Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Har lite svårt att släppa att han har skitdåliga siffror sedan han blev senior i stort sett.
Expert.
Då e vi två..SirDIFalot skrev:Har lite svårt att släppa att han har skitdåliga siffror sedan han blev senior i stort sett.
- SirDIFalot
Efter att ha läst runt på lite forum är det svårt att hitta många positiva ord om killen. Eller... målvakten rättare sagt. Verkar vara en uppskattad person. Mindre omtyckt målvakt.XantE skrev:Då e vi två..SirDIFalot skrev:Har lite svårt att släppa att han har skitdåliga siffror sedan han blev senior i stort sett.
Expert.
Bara låta han bevisa för dig att han kan då. Var ju samma med Mark som sagt ingen trodde på han och kolla hur det gick? Du behöver ju inte ta ut förlusten i förskott om du säger att han inte har något positivt.
Du får vänta och se helt enkelt
Tror att Challe vet vad han gör. Inte precis dåliga nyförvärv vi fått in i år så har förtroende för målvakten oxå
Tror att Challe vet vad han gör. Inte precis dåliga nyförvärv vi fått in i år så har förtroende för målvakten oxå

Senast redigerad av Morwin den 2012-07-31 02:01:27, redigerad totalt 1 gånger.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Hoppas självklart på det bästa, men magkänslan säger att det kommer gå helt åt helvete. Blir han kung så ordnar jag själv ett Captain Picard-tifo till sista matchen i KS.
- SirDIFalot
Det är rätt naturligt att man diskuterar kring hur bra/dåligt det kommer gå för en spelare. Även om det lutar åt dåligt.Morwin skrev:Bara låta han bevisa för dig att han kan då. Var ju samma med Mark som sagt ingen trodde på han och kolla hur det gick? Du behöver ju inte ta ut förlusten i förskott om du säger att han inte har något positivt.
Klart man givetvis hoppas att det ska gå bra.
Jag försvarade Mark rätt duktigt hela tiden vill jag minnas.
Expert.
- SirDIFalot
Hade hoppats på en målvakt som hållit sig i AHL i alla fall... Nu har det mest blivit spel i ECHL, och dessutom väldigt svaga siffror där. Magkänslan är inte bra.Enbom skrev:Hoppas självklart på det bästa, men magkänslan säger att det kommer gå helt åt helvete. Blir han kung så ordnar jag själv ett Captain Picard-tifo till sista matchen i KS.
Hoppas att det är en målvakt som bara är bra när han spelar alla matcher typ. Något han inte verkat fått göra i Nashvilles organisation.
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast samtidigt har väl vi typ alltid förutom förra säsongen varit oroliga över målisar? 

DIF!
riktigt intressant värvning. Tror faktiskt på att antingen han eller Adam får ett genombrott så är ganska lugn med målvaktsidan just nu.
En kul värvning, kan tänka mig att målvakterna kommer stå rätt mycket båda två, även om Pickard kommer vara uttalad 1a. Sen är man ju lite orolig för hans senaste säsonger och procenten. Men man ska inte dömma ut honom ännu
Att bli draftad som 18 i förstarundan är ganska bra för att vara målvakt tror jag. Han verkar ha dominerat från typ 18-20 års ålder men vikt ner sig senaste 2 säs. Förhoppningsvis är han hungrig och revanchsugen, någonstans måste det finnas potential, för inte fan blir man draftad i första rundan om man suger totalt.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så gick det med min bomb...
Ingen verkar veta något om denne pojk (annat än vad de läst sig till på nätet). Hur hittar vi någon som kan ge ett omdömme baserat på egna erfarenheter i den fysiska världen.
Min spontana känsla pendlar mellan panikvärvning och en fantastisk möjlighet att få se en kommande världsstjärna. Lite otäck, men samtidigt kittlande spännande
Ingen verkar veta något om denne pojk (annat än vad de läst sig till på nätet). Hur hittar vi någon som kan ge ett omdömme baserat på egna erfarenheter i den fysiska världen.
Min spontana känsla pendlar mellan panikvärvning och en fantastisk möjlighet att få se en kommande världsstjärna. Lite otäck, men samtidigt kittlande spännande
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kunde inte sagt det bättre själv. Ingen tror på Reideborn, men att vi inte får en given etta gynnar Reideborns utveckling och konkurrensen.Andy skrev: Min spontana känsla pendlar mellan panikvärvning och en fantastisk möjlighet att få se en kommande världsstjärna. Lite otäck, men samtidigt kittlande spännande
Jag tror inte man ska stirra sig blind på hans siffror från de senaste två säsongerna. Nu har jag egentligen ingen aning om vad jag pratar om, men jag har en känsla av att försvarsspelet i ECHL inte har första prioritet direkt.
Nåja, jag tycker att det är en spännande trupp vi har i år. Framåt!
lajjnus skrev:Jag tror inte man ska stirra sig blind på hans siffror från de senaste två säsongerna. Nu har jag egentligen ingen aning om vad jag pratar om, men jag har en känsla av att försvarsspelet i ECHL inte har första prioritet direkt.
Tror/hoppas det med
Alltid, Oavsett