Johansson 24år 179cm 79kg(landade på 87kg), Charles Berglund 25 år 177 74kg (landade på 80kg) Fredrik Bremberg 17 år 181 79kg (ligger på 91kg).
Cehlin 21år 180 79kg, Brodin 22år 186 81kg, Kempe 24 år 183 84kg, Norman 21år 180 80kg, Zibby 19år 187 91kg, Åberg 19år 181 85kg.
Snitt på J20 forwards: 181 cm 78,3kg
Menar bara att det tar tid att bygga upp kroppen och muskler.
Sedan tror jag också att många kan bli seriösare med kosten, vilan och träningen. Är även medveten om att jämförelsen haltar en del.Men ser man mot andra lags unga spelare är skillnade minimal.
Ronnie P hade 81kg(landade på 100kg) på 190cm som 19-åring. Defensiv back. Erik G har 80kg på 184cm. Lennhammer 84kg på 191cm. Vårat unga junislag(backar) snittar 182cm och 80,8kg.
Micke Johansson 24år 179cm 79kg(landade på 87kg), Charles Berglund 25 år 177 74kg (landade på 80kg) Fredrik Bremberg 17 år 181 79kg (ligger på 91kg).
Cehlin 21år 180 79kg, Brodin 22år 186 81kg, Kempe 24 år 183 84kg, Norman 21år 180 80kg, Zibby 19år 187 91kg, Åberg 19år 181 85kg.
Snitt på J20 forwards: 181 cm 78,3kg
Menar bara att det tar tid att bygga upp kroppen och muskler.
Sedan tror jag också att många kan bli seriösare med kosten, vilan och träningen. Är även medveten om att jämförelsen haltar en del.Men ser man mot andra lags unga spelare är skillnade minimal.
Född till sportchef.
-
Ja, titta på Järnkrok t.ex. Den största anledningen till att han inte spelar i Nordamerika är för att han är för tunn. Och Detroit ser hellre att han tar 1-2 säsonger i Sverige istället för att lägga på sig för mycket på en gång. Det är ALDRIG bra.
Mäklaren: Håller med. Cehlin ramlar runt alldeles för mycket.
DU kan vara allvarlig (inte). Sluta tramsa.minalman skrev:Bandysektionen borde ta över duktiga skridskojuniorer som inte växer till sig. Allvarligt!
Mäklaren: Håller med. Cehlin ramlar runt alldeles för mycket.
J18 tog sig vidare i SM-slutspelet idag genom att besegra SDE med 5-1 (2-0 i matcher).
Lite text om matchen (främst om individuella prestationer), samt kortisar om U16 och J20 finns här: http://difprospects.wordpress.com/2012/ ... 20-u16-sm/
Finns ett par riktigt intressanta spelare i J18 faktiskt.
Lite text om matchen (främst om individuella prestationer), samt kortisar om U16 och J20 finns här: http://difprospects.wordpress.com/2012/ ... 20-u16-sm/
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Vad är dina åsikter om Oskar Andrén? Verkar ha kommit igång ordentligt nu i slutet av säsongen?android skrev:J18 tog sig vidare i SM-slutspelet idag genom att besegra SDE med 5-1 (2-0 i matcher).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror att han kan "blomma" nästa säsong. Ännu en i raden skridskostarka forwards. Lär nog få spela J18-hockey nästa säsong också då hans fysik inte är på topp. Lär kunna dominera i J18 nästa säsong.Jim Morrison skrev:Vad är dina åsikter om Oskar Andrén? Verkar ha kommit igång ordentligt nu i slutet av säsongen?android skrev:J18 tog sig vidare i SM-slutspelet idag genom att besegra SDE med 5-1 (2-0 i matcher).
Samtidigt så händer det ju mycket under en sommar hos dom här killarna. Är i princip omöjligt att veta hur det ser ut.
Nu är han iaf irrationell, kvick, hyfsad blick och hyfsat skott.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Hörde mycket om honom och Rami Sadik inför den här säsongen. Apropå Sadik, vad är han för typ av spelare? Framtidslöfte?android skrev:Tror att han kan "blomma" nästa säsong. Ännu en i raden skridskostarka forwards. Lär nog få spela J18-hockey nästa säsong också då hans fysik inte är på topp. Lär kunna dominera i J18 nästa säsong.Jim Morrison skrev:Vad är dina åsikter om Oskar Andrén? Verkar ha kommit igång ordentligt nu i slutet av säsongen?android skrev:J18 tog sig vidare i SM-slutspelet idag genom att besegra SDE med 5-1 (2-0 i matcher).
Samtidigt så händer det ju mycket under en sommar hos dom här killarna. Är i princip omöjligt att veta hur det ser ut.
Nu är han iaf irrationell, kvick, hyfsad blick och hyfsat skott.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sadik såg jag ett par gånger i U16 förra året. Där var han riktigt bra. Tekniskt och rätt rivig. I J18 i år har han vägt allt för lätt och inte kunna ta någon producerande roll. Samtidigt har det kommit en jäkla massa grymma -96or vilket gjort att han inte kunnat ta någon plats. Utlånad till Järfälla nu där han gör en del poäng.
Han har potential, men måste få till fysiken. Väger alldeles för lätt för sin spelstil. Annars får han svårt att ta plats nästa säsong också.
Andren har jag för mig var kung i U16-SM förra säsongen. Gjorde rätt mycket poäng där.
Jag har tyvärr missat nästan alla matcher senaste månaden. Precis när Oskar verkar ha blommat ut lite. Idag var han dock inte överlägsen, men skapade en hel del.
Han har potential, men måste få till fysiken. Väger alldeles för lätt för sin spelstil. Annars får han svårt att ta plats nästa säsong också.
Andren har jag för mig var kung i U16-SM förra säsongen. Gjorde rätt mycket poäng där.
Jag har tyvärr missat nästan alla matcher senaste månaden. Precis när Oskar verkar ha blommat ut lite. Idag var han dock inte överlägsen, men skapade en hel del.
Född till sportchef.