Kall-El skrev:Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.
Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )
Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.
Saviano kanske om han är billig.
Den enda som man verkligen borde förlänga med är Norell.
borde förlänga med Norell? Han och Englund har ju varit våra 2 mest katastrofala backar detta år, så hur kan du se något positivt i honom?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Utvecklingspotential på båda. Framförallt har det antagligen varit en stor omställning att spela i SHL istället för HA. Att Norell studsar tillbaka nästa år är en lågoddsare imo, med säsongen 13/14 i åtanke.
Norell och Enlund är unga spelare och väldigt lovande sådana. Unga spelare är upp och ner och omställningen till SHL var nog allra störst för dem. Stor chans att de utvecklas över nästa säsong och troligtvis har de inte några jättelöner heller.
Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.
Skulle inte förvåna mig om det ser ut så här nästa säsong
olympusPr1me skrev:Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.
Sörensen - Spets - Spets
Lundberg - Ljungh - Cehlin(Ny)
Saviano - Rundqvist - Fällström
Hank - Hage - Ahlen
Spets - Spets(Gysbers?)
Högström - Falk
Norell - Holm
AOM - Englund
Jag ska inte såga ditt lag då du har rätt till din åsikt, men jag undrar bara hur du kan sätta Lundberg i en producerande andra-kedja när vi inte ens vet om han håller i SHL?
olympusPr1me skrev:Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.
Sörensen - Spets - Spets
Hank - Hage - Ahlen
Spets - Spets(Gysbers?)
Högström - Falk
Norell - Holm
AOM - Englund
Jag ska inte såga ditt lag då du har rätt till din åsikt, men jag undrar bara hur du kan sätta Lundberg i en producerande andra-kedja när vi inte ens vet om han håller i SHL?
Jag hade velat se Hank - Hage - Lundberg som en tung fjädeformation som ändå kan producera frammåt.
Sörensen - Spets - Spets
Hank - Hage - Ahlen
Spets - Spets(Gysbers?)
Högström - Falk
Norell - Holm
AOM - Englund
Tror ledningen resonerar ungefär i den här stilen, så du är nog inte helt fel ute.
Highwind skrev:Nästa säsong bör Hank ges plats i top6.
Det vore att gambla skapligt. Daniel Brodin är ju en spelare man skulle kunna gambla med på en sån plats. Men det vore fortfarande aningen läskigt. Men Hank?
mb81 skrev:Hank kan fortsätta spela sina 15-16 minuter. Det är ändå rätt stort förtroende som det är. Sen kanske han inte behöver spela med Ahlén och Honken.
Han är fenomenal på att slutföra den uppgift han sitter på idag. En hårt jobbande fjärdekedje kille. Han ska spela i 3/4'e linan, inte högre upp.
mb81 skrev:Hank kan fortsätta spela sina 15-16 minuter. Det är ändå rätt stort förtroende som det är. Sen kanske han inte behöver spela med Ahlén och Honken.
Han är fenomenal på att slutföra den uppgift han sitter på idag. En hårt jobbande fjärdekedje kille. Han ska spela i 3/4'e linan, inte högre upp.
Som det ser ut nu ja. Men kom ihåg hur mycket han utvecklades under sommaren. Skulle inte förvåna mig om han är den som tar "egen träning" på störst alvar. Fortsätter han jobba som han gör nu med samma kurva så kommer han på sikt bli ett riktigt vasst vapen framåt.
Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Kan avslöja, via en mycket välinformerad källa, att Roger Melin tar över AIK igen om ny styrelse tillträder.
Vi kan nog skriva av, om nu inte alla redan hade gjort det, uppgifterna från ni vet vem om att Roger Melin skulle vara klar för DIF i alla fall.