Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Många har åsikter om målvakter. Här kommer en som enligt USA Today (dagstidning i USA) kan tänka sig spel i europa.
Nu är jag i och för sig Phoeneix fan men har man lirat i S:t Louis (som är mitt andra lag) är man grym. Har även varit med i en all star match. Varför har ingen nämnt honom. Är det åldern eller kanske storleken? Tror Manny Legace skulle göra sig bra i HA.
http://eliteprospects.com/player.php?player=8995
En "föredetting" som inte borde ha för höga löneanspråk. Ny keeper till nästa år igen alltså i så fall. Tror inte han är motiverad för mer än en säsong.
Nu är jag i och för sig Phoeneix fan men har man lirat i S:t Louis (som är mitt andra lag) är man grym. Har även varit med i en all star match. Varför har ingen nämnt honom. Är det åldern eller kanske storleken? Tror Manny Legace skulle göra sig bra i HA.
http://eliteprospects.com/player.php?player=8995
En "föredetting" som inte borde ha för höga löneanspråk. Ny keeper till nästa år igen alltså i så fall. Tror inte han är motiverad för mer än en säsong.
-
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Fast nu ska det väl inte finnas någon risk för det. Eller?Daniel942 skrev:Metal kommer väl vara på plats var femte match om det går lite knackigt.pulverapa skrev:Inte mycket... Kan nog bli en del tugg mellan oss två senare under säsongen.Metal Machine skrev:?? ???????? ??-???????? ????????' ?????! ? ???? ???????? ??????? ???????!pulverapa skrev:Jag säger som Steve Valiquette skulle sagt: "??? ???????? ?? ????? ??????".
(Rick DiPietro är inte så bra)
Om jag får välja mellan Johnson och DiPietro väljer jag självklart Johnson.
'Säker på att det ska vara ett mjuktecken där?
Btw, jag drömmer fortfarande om Barry Brust!

Barry Brust hade ju varit häftigt men det lär väl inte hända? 

Haha jag hoppas fan på Brust, tokskön snubbeGrimster skrev:Barry Brust hade ju varit häftigt men det lär väl inte hända?

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kommer det bli någon utav dem vi pratat om tro? Barry Brust känns ju som ett positiv alternativ
-
- SirDIFalot
Att värva en målvakt som ligger på 87-89% i ECHL skulle ge mig lite magknip resten av sommaren.
Expert.
-
Jo det kände jag med, sen blir det ju dessutom omställning med större rinkar. Men killen måste ju ha en jävla potential iaf, värvades ju som nr18 totalt i draften 2008.SirDIFalot skrev:Att värva en målvakt som ligger på 87-89% i ECHL skulle ge mig lite magknip resten av sommaren.
Chet är en enorm chansning, men troligtvis så har väl Challe hört sig för med Owuya och frågat om det finns några bra kanidater i ECHL. Jag skulle vara nöjd om vi värvade honom, inte toknöjd, men här har vi en snubbe med potential, som tyvärr inte har fått det att funka de senaste åren. Tjänade 65.000 dollar när han spelade i AHL, troligtvis ganska mycket mindre när han spelade i ECHL. Så vi kan ju locka med lite pengar.
- SirDIFalot
Han är rätt svår att YouTube:a man hamnar rätt snabbt på klipp på hans brorsa Calvin Pickard. Han borde i alla fall vara en billigare lösning än Valiquette va?
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det känns som det. Men billigare känns inte bra i det här sammanhanget. Initialt så skulle det kännas bättre med en mer etablerad målvakt. Han har ju inga supersmickrande siffror heller.SirDIFalot skrev:Han är rätt svår att YouTube:a man hamnar rätt snabbt på klipp på hans brorsa Calvin Pickard. Han borde i alla fall vara en billigare lösning än Valiquette va?
Time will tell. Brukar vara de spelare man gnäller på minst som slutligen är de som floppar.
Med andra ord är risken stor att Linkan tokfloppar då ingen knappt sagt ett ont ord om honom ännu.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Känns som det kan bli allt mellan himmel och pannkaka med Pickard. Men fan.. det vimlar inte direkt av bra målvaktsalternativ där ute. Vi får nog acceptera att det blir en "chansning" som lika gärna kan bli kanon som flopp. Vet inte om jag nästan hellre tar det än någon målvakt som är över för att alla vet att hans högsta nivå aldrig är hög men har OK lägsta nivå.DIF_Soldier skrev:Det känns som det. Men billigare känns inte bra i det här sammanhanget. Initialt så skulle det kännas bättre med en mer etablerad målvakt. Han har ju inga supersmickrande siffror heller.SirDIFalot skrev:Han är rätt svår att YouTube:a man hamnar rätt snabbt på klipp på hans brorsa Calvin Pickard. Han borde i alla fall vara en billigare lösning än Valiquette va?
Expert.
Dålig känsla.
- Risiga stats senaste åren.
- Inte spelat på stor rink.
- Bränner en Icke-Eu plats.
+ Draftad högt, vilket tyder på skaplig potential och bra juniorår.
+ Bra storlek.
+ Kan få en nytändning.
+ Målvakter blir ofta bättre med åldern.
Spontant känns det som att det finns bättre målvakter
+ Bra storlek.
+ Kan få en nytändning.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Håller nog med om den bedömningen.android skrev:Dålig känsla.
+ Bra storlek.
+ Kan få en nytändning.
Expert.
Shit vad denna tråd i död. Kan det bero på Otto insamlingen?