Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Kall-El skrev:Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.

Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )

Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.

Saviano kanske om han är billig.

Den enda som man verkligen borde förlänga med är Norell.
borde förlänga med Norell? Han och Englund har ju varit våra 2 mest katastrofala backar detta år, så hur kan du se något positivt i honom?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
Kall-El skrev:Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.

Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )

Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.

borde förlänga med Norell? Han och Englund har ju varit våra 2 mest katastrofala backar detta år, så hur kan du se något positivt i honom?

Han håller förmodligen inte med dig om din åsikt om att han och Englund varit katastrofala.
Expert.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Morwin skrev:

Utvecklingspotential på båda. Framförallt har det antagligen varit en stor omställning att spela i SHL istället för HA. Att Norell studsar tillbaka nästa år är en lågoddsare imo, med säsongen 13/14 i åtanke.
Kall-El

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Norell och Enlund är unga spelare och väldigt lovande sådana. Unga spelare är upp och ner och omställningen till SHL var nog allra störst för dem. Stor chans att de utvecklas över nästa säsong och troligtvis har de inte några jättelöner heller.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.
Skulle inte förvåna mig om det ser ut så här nästa säsong

Sörensen - Spets - Spets

Lundberg - Ljungh - Cehlin(Ny)

Saviano - Rundqvist - Fällström

Hank - Hage - Ahlen

Spets - Spets(Gysbers?)

Högström - Falk

Norell - Holm

AOM - Englund
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

olympusPr1me skrev:Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.

Sörensen - Spets - Spets

Hank - Hage - Ahlen

Spets - Spets(Gysbers?)

Högström - Falk

Norell - Holm

AOM - Englund
Jag ska inte såga ditt lag då du har rätt till din åsikt, men jag undrar bara hur du kan sätta Lundberg i en producerande andra-kedja när vi inte ens vet om han håller i SHL?
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sPTNC »

Bengan08 skrev:
olympusPr1me skrev:Det har väl varit uppe på tapeten att vi DIF skulle försöka få tag i 1:lina spets, så 4 nyförvärv och sen behåller man resten av spelarena från i år. inte ett super dyrt lag om man kollar på namnen som finns just nu, så köra en "linköping" och lägga alla pengar på riktig spets i 1:line.

Sörensen - Spets - Spets

Hank - Hage - Ahlen

Spets - Spets(Gysbers?)

Högström - Falk

Norell - Holm

AOM - Englund
Jag ska inte såga ditt lag då du har rätt till din åsikt, men jag undrar bara hur du kan sätta Lundberg i en producerande andra-kedja när vi inte ens vet om han håller i SHL?
Jag hade velat se Hank - Hage - Lundberg som en tung fjädeformation som ändå kan producera frammåt.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sörensen - Spets - Spets

Hank - Hage - Ahlen

Spets - Spets(Gysbers?)

Högström - Falk

Norell - Holm

AOM - Englund
Tror ledningen resonerar ungefär i den här stilen, så du är nog inte helt fel ute.
Spela fult
Highwind

Inlägg av Highwind »

Nästa säsong bör Hank ges plats i top6.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Highwind skrev:Nästa säsong bör Hank ges plats i top6.
Det vore att gambla skapligt. Daniel Brodin är ju en spelare man skulle kunna gambla med på en sån plats. Men det vore fortfarande aningen läskigt. Men Hank?
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hank kan fortsätta spela sina 15-16 minuter. Det är ändå rätt stort förtroende som det är. Sen kanske han inte behöver spela med Ahlén och Honken.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Highwind skrev:Nästa säsong bör Hank ges plats i top6.
Då måste han förbättra spelet med klubba och puck samt sitt spelsinne avsevärt, hur mycket jag än gillar Hank så är han något över hypad av vissa.
Spela fult
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Hank kan fortsätta spela sina 15-16 minuter. Det är ändå rätt stort förtroende som det är. Sen kanske han inte behöver spela med Ahlén och Honken.
Han är fenomenal på att slutföra den uppgift han sitter på idag. En hårt jobbande fjärdekedje kille. Han ska spela i 3/4'e linan, inte högre upp.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

MarcusDaze skrev:
mb81 skrev:Hank kan fortsätta spela sina 15-16 minuter. Det är ändå rätt stort förtroende som det är. Sen kanske han inte behöver spela med Ahlén och Honken.
Han är fenomenal på att slutföra den uppgift han sitter på idag. En hårt jobbande fjärdekedje kille. Han ska spela i 3/4'e linan, inte högre upp.
Som det ser ut nu ja. Men kom ihåg hur mycket han utvecklades under sommaren. Skulle inte förvåna mig om han är den som tar "egen träning" på störst alvar. Fortsätter han jobba som han gör nu med samma kurva så kommer han på sikt bli ett riktigt vasst vapen framåt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Johan Svensson ?@MrMadhawk 3m3 minutes ago
Kan avslöja, via en mycket välinformerad källa, att Roger Melin tar över AIK igen om ny styrelse tillträder.

Vi kan nog skriva av, om nu inte alla redan hade gjort det, uppgifterna från ni vet vem om att Roger Melin skulle vara klar för DIF i alla fall.
Expert.
Låst