Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av mannge »

Tooga skrev:Tack till alla på övre, för att man åter kan sjunga sånger utan att det går in i ett technotempo. Fin prestation, samt bra variation på sången. Hunden Leif är en självklar favorit.
Kan bara instämma. Stod visserligen ganska högt upp själv. Men det kändes bra att det "gamla gardet" drog igång de gamla goda sångerna (speciellt Hunden Leif). Samt också att ni försökte hålla tillbaka tempot på vissa sånger som i många fall blivit för snabba (enligt mitt tycke) på senare år.

Stort tack / en av de i "mellan gardet"
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

"Alla vi som älskar Djurgår'n klappar nu" KLAPP KLAPP måste ju vara höjden av bonnighet. Det skriker landsortsraggare med en fet prilla instoppad under läppen och svettdoftande "insert-valfri-bondelagströja" varje gång den körs.

Hade gärna sett att den läggs ner. För all framtid.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Fy fan va kul att höra!
Jag stod uppe med ett par grabbar och vi inledde med en hel del olika ramsor.
Vi funderade länge och alla var peppade idag och vi tyckte vi kör något "(nytt gamla goda ramsor)" som inte används så ofta på matcherna. Bland annat så försökte vi få klacken att förstå att sångerna inte skall sjungas i någon techno fart utan lyssna på takten.
Roliga var att folk börjar lära sig lite nya sånger men var inte rädd sjung ut!
Jag startade hunden leif t.ex den var jävligt mäktig, så ville jag hylla Janne Tauer också samt yxi kaxi Kuivasto. Anledningen till att vi drog parappapa låten långsamt var att den lät mycket bättre då, bortaklacken/sittandes Rögle publik ska höra vad vi säger. Själv så är jag inte så förtjust i den ramsan men ville kolla fall det blev bättre när man drog den långsammare och jag tyckte själv att den blev bättre. Sen gav vi oss ett försök på "Hör på nu våra goavänner så ska vi för er berätta" grymt bra fram tills "huuujeeda mig en järnkamin" men annars godkänt.
Sen ville vi bjuda på den värsta ut av dom alla, förnedringen, "Always look on the bright side of life eoh eoh eoh eho" bonus på humorn.
Men annars så tycker jag klacken prestera bra, men nedre raderna ha lite fantasi och fråga inte om sittplats kan ge er en sång efter 5e minuten in på första perioden.
Ses på lördag!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:Fy fan va kul att höra!
Vi funderade länge och alla var peppade idag och vi tyckte vi kör något "(nytt gamla goda ramsor)" som inte används så ofta på matcherna. Bland annat så försökte vi få klacken att förstå att sångerna inte skall sjungas i någon techno fart utan lyssna på takten.
Jag startade hunden leif t.ex den var jävligt mäktig, så ville jag hylla Janne Tauer också samt yxi kaxi Kuivasto. Anledningen till att vi drog parappapa låten långsamt var att den lät mycket bättre då, bortaklacken/sittandes Rögle publik ska höra vad vi säger. Själv så är jag inte så förtjust i den ramsan men ville kolla fall det blev bättre när man drog den långsammare och jag tyckte själv att den blev bättre. Sen gav vi oss ett försök på "Hör på nu våra goavänner så ska vi för er berätta" grymt bra fram tills "huuujeeda mig en järnkamin" men annars godkänt.
Sen ville vi bjuda på den värsta ut av dom alla, förnedringen, "Always look on the bright side of life eoh eoh eoh eho" bonus på humorn.
Men annars så tycker jag klacken prestera bra, men nedre raderna ha lite fantasi och fråga inte om sittplats kan ge er en sång efter 5e minuten in på första perioden.
Ses på lördag!
Riktigt kul med lite mer variation i ramsorna, starkt jobbat. :)

Då förstår jag, men jag tycker den ska sjungas i normala sångtempot om den ska sjungas, men det är väl en smaksak. ;)

Problemet kom när alla skrek "huuuu", det gick inte att höra när ni drog iväg "jeda mig en Järnkamin...". Men riktigt kul att även den ramsan kördes.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Tackar, jo alla har ju olika sammanfattningar om den ramsan, men själv föredrar jag långsamt men men som du säger det är en smaksak.
Imorgon ska Södertälje höra oss rejält, förväntar mig minst 6800+ !
Jag ska kunna gå till jobbet igen rak ryggat och dom ska fråga mig varför är du så glad, då säger man kolla första sidan på sporten så ser du och en glimt i ögat :)!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Sen gav vi oss ett försök på "Hör på nu våra goavänner så ska vi för er berätta" grymt bra fram tills "huuujeeda mig en järnkamin" men annars godkänt.
Haha, kan inte annat än instämma där.
Problemet är ju att vi måste ha en klackledare om vi ska hålla igång den låååånga tonen emellan verserna, för att alla ska veta när det är dags att övergå till sång igen.
Bra jobb för övrigt av er i övre delen av klacken, bra variation, och rätt tempo, förutom i barapapa ramsan. Jag blev som många andra lite smått irriterade på tempot främst :wink: Det var ett rent helvette att hitta rätt takt, då dom på raderna under mig sjöng snabbt och de bakom lååångsamt. Inget bra team-work där av klacken :wink:
Men det problemet ska förhoppningsvis inte inträffa igen, då ramsan förhoppningsvis försvinner från Hovet inom kort. För att den är verkligen inte bra. :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:Sen gav vi oss ett försök på "Hör på nu våra goavänner så ska vi för er berätta" grymt bra fram tills "huuujeeda mig en järnkamin" men annars godkänt.
Problemet är ju att vi måste ha en klackledare om vi ska hålla igång den låååånga tonen emellan verserna, för att alla ska veta när det är dags att övergå till sång igen.
Bra jobb för övrigt av er i övre delen av klacken, bra variation, och rätt tempo, förutom i barapapa ramsan. Jag blev som många andra lite smått irriterade på tempot främst :wink: Det var ett rent helvette att hitta rätt takt, då dom på raderna under mig sjöng snabbt och de bakom lååångsamt. Inget bra team-work där av klacken :wink:
Men det problemet ska förhoppningsvis inte inträffa igen, då ramsan förhoppningsvis försvinner från Hovet inom kort. För att den är verkligen inte bra. :P

jag instämmer där också, du har helt rätt angående hejaklacks ledare på front, men vi skulle kolla fall den gick. Jag avskyr barappapa ramsan, det var därför vi sjöng den långsamt för bland annat visa att den suger hur som helst. Nu taggar vi tills imorgon och vinner!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

4sure skrev:
sthlm_dif skrev:

jag instämmer där också, du har helt rätt angående hejaklacks ledare på front, men vi skulle kolla fall den gick. Jag avskyr barappapa ramsan, det var därför vi sjöng den långsamt för bland annat visa att den suger hur som helst. Nu taggar vi tills imorgon och vinner!
Att sjunga en ramsa långsamt bara för att bevisa att den suger rimmar inte riktigt i min bok.
När något "suger" och man ändå väljer att sjunga det borde det ju rimligtvis vara bättre att avstå helt från skiten?

Oavsett om "vi ska hugga er" ramsan är snodd eller ej tycker jag personligen att den är riktigt skön. Så den får gärna fortsätta att sjungas enligt mig.
Hörde även "här e djurgårns tunga grabbar"-ramsan igår. Riktigt skön, och lär bli ännu mäktigare om ALLA kunde den och tog i för kung och fosterland när den sjungs.
Senast redigerad av jensa85 den 2009-12-11 17:38:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ses på lördag!
Bra initiativ..... Förstår inte varför så många ramsor ska klappas sönder, det är riktigt synd, även tempot är allt för snabbt i många ramsor. Därför är det bra när ramsorna dras igång av folk som kan ramsorna & vilket tempo dom ska gå i. Bra där!

PÅ Lördag skulle det behövas en klackledare så det blir lite ordning på grejerna. Lördagsmatch, sista matchen innan jul, ssk ifrån slöddertälje står för motståndet, det borde bli ett grymt jävla drag på denna match.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

"Oavsett om "vi ska hugga er" ramsan är snodd eller ej tycker jag personligen att den är riktigt skön. Så den får gärna fortsätta att sjungas enligt mig".

Tycker personligen att den ramsan hör hemma på puben eller som på Tallin-resan då den sjöngs nästan hela resan.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Caveman skrev:
Ses på lördag!
Bra initiativ..... Förstår inte varför så många ramsor ska klappas sönder, det är riktigt synd, även tempot är allt för snabbt i många ramsor. Därför är det bra när ramsorna dras igång av folk som kan ramsorna & vilket tempo dom ska gå i. Bra där!

PÅ Lördag skulle det behövas en klackledare så det blir lite ordning på grejerna. Lördagsmatch, sista matchen innan jul, ssk ifrån slöddertälje står för motståndet, det borde bli ett grymt jävla drag på denna match.
Tack Caveman, jag tycker inte alla ramsor ska klappas sönder därför drog jag några gamla goa ramsor så folket bör kunna som går långsamt som får bra tryck. Lär ju dra igång lite imorgon iaf om inte martin är där, och jensa inte jag som drog igång den ramsan jag kanske skrev det men det var inte jag, vi började sjunga den långsamt när dom drog igång den tjatiga låten.

Ses på lördag!
Jerpe

Inlägg av Jerpe »

Jag hatar när vi kör "Super Djurgårn" och alla måste sjunga så jävla snabbt, när den väl sjungs i rätt tempo är det utan tvekan min favorit! :?

Förresten, vad har alla emot "Barapapa" ramsan? Tycker den är rätt skön och seriöst vad spelar det för roll vad bönderna gör med våra sånger?
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

4sure skrev: Jag startade hunden leif t.ex den var jävligt mäktig, så ville jag hylla Janne Tauer också samt yxi kaxi Kuivasto.
OK men det finns en jävla gräns på fotbollsramsor på hockeymatcher. Visar tydligt att vi har lite väl mycket övervintrade underåriga fotbollsfans på klackplats i hockeyklacken som inte riktigt tar hockeyn på allvar.

Och åter igen... den jävla "djurgårdsgrabbar ...horungar..." ramsan hör hemma på krogen (där skrålar jag gärna med). Inte i klacken. Vi förnedrar oss inte med sådana skitramsor. Den är inte kul, bara patetiskt på match. :evil:
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Jag håller inte med dig angående att man är underårig för att man gillar fotboll. Du kanske har sett oss vi brukar ha Janne tauer tröja på oss, vi diggar han och ville hylla honom, men som du säger det kanske vi inte ska göra på hockeyn, men jag tyckte det var en kul grej lite humor måste man ha.
Användarvisningsbild
Paerka

Inlägg av Paerka »

Säger bara fyfan för ""Barapapa" ramsan, blev nästan lack när ni där uppe körde den 700ggr.. det räckte en gång..

För övrigt var det bra att ni körde ramsor i långsamt tempo, det för ni plus för :)
Skriv svar