Haha ska Melin ge sig in i det där ormboet - lycka till säger jagSirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Kan avslöja, via en mycket välinformerad källa, att Roger Melin tar över AIK igen om ny styrelse tillträder.
Vi kan nog skriva av, om nu inte alla redan hade gjort det, uppgifterna från ni vet vem om att Roger Melin skulle vara klar för DIF i alla fall.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Konkursboet*Donkels skrev:Haha ska Melin ge sig in i det där ormboet - lycka till säger jagSirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Kan avslöja, via en mycket välinformerad källa, att Roger Melin tar över AIK igen om ny styrelse tillträder.
Vi kan nog skriva av, om nu inte alla redan hade gjort det, uppgifterna från ni vet vem om att Roger Melin skulle vara klar för DIF i alla fall.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Om nu så är fallet o Melin kritar på så lär råtta AB klättra o snart utmana oss igen 

Dom lär inte gå i konkurs om en ny styrelse tillkommer, stod att det skulle vara kapitalstarka personer som kommer in. OM nya styrelsen kommer in skulle Melin få ett kontrakt på 4-5 år.Puckey skrev:Konkursboet*Donkels skrev:Haha ska Melin ge sig in i det där ormboet - lycka till säger jagSirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
7/4-2014
Doyle skrev:Om nu så är fallet o Melin kritar på så lär råtta AB klättra o snart utmana oss igen
Han är varken en miljardär elr trollkarl så nog lugnt.
Är jag inte så säker på - takes more than Swinger Melin för att få det där gökboet på fötterDoyle skrev:Om nu så är fallet o Melin kritar på så lär råtta AB klättra o snart utmana oss igen
Nog för att många råttor snarare uppträtt som en fårskock i galottagate och bytt fot så fort ena sidan kastat ut ett köttben, fram fram och tillbaks mellan falangerna, men inte ens de kan ju vara så lättfotade att de går tillbaks en gång till till TJ-falangen bara för att det lockas med Melin och kapital. Inte en chans. Melin blir inget mer än lättgenomskådat valfläsk.Tobbe350 skrev:Dom lär inte gå i konkurs om en ny styrelse tillkommer, stod att det skulle vara kapitalstarka personer som kommer in. OM nya styrelsen kommer in skulle Melin få ett kontrakt på 4-5 år.Puckey skrev:Konkursboet*Donkels skrev:Haha ska Melin ge sig in i det där ormboet - lycka till säger jagSirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Då kan vi helt enkelt avskriva alla grisfots så kallade "trovärdiga och klara" värvningar helt enkelt.
Anledningen att jag vill se Hank topp 6 är att han är en egen produkt i utveckling. Med en bra morot kommer kommer slita ännu hårdare för att utveckla sitt spel. Sedan har hans skott har utvecklats rejält. Modern hockey kräver styrka att ta sig in på mål och kötta in puckar. Han ska in och hacka in pucken och styra in den. Lite Dustin Brown i LA kings. Pröva Hank topp 6 istället för random legoknekt.
-
Detta är inte vad jag vill ha men det är nog något åt det där hållet som det kommer se ut nästa år, tror jag. och kan vi sätta Heinerö och Saviano i en andra kedja så känner jag mig ganska säker på att Lundberg skulle reda ut att.sPTNC skrev:Jag hade velat se Hank - Hage - Lundberg som en tung fjädeformation som ändå kan producera frammåt.Bengan08 skrev:Jag ska inte såga ditt lag då du har rätt till din åsikt, men jag undrar bara hur du kan sätta Lundberg i en producerande andra-kedja när vi inte ens vet om han håller i SHL?olympusPr1me skrev:Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.
Skulle inte förvåna mig om det ser ut så här nästa säsong
Sörensen - Spets - Spets
Lundberg - Ljungh - Cehlin(Ny)
Saviano - Rundqvist - Fällström
Hank - Hage - Ahlen
Spets - Spets(Gysbers?)
Högström - Falk
Norell - Holm
AOM - Englund
Hank - Hage - Lundberg, tänkt också på denna kombinationen. Ahlen förlänger man inte med och fixar en producerande LW till 2:line istället.
Ser ingen plats över huvud taget för saviano. Ser ni inte att han har svårt att komma någon vart med sitt spel i SHL? Han lyckas ju inte ens med sina ettriga patenterade klubbpokes här. Han orsakar inga bekymmer alls för i stort sett någon motståndare därute.
Ahlén däremot (eftersom han diskuteras - ser inga likheter) är ofta en pain in the ass och av enorm nytta för oss även om han inte åker skridskor på det eleganta sättet som är norm. Men det kan jag verkligen leva med.
Ahlén däremot (eftersom han diskuteras - ser inga likheter) är ofta en pain in the ass och av enorm nytta för oss även om han inte åker skridskor på det eleganta sättet som är norm. Men det kan jag verkligen leva med.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det Saviano utmärker sig i som inte jag tycker man ser hos någon annan i laget är forcheckingen att ensam stressa puckhållare i motståndarlaget i deras initiala försök till uppspel. Bara för det så kan han nog förtjäna en FW-plats i 3:e linan. Om vi såklart inte har ett klart bättre val.sensei skrev:Ser ingen plats över huvud taget för saviano. Ser ni inte att han har svårt att komma någon vart med sitt spel i SHL? Han lyckas ju inte ens med sina ettriga patenterade klubbpokes här. Han orsakar inga bekymmer alls för i stort sett någon motståndare därute.
Ahlen, på ett sätt gillar jag honom (för det fysiska) men försvinner Honken så kan man nog tacka nej till att förnya med Ahlen också och flytta upp Hank ett snäpp och köra någon ny 4:e lina. (med kanske junisar?)
Är inte det moderna inom hockey att köra med fyra stycken producerande linor och inte ha en "Fysisk" som tar han om smutsgörat?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jag ser gärna att Hank + Ahlén lever rövare tillsammans i många år framöver (förhoppningsvis klarar Hage/Lundberg att ta över Honkens roll när han drar sig tillbaka). Utöver den nytta de gör behöver vi ett bestående inslag i truppen nu när spelare som Otto, Ölvestad, Bremberg, Falk, Fimpen och Johansson dragit sig tillbaka som på löpande band de senaste åren. De två förstalinorna lär bestå till större delen av spelare som rundar av en framgångsrik karriär/just kickstartat sin karriär och försvinner efter ett år eller två (förhoppningsvis kryddat med en hemvändare i stil med Josefson), och en kedja till större delen av juniorer som försvinner något år efter draften. Ser gärna att vi behåller lite identitet genom en solid checking line som alltid gör sitt jobb. Ahlén är måhända inte helt ung längre, men det finns fortfarande utrymme att ta något kliv till när man är 26 och just gjort sin första säsong i SHL sedan 2008. Sen om man vill benämna checking linen som tredje/fjärdelina får väl bero på hur bra juniorer vi lyckas skaka fram.Henke_F skrev:Det Saviano utmärker sig i som inte jag tycker man ser hos någon annan i laget är forcheckingen att ensam stressa puckhållare i motståndarlaget i deras initiala försök till uppspel. Bara för det så kan han nog förtjäna en FW-plats i 3:e linan. Om vi såklart inte har ett klart bättre val.sensei skrev:Ser ingen plats över huvud taget för saviano. Ser ni inte att han har svårt att komma någon vart med sitt spel i SHL? Han lyckas ju inte ens med sina ettriga patenterade klubbpokes här. Han orsakar inga bekymmer alls för i stort sett någon motståndare därute.
Ahlen, på ett sätt gillar jag honom (för det fysiska) men försvinner Honken så kan man nog tacka nej till att förnya med Ahlen också och flytta upp Hank ett snäpp och köra någon ny 4:e lina. (med kanske junisar?)
Är inte det moderna inom hockey att köra med fyra stycken producerande linor och inte ha en "Fysisk" som tar han om smutsgörat?
Jag kan också känna att Hank är aningen för bra för att spela i en checking line (även om jag inte skulle placera honom i första eller andralinan i nuläget), men på något sätt känns det som om han behövs för att vår checking line ska kunna vara ett hyfsat hot framåt och inte bara se till att det smäller. Att spela med fyra producerande linor vore klart trevligt, men det tror jag inte att vi har ekonomi för inom en överskådlig framtid.
Om vi ska prata moderniteter så är det ju ruskigt omodernt med spelare som bara åker runt och försöker göra mål utan att ha en fysisk dimension. Ohyggligt få spelare som "kommer undan" med att peta utan puck.. och de som trots allt spelar så, ser vi ju tyvärr ofta i SHL.
Just för saviano så håller jag med om att han då och då kunde erövra puck i allsvenskan med sitt poke-checkande mot någon stabbig back som jobbar deltid som brandman, men i SHL räcker det verkligen inte till. Han vevar för kråkorna, så att säga.
Låt oss sammanställa vilken formation som har gjort mest poäng/60 när säsongen är slut, dessutom. Gissar på att "rollspelarna" ligger rätt bra till även där -- i mitt tycke uttryckligen tack vare att de kan erövra pucken och gå på mål utan att vara ängsliga för att det kan göra ont.
Slutligen kan den typen av spelare vända ett händelseförlopp i t ex ett underläge med en propp. Osv osv. Fördelarna är oändliga.
Just för saviano så håller jag med om att han då och då kunde erövra puck i allsvenskan med sitt poke-checkande mot någon stabbig back som jobbar deltid som brandman, men i SHL räcker det verkligen inte till. Han vevar för kråkorna, så att säga.
Låt oss sammanställa vilken formation som har gjort mest poäng/60 när säsongen är slut, dessutom. Gissar på att "rollspelarna" ligger rätt bra till även där -- i mitt tycke uttryckligen tack vare att de kan erövra pucken och gå på mål utan att vara ängsliga för att det kan göra ont.
Slutligen kan den typen av spelare vända ett händelseförlopp i t ex ett underläge med en propp. Osv osv. Fördelarna är oändliga.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sensei är verkligen forumets mest förutsägbara skribent. Ingen förolämpning utdelad, utan endast en påpekningsensei skrev:Om vi ska prata moderniteter så är det ju ruskigt omodernt med spelare som bara åker runt och försöker göra mål utan att ha en fysisk dimension. Ohyggligt få spelare som "kommer undan" med att peta utan puck.. och de som trots allt spelar så, ser vi ju tyvärr ofta i SHL.

Självklart är Ahlén skön på alla sätt och vis men hans skridskoåkning och teknik är faktiskt komisk att se på denna nivå. Med Saviano har vi åtminstone en boxplayspelare. Mikael bidrar endast med hjärta. Inte illa i och för sig, men övertygad om att vi kan hitta en hjärtespelare som också kan hantera någon form av teknik vid sidan av istället. Han måste vara ersätterlig. I HA var han fantastisk på alla sätt och vis och jag känner enormt för honom, men vi måste vara förnuftiga. Skulle vi mot alla odds klara oss kvar så är Ahlén överflödig.