Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Om man inte får vara kritisk mot en värvning av en målvakt som inte bevisat någonting på de senaste två-tre åren så kan vi väl lägga ner den här tråden?
Ska man bara vara positiv till alla värvningar kan vi lika gärna bara ha "Välkommen" trådar och gratulera klämkäckt varje gång.
Jag är högst tveksam till den här värvningen, främst för att jag tvivlar starkt på att han kommer palla trycket för en kvalserie.
Dock är jag väl gladast av alla om jag är motbevisad.
Ska man bara vara positiv till alla värvningar kan vi lika gärna bara ha "Välkommen" trådar och gratulera klämkäckt varje gång.
Jag är högst tveksam till den här värvningen, främst för att jag tvivlar starkt på att han kommer palla trycket för en kvalserie.
Dock är jag väl gladast av alla om jag är motbevisad.
Så jävla tråkigt att vi inte fick in Martin Brodeur istället för den här jävla sopan, helvete. Vi kan inte ha en 23-åring i målet, han har ju knappt flyttat hemifrån.
Nu behöver vi inte ens spela om det, den här sopan låg sist i ECHL, lika bra att vi tar in någon junior istället.

Senast redigerad av #87 den 2012-07-31 12:58:04, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Uttrycket "inte ge honom en chans" missbrukas en del... Vem har sagt något om det?
Jag är rätt överraskad att folk inte är vansinniga över att vi värvat en målvakt som legat i botten av målvaktsligan i ECHL i två säsonger. Hoppas folk kan lägga band på sig lika bra när det är dags för matchtrådarna sen.
Jag är rätt överraskad att folk inte är vansinniga över att vi värvat en målvakt som legat i botten av målvaktsligan i ECHL i två säsonger. Hoppas folk kan lägga band på sig lika bra när det är dags för matchtrådarna sen.
Expert.
- Amadeus
- Medlem: Ja, vanlig medlem
vem är vår målvaktstränare i år?
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen
Någon sån behöver vi inte, våra målvakter är ett hopplöst fall ändå.Amadeus skrev:vem är vår målvaktstränare i år?
-
Håller med fullständigt.#87 skrev:Ok, en fråga till alla er som redan nu har bestämt er för att inte ge Chet en chans, vilken målvakt hade ni velat ha in istället? Läck? Zepp? Noronen? Då är ni inte lite naiva, vi spelar i den svenska ANDRALIGAN, lönen vi kan erbjuda är förmodligen ingenting man hoppar i taket av.
För er som klagar på att vi har "bebis-målvakter", kolla på Erik Hanses, han dominerade allsvenskan förra året, trots att han bara är 22 år, ett år yngre än Chet.
Nog för att man ska kunna diskutera värvningar, men en del av er är ju bara patetiska. Challe har inte bara stött på namnet Chet Pickard och skickat ett kontrakt på posten, det ligger mer än så bakom den här värvningen.
Det må vara en chansning, men ibland måste man ta risker, och med den ekonomin vi har så får vi inte mer än såhär för pengarna.
Jag förstår att folk är kritiska. Killens stats suger ganska ordentligt. Jag tycker att statistiken sällan ljuger vad gäller målvakter. Därför är inte Henke NHL:s bästa keeper. Därför gjorde Wesslau en medioker/dålig säsong totalt sett. Han var långt ifrån bästa målvakt i kvalserien.
Inte för att han var trött, utan för att hans stats redan innan var mediokra.
Men, alla tvivlare. Glöm inte att målvaktsstatistiken i sämre divisioner inte riktigt går att jämföra med högre divisioner av ett flertal olika anledningar. ex fler mål. fler mer ojämna matcher.
Vi får vara "glada" över vad vi får tyvärr. Vi måste ge killen en chans. Kanske kan han blomma ut från ung och lovande till hyffat ung och utmärkt.
Detsamma kan man säga om meningen "man får inte vara kritisk", det missbrukas en hel del också det är ingen heller som har sagt något om.SirDIFalot skrev:Uttrycket "inte ge honom en chans" missbrukas en del... Vem har sagt något om det?
Pickard fortfarande inte presenterad... Har DIF fått kalla fötter?
- SirDIFalot
Nä, det är bara difhockey.se som suger.pulverapa skrev:Pickard fortfarande inte presenterad... Har DIF fått kalla fötter?
Expert.
De är inte lika dåliga som Pickard, hä, hä!SirDIFalot skrev:Nä, det är bara difhockey.se som suger.pulverapa skrev:Pickard fortfarande inte presenterad... Har DIF fått kalla fötter?
E det nån av alla allvetare här som kan förklara för mig vart ni läst att Chet ska vara förste målis? Så vitt jag vet har dom flesta hockeylag 3 målvakter. O om jag inte räknat jävligt fel så har DIF två om denna Chet är värvad.
- SirDIFalot
Jag tycker synd om dig om du sitter och tror att vi väntar på en tredje målvakt som ska vara vår riktiga förstamålvakt.gaspo skrev:E det nån av alla allvetare här som kan förklara för mig vart ni läst att Chet ska vara förste målis? Så vitt jag vet har dom flesta hockeylag 3 målvakter. O om jag inte räknat jävligt fel så har DIF två om denna Chet är värvad.
Expert.
Är det verkligen så? Jag tittade på hur många målvakter de tilltänkta topplagen har och av de så är det enbart Örebro som har 3st och då är han utlånad till Arlanda.gaspo skrev:E det nån av alla allvetare här som kan förklara för mig vart ni läst att Chet ska vara förste målis? Så vitt jag vet har dom flesta hockeylag 3 målvakter. O om jag inte räknat jävligt fel så har DIF två om denna Chet är värvad.
När jag skriver topplag så menar jag Malmö, Södertälje, Leksand och Örebro.
DIF kanske gör en "Valiquette".SirDIFalot skrev:Nä, det är bara difhockey.se som suger.pulverapa skrev:Pickard fortfarande inte presenterad... Har DIF fått kalla fötter?

- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
"Tredjemålvakt" i svenska lag är allt som oftast en av juniormålvakterna.gaspo skrev:E det nån av alla allvetare här som kan förklara för mig vart ni läst att Chet ska vara förste målis? Så vitt jag vet har dom flesta hockeylag 3 målvakter. O om jag inte räknat jävligt fel så har DIF två om denna Chet är värvad.